Kleine Beursfeiten

Verder blijf ik rustig aan de zijlijn en volg de meme economie met interesse verder op ;)
De 16-jarige zoon van mijn broer is alvast overtuigd van zijn superioriteit aangezien ik hem vorig jaar crypto uitlegde, maar zijn 500 euro btc ondertussen 1500 euro waard is.
Het zou allemaal kunnen natuurlijk, we zullen zien.
Op alle vlakken interessante tijden alleszins.
Uw neef zal OXY wel kloppen komend jaar. Trump zou zijn 'crypto czar' binnenkort aanwijzen.

Je maakt je geen zorgen over Rubio voor China? Of je verwacht geen impact op BEKE omdat zij geen import richting US doen? Ik zie wel in hoe de impact op hun minder is maar verwacht toch dat dit doorsijpelt op heel de chinese economie.

Uw neef zal OXY wel kloppen komend jaar. Trump zou zijn 'crypto czar' binnenkort aanwijzen.

Je maakt je geen zorgen over Rubio voor China? Of je verwacht geen impact op BEKE omdat zij geen import richting US doen? Ik zie wel in hoe de impact op hun minder is maar verwacht toch dat dit doorsijpelt op heel de chinese economie.
Denk niet dat Janus BEKE nog heeft

Je redeneert fundamenteel fout zoals de meeste Europese leiders. De oplossing is heel simpel: interventie door EU landen. Het probleem is de eenzijdige nucleaire retoriek van Poetin waar iedereen schrik voor heeft. De Russische mentaliteit ziet onze houding als zwakte en daardoor worden ze alleen maar agressiever. Datakabels doorsnijden, luchtruim binnendringen/doorkruisen met raketten, sabotage, brandstrichtingen. Wanneer is de rechtstreekse agressie genoeg om zelf rechtstreeks te reageren?

Stel gewoon morgen duidelijk: luchtruim Oekraïne wordt vanaf nu verdedigd door de NAVO. Gaat Poetin daarom voor totale nucleaire vernietiging? Iets dat niemand ter wereld eigenlijk wilt en maar door één partij CONSTANT gedreigd wordt? Time to call the bluff imo. Yolo 🚀

Europa zal sowieso iets moeten doen zodat we winnen. De kosten die we nu niet maken, zullen anders voor de rest der dagen een vrijgeleide geven aan landen om andere landen militair binnen te vallen

Het inflatiespook is nog lang niet verdwenen. Met Bessent aan het hoofd betwijfel ik sterk of die importheffingen op China er gaan komen. Dat zal deel worden van de onderhandelingen en enkel in uiterste nood worden toegepast. Zoniet snijden ze in hun eigen vel en wakkeren ze de inflatie terug aan. Iemand als Bessent zal daar aandacht voor hebben. Wat Trump zegt en wat Trump doet, zijn twee verschillende dingen.

Rubio op buitenlandse zaken (goed), en Bessent (ok) op financiën.
De 2 belangrijkste posities zijn gelukkig geen clowns.

Trade kan nog tricky zijn aangezien Europa daar wel last van kan hebben (kan mijns inziens een bodem voor Europa en euro worden).

De rest van de regeringsposten zijn wel interessant voor interne USA zaken maar kunnen minder langetermijn schade veroorzaken.

Als Europeaan ben ik voorlopig gematigd positief, zeker gezien de gigantisch lage verwachtingen tav een Trump administratie.
Wat dit betekent voor de beurs, geen idee.
Beurs prijst momenteel lage interestvoeten en hoge groei in, terwijl werkloosheid heel laag is. Zou normaal gezien tegenstrijdig moeten zijn.

Verder blijf ik rustig aan de zijlijn en volg de meme economie met interesse verder op ;)
De 16-jarige zoon van mijn broer is alvast overtuigd van zijn superioriteit aangezien ik hem vorig jaar crypto uitlegde, maar zijn 500 euro btc ondertussen 1500 euro waard is.
Het zou allemaal kunnen natuurlijk, we zullen zien.
Op alle vlakken interessante tijden alleszins.
Ik ben eerder bang voor extreem favoritisme ten aanzien van bedrijven van alle 'kinderen aan huis'. Ze gaan imo naar een economie die nog nooit zoveel directe staatsinmenging had.

Cassava sciences (SAVA) vandaag -85% premarket, bijna op 0.
Dit retailbelegger schoolvoorbeeld is hier op het forum nog regelmatig aan bod gekomen een paar jaar geleden.

Gek hoe lang dat uiteindelijk altijd blijft duren.

(En bij het zoeken naar 'Sava' op het forum, zijn er blijkbaar velen die dit woord gebruiken in de betekenis van 'ça va'. Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen? 😄 )

Cassava sciences (SAVA) vandaag -85% premarket, bijna op 0.
Dit retailbelegger schoolvoorbeeld is hier op het forum nog regelmatig aan bod gekomen een paar jaar geleden.

