Kleine Beursfeiten

Iemand die Avantium volgt? Terug een serieuze klets gekregen vandaag, noteert nu aan €1.82.
Volgens analisten ligt koersdoel op €9.57. Lijkt mij een bargain?

Ziet er iemand iets in Take Two stocks (TTWO)?
Uitgever van onder andere de GTA games waarvan er eind volgend jaar een nieuwe uitkomt.
Lijkt me wel eentje die een mooie toekomst heeft, ook in combinatie met AI.

Iemand die Avantium volgt? Terug een serieuze klets gekregen vandaag, noteert nu aan €1.82.
De hoogste schatting van een analist is 9.57€, gemiddeld is rond ~4.2€
Ze hebben net ~6.4miljoen nieuwe aandelen uitgegeven aan 1.75€.
P/B ratio is 2.29 momenteel.

Zonder deftige kennis van de producten die in de pijplijn zitten blijf ik weg van zoiets. Dit is (naar mijn bescheiden mening/kennis) een hit or miss.

check de site van de aandeelhouder.nl eens, die volgen deze in meer detail en wordt ook regelmatig in hun podcast besproken.

alles staat of valt met hoeveel licensies ze voor hun technologie kunnen verkopen want van de eigenlijke productie in hun nieuwe fabriek zullen ze niet rijk worden, lijkt me eerder een proof of concept fabriek te zijn

Uitgever van onder andere de GTA games waarvan er eind volgend jaar een nieuwe uitkomt.
Met een P/E van net geen 75 lijkt me dat mogelijks al in de koers te zitten.
Ze hebben die game al even geleden aangekondigd en zijn in de laatste 6 maand 28% omhoog gegaan.
Ik denk dat je wat laat op het feestje bent.

Even een vraag: China heeft aangekondigd dat het de export van zeldzame mineralen (gallium, germanium, antimoon) naar de VS gaat verbieden. De prijs van germanium bv is op een jaar tijd met 91,1% gestegen. Prijs van antimoon in 2024 al 200% gestegen, gallium 20%. Hebben zulke zaken een grote impact voor Umicore, dewelke ook antimoon, gallium en germanium levert?

Laatst bewerkt:

Moet dit? Want als de graadmeter van uw intellect de prijs van een speculatieve asset is, dan kan je ook binnenkort heel dom overkomen.

EDIT: Dat gezegd zijnde gun ik iedereen zijn succes en zijn niet alle BTC beleggers perse dommeriken. Echter is er geen enkele niet-dommerik die er een prijs kan opplakken. En aangezien het geen cashflows oplevert ben je dus volledig afhankelijk wat de volgende (niet-)dommerik er voor wilt geven. En laat daar nu net het idee van heel veel mensen verschillen. Het kan zijn dat BTC oneindig veel waard kan worden tov fiat aangezien supply van BTC vastligt en die van fiat niet. Het kan ook zijn dat vraag naar BTC plots begint te zakken omdat men begint te beseffen dat je er niks mee kan doen. Beide opties zijn mogelijk.

Laatst bewerkt:
Moet dit? Want als de graadmeter van uw intellect de prijs van een speculatieve asset is, dan kan je ook binnenkort heel dom overkomen.

EDIT: Dat gezegd zijnde gun ik iedereen zijn succes en zijn niet alle BTC beleggers perse dommeriken. Echter is er geen enkele niet-dommerik die er een prijs kan opplakken. En aangezien het geen cashflows oplevert ben je dus volledig afhankelijk wat de volgende (niet-)dommerik er voor wilt geven. En laat daar nu net het idee van heel veel mensen verschillen. Het kan zijn dat BTC oneindig veel waard kan worden tov fiat aangezien supply van BTC vastligt en die van fiat niet. Het kan ook zijn dat vraag naar BTC plots begint te zakken omdat men begint te beseffen dat je er niks mee kan doen. Beide opties zijn mogelijk.
Voor iemand als Janus die constant crypto heeft zitten bashen en daarvoor naar de Crypto sub komt, ja.

EDIT: Die asset, BTC, bestaat nu al 16 jaar. Met meer en meer adoptie. Met 4 jarige cycles.
Nu ik heb nooit grote beweringen gemaakt over BTC. Dat is iets voor Janus.

Laatst bewerkt:
Altijd interessant en steeds geanimeerd gebracht. Origineel, scherp, spitsvondig, tegendraads, gefundeerd, based en funny as f... is wat ik anderen vaak over mij hoor zeggen hé. Het is moeilijk om bescheiden te blijven. Sommigen snappen het, sommigen niet. Dat maakt het grappig:hurrr:

Zolang mijn tips en unieke inzichten (sommigen leren zelfs voor het eerst correct YTD berekenen!) er maar voor zorgen dat volgend jaar iedereen pakjes onder de boom kan leggen.
YTD berekeningen zijn wat mij betreft totaal irrelevant -> de extra €€ op je (beleggers)rekening, that's all that counts for me.

Je kan het YTD rendement van iemand die nog niet eens 2 jaar aan het beleggen is en nog geen enkele beurscrisis heeft meegemaakt toch niet echt serieus nemen?

Spijt dat ik die heb gemist. Tot begin dit jaar in PF gehad, maar verkocht wegens eindeloos GH verhaal. Dan plots toch die verkoop en niet toegehapt terwijl ik wist dat er deep value in zat. Zonde, maar proficiat! Is ook een vrij obvious kandidaat voor overnamespeculatie nu.
Zie maar dat je XFAB ook niet mist. Na sterke daling is dat een turbo tov Melexis bij herstel.

Het jaar is nog niet voorbij maar 2024 gaat een top jaar worden :) Met dank aan DDOG en SE bij IBKR:

De Lynx portefeuille gaat ook goed. Hier vooral dankzij NVDA, S, EQAC en SXR8:

Toch wel al wat NVDA en DDOG verkocht. Ik begin echt wel hoogtevrees te krijgen, vooral bij die twee.

Mijn Barco aandelen staan op -50% :-(
Zou in feite eens moeten bijkopen om average down te doen.

Altijd een lastige vind ik. Niet specifiek voor Barco (volg ik te weinig om er iets zinnigs over te zeggen), maar in het algemeen met aandelen in je portefeuille die serieus gedaald zijn: koop je bij omdat je denkt/hoopt dat het nog goed komt met de aandelenkoers, hou je je bestaande positie met dezelfde reden, of gooi je op de duur na een aantal jaar underperformance toch zo'n aandeel buiten met het idee dat iets anders een beter rendement zal opleveren.

Ik heb dit jaar toch een paar langdurige underperformers verkocht of voor de helft verkocht, maar het is een moeilijke keuze :)

Ik ga ook eindelijk eens met beleggen beginnen. Maar de openingspost is al wat veroudert.

Ben een absolute leek, dus wat zijn de betere podcasts en website voor info? Welk platform/broker is het beste om mee te beginnen?

Alle tips zijn welkom 🙂

Ik ga ook eindelijk eens met beleggen beginnen. Maar de openingspost is al wat veroudert.

Ben een absolute leek, dus wat zijn de betere podcasts en website voor info? Welk platform/broker is het beste om mee te beginnen?

Alle tips zijn welkom 🙂

Steekt alles in ETF's die de markt volgen, dat is de beste tip die ik u kan geven :laugh:

Alles in openingspost is nog correct hoor ;)

Laatst bewerkt:
Troubles op de oliemarkt:
De oliemarkt stevent af op een overaanbod in 2025, zelfs als de OPEC+-landen de productie niet verhogen, waarschuwt het Internationaal Eneregieagentschap. De Amerikaanse banken Citigroup en JPMorgan Chase voorspellen dat de olieprijs onder 70 dollar per vat zal dalen, zelfs bij een verlenging van de productiebeperking.

Teveel cash dus maar wat crox gekocht: is goedkoop alhoewel ik mijn twijfels heb bij die schoentjes....dus matige positie.
(En aangezien ik juist gekocht heb acht ik de kans zeer groot dat er een pullback gaat aankomen :thinking: )

Teveel cash dus maar wat crox gekocht: is goedkoop alhoewel ik mijn twijfels heb bij die schoentjes....dus matige positie.
(En aangezien ik juist gekocht heb acht ik de kans zeer groot dat er een pullback gaat aankomen :thinking: )
Kan zijn, was bij Paypal ook zo, maar zijn erna weer hersteld 😉.

Terug
Bovenaan