Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Echt?Dan zit je toch in de verkeerde aandelen
PTSBDan zit je toch in de verkeerde aandelen

-xx pct ofte minus 6 cijfers![]()
En vooral soms eigen ego / gevoel van gelijk hebben aan de kant kunnen en durven schuiven. Heb eens gelezen dat twijfelaars de beste beleggers zijn.Altijd een stop loss order voor aandelen instellen...het gevoel van veel te verliezen is altijd kuttiger en langduriger dan veel te winnen. Courage!
Altijd een stop loss order voor aandelen instellen...het gevoel van veel te verliezen is altijd kuttiger en langduriger dan veel te winnen. Courage!
Dat kan, maar ik zet geen stoploss aan -20pct, dat zijn swings die los van fundamentals vaak voorkomen. Ik heb allemaal vrij beperkte losses, maar als net heel je portefeuille dat doet en je weinig gespreid hebt, tja. Dan hoef ik niet verrast te zijn dat dit kan gebeuren (en verrast ben ik ook niet trouwens). Maar het suckt natuurlijk in een uitzonderlijke bull market.Altijd een stop loss order voor aandelen instellen...het gevoel van veel te verliezen is altijd kuttiger en langduriger dan veel te winnen. Courage!
IddBank PTSB verandert naam naar PTSD: “Het reflecteert beter de aandeelhouderservaring”
In een verrassende marketingzet heeft de Ierse bank Permanent TSB (PTSB) vandaag aangekondigd dat ze voortaan door het leven gaan als PTSD. De bank stelt dat de nieuwe naam beter aansluit bij de realiteit van bankieren in turbulente tijden.
“Financiën beheren is tegenwoordig een rollercoaster,” aldus een woordvoerder. “Onze aandeelhouders ervaren zowel pieken als diepe dalen, en dat wilden we met deze naamsverandering omarmen.” De nieuwe slogan luidt dan ook: “Uw drama, onze prioriteit.”
Sociale media explodeerden met reacties. “Eindelijk een bank die mijn maandelijkse stress serieus neemt!” schreef een aandeelhouder. Anderen noemen het een publiciteitsstunt, maar de bank blijft standvastig: “We blijven transparant. En ja, dat kost u nog steeds 15% per jaar.”
Maar all joking aside, de katalysatoren zijn nog steeds daar, vandaar dat ik ze bijhoud. JP Morgan nam vrijdag (terug) een 6 pct stake en ondertussen werken ze aan de kosten door personeel buiten te werken. De unions gaan in verzet, als aandeelhouder is dat op zich goed nieuws. Maar goed, Ierland is belange US niet dus personeel laten afvloeiien zal ook wel wat kosten op korte termijn (details zijn niet publiek beschikbaar voor zover ik weet).Vermoedelijk niet, om te verhuizen ben ik niet voldoende kapitaalkrachtig ( en ook geen interesse), idem om spitsvondige constructies op te zetten, ik ben dus een sitting duck die wacht op het schot, echt veel alternatieven met wat rendement zijn er ook niet.Iemand die iets anders gaat doen vanaf volgend jaar wanneer de meerwaardebelasting er is?
Wel vervelend dat dit nog maar twee weken ver is en er geen details zijn om naar te plannen.
Niet meteen.Vermoedelijk niet, om te verhuizen ben ik niet voldoende kapitaalkrachtig ( en ook geen interesse), idem om spitsvondige constructies op te zetten, ik ben dus een sitting duck die wacht op het schot, echt veel alternatieven met wat rendement zijn er ook niet.
En jij?
Eerst duidelijkheid. Maar ik gok niet veel anders buiten tax loss selling. Ben benieuwd of we met tax deferred accounts kunnen werken of niet.Iemand die iets anders gaat doen vanaf volgend jaar wanneer de meerwaardebelasting er is?
Wel vervelend dat dit nog maar twee weken ver is en er geen details zijn om naar te plannen.
JOE zal sowieso nog een tijdje mager zijn... Bruce moet eruit, tot dan zie ik dit niet goed komen. Mijn positie is nog bescheiden, als ik een oplossing zie voor het Bruce verhaal dan zou ik wel stevig durven inzetten (20-30% positie).Miljaar Miljaarnuja goed, had het moeten weten - echter moet ik gewoon stoppen met portfolio elke dag te checken met aandelen als JOE en MSGE.
investing should be dull, it shouldn't be exciting; investing should be more like watching paint dry or grass grow
I.p.v. daarvan iets meer tijd steken om maandelijks genoeg gespaard te krijgen![]()
Koop gewoon grote index trackers (spy, qqq) en be done with it.Ik zit in dezelfde boot dit jaar![]()
Morgen maken ze bekend hoeveel BTC ze weer hebben bijgekocht, dit aandeel staat echt klaar om te knallen eens Trump begint te kopen en de BTC prijs omhoog gaat.Of koop gewoon MSTR...Morgen maken ze bekend hoeveel BTC ze weer hebben bijgekocht, dit aandeel staat echt klaar om te knallen eens Trump begint te kopen en de BTC prijs omhoog gaat.
Dan liever een grote index van tech aandelenOf koop gewoon MSTR...Morgen maken ze bekend hoeveel BTC ze weer hebben bijgekocht, dit aandeel staat echt klaar om te knallen eens Trump begint te kopen en de BTC prijs omhoog gaat.