Gek hoe lang dat uiteindelijk altijd blijft duren.

(En bij het zoeken naar 'Sava' op het forum, zijn er blijkbaar velen die dit woord gebruiken in de betekenis van 'ça va'. Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen? 😄 )

Het is natuurlijk gemakkelijk om post-factum over biotech/farma te spreken als ze 1 of weinig in de kliniek hebben. als het goed is, jackpot. Als het slecht is, einde oefening.

Met deze gentleman disclaimer gezegd te hebben, zijn er toch veel red flags bij Cassava.

- Starten als opiod pain bedrijf - fishy market.
- Dan switchen naar alzheimer als 1 trick pony - fishy market. Alzheimer is zo moeilijk als therapy, niemand weet of de drug uiteindelijk zal werken of niet. En als hij door de trial raakt, blijft hij op de markt of niet. Het is jammer voor de patienten, maar ik blijf als investeerde ver weg van alzheimer therapie, en al zeker als het 1 trick pony bedrijven zijn. Vb UCB en Roche zijn ook met Alzheimer bezig. IMO geld opbranden, maar goed, de rest van de therapien zijn wel goed
- Long-term staff die er rond loopt veroordeeld (founder en zijn vrouw die er ook executive was) voor vervalsen van data. Dan zou ik daar in een boog van 10km rond lopen. Je kunt foefelen en liegen, maar de trial haalt je toch in als je gefoefeld hebt. Al is de leugen nog zo snel, de phase3 trial achterhaalt ze wel...

De passende illustratie daarbij is uiteraard de befaamde "kalkoen-voor-kerstmis-geluksgrafiek".

Turkey-diagram2.jpg

Vermoedelijk zal die nog van pas komen.

Het is natuurlijk gemakkelijk om post-factum over biotech/farma te spreken als ze 1 of weinig in de kliniek hebben. als het goed is, jackpot. Als het slecht is, einde oefening.
Je moest hier wel geen fluit van biotech kennen om te zien dat dit met heel grote probabiliteit verkeerd zou aflopen.

Als bij wijze van spreken Samson en Jean Pierre Van Rossem een nieuwe therapie voor kanker voorstellen, dan zal jouw reactie ook niet zijn "biotech is altijd risicovol, laten we eerst de phase 3 afwachten" :)

Hier was heel wat circumstancial evidence dat het over bullshit ging.
Er waren ook meerdere publieke short reports waar het bedrijf zeer dubieuze reacties op had.

Je moest hier wel geen fluit van biotech kennen om te zien dat dit met heel grote probabiliteit verkeerd zou aflopen.

Als bij wijze van spreken Samson en Jean Pierre Van Rossem een nieuwe therapie voor kanker voorstellen, dan zal jouw reactie ook niet zijn "biotech is altijd risicovol, laten we eerst de phase 3 afwachten" :)

Hier was heel wat circumstancial evidence dat het over bullshit ging.
Er waren ook meerdere publieke short reports waar het bedrijf zeer dubieuze reacties op had.

Uiteraard. En eerdere veroordelingen voor foefelen met data. Integriteit is geen switch die je aanzet of afzet bij iemand. Dat is een intrinsieke parameter van iemand. Eens een crook, altijd een crook. Je kunt je afvragen waarom, want " Al is de leugen nog zo snel, de phase3 trial achterhaalt ze wel...". Hebben ze stock zitten dumpen de voorbije jaren ? Alles kan. Ze zijn uiteraard geresigned voor de data van de phase 3 publiek kwamen

Hier ook nog een laatste stukje bijgekocht. De resterende cash heb ik vrij snel nodig, chips van tafel. Fernando meent het als hij 'fully invested' zegt: €0 spaargeld :coolbrows:

24,8% Alphabet @$150
22,5% Solvay @€30,94
19,3% Crocs @$103
10,8% Hudson Technologies @$7,27
6,4% Alpha Metallurgical Resources @$210
5,7% Melexis @€55
5,7% Paypal @$61,5
4,1% Basic-Fit @€20,8

+37,3% YTD
Killer portfolio al zeg ik het zelf. Zwaar geoutperformed dit jaar en portefeuille is nog steeds undervalued as fuck dusja, volgend jaar waarschijnlijk opnieuw.

Janus koop eens iets pff. Het is zo eenzaam zonder jou...

Zwaar geoutperformed ??? IWDA is 33% gestegen dit jaar. Killerportefeuille ? 😎

Et voila. 15% naar beneden door een "aankondiging" van amazon dat ze dezelfde markt lanceren. Alleen is die aankondiging al eens in Juni gedaan, het enige wat nieuw is zijn extra prijzen die al weken op de site van amazon staan.

EDIT: iets te rap gelezen, AMZN komt ook met subscription nu. Doet niks af aan de USP van HIMS dus ik ben niet bezorgd

Positie verdubbeld...

Een dikke week verder en al terug 40% omhoog. Begint een meme te worden

Terug
Bovenaan