Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
@Forzaracing
Startprijzen van Digi zijn bekend. Nu wachten op de prijsreactie van Orange & Telenet. De prijsoorlog is in gang gezet.
Een fiber 500mbps lijn bij Digi is meer als 6x goedkoper als bij Px. Vandaag -6.8%, op een dikke 2 weken 23% naar beneden.
De CEO mag opnieuw binnenkort opnieuw naar het parlement.
). Als je dan naar de waardering kijkt van Proximus, dan zal je zien dat het serieus ondergewaardeerd is.But still, Belgisch overheidsbedrijf...Dat aanbod is momenteel enkel geldig in Kuregem. Over 5 jaar wilt men 1/3 van de Belgen bereiken (en daar stopt het). Dus zelfs als ze een marktaandeel van 50% hebben in 1/3 van het gebied, dan is dat dus 1/6 van de markt (en dat is niet het deel van de markt dat het meeste opbrengt![]()
). Als je dan naar de waardering kijkt van Proximus, dan zal je zien dat het serieus ondergewaardeerd is.
Nog een zak PXS gekocht vandaag.
Proximus, Orange en Telenet zullen dus niet reageren op het huidige offer. Tenzij via B-brands de intro offers verlagen. Maar op de high tier mobiele producten is Digi niet competitief (voorlopig, want als ze eigen netwerk hebben dan gaat de rem er af).
Ik reken in 2028 op minstens een sustainable dividend van 0,6 EUR. In slechte geval in 2030. Dat is 12% dividend yield op huidige prijs. Reraten naar 6% dividend yield is dus een verdubbeling van de prijs tegen ten laatste 2030, of een 14% CAGR. Met als joker het internationale verhaal.
Ik heb de laatste maanden altijd - 50 percent kortingen op ritten... Lijkt me geen goed teken ?Redelijk wat Uber aan het kopen.
Vorige week -10% omdat Waymo naar Miami uitbreidt. Deze week -7% omdat GM stopt met hun robo-taxis ‘Cruise’ (te duur, hadden partnership met Uber).
Maw bijna -20% omwille van FUD over robotaxi’s en Uber’s rol.
Tegelijkertijd record marges bij Uber, 20% revenue groei en heel wat groei-initiatieven (ads, retail deliveries, Uber One, AV partnerships,..)
But still, Belgisch overheidsbedrijf...
Ik heb alvast gekocht aan $187! Wel blij dat ik tot hier heb kunnen wachten.
Ondertussen is FSD v13 uitgekomen en staat het Tesla-aandeel 128% hoger. Tesla = AI & robotics bedrijf, enorme kennisvoorsprong, binnenkort hét autonome platform voor op de weg, enorme disrupties, ... . Het komt uit!Bij de waardering van Tesla heb je een aantal componenten hè. De traditionele autoverkoop (vergelijk met het bedrijf Polestar, maar dan veel groter) vertegenwoordigt een stuk van de beurswaarde, maar een belangrijk deel van die beurswaarde vertegenwoordigt business die vandaag nog in ontwikkeling. Amazon is ook niet enkel een retailbedrijf.
Met FSD v12 gaan volgens mij de ogen opengaan dat Tesla echt een AI & robotics bedrijf is. Tesla is daar een enorme kennisvoorsprong aan het opbouwen die nog moeilijk bij te benen zal zijn. Tesla kan dus hét autonome platform voor op de weg worden, met enorme disrupties tot gevolg. Dat stuk van de waardering is niet minder waarschijnlijk geworden door deze earnings call met minder goede verkoopcijfers. In tegendeel, de reviews van FSD v12 op Youtube zien er zéér veelbelovend uit.
Dat aanbod is momenteel enkel geldig in Kuregem. Over 5 jaar wilt men 1/3 van de Belgen bereiken (en daar stopt het). Dus zelfs als ze een marktaandeel van 50% hebben in 1/3 van het gebied, dan is dat dus 1/6 van de markt (en dat is niet het deel van de markt dat het meeste opbrengt![]()
). Als je dan naar de waardering kijkt van Proximus, dan zal je zien dat het serieus ondergewaardeerd is.
Nog een zak PXS gekocht vandaag.
Proximus, Orange en Telenet zullen dus niet reageren op het huidige offer. Tenzij via B-brands de intro offers verlagen. Maar op de high tier mobiele producten is Digi niet competitief (voorlopig, want als ze eigen netwerk hebben dan gaat de rem er af).
Ik reken in 2028 op minstens een sustainable dividend van 0,6 EUR. In slechte geval in 2030. Dat is 12% dividend yield op huidige prijs. Reraten naar 6% dividend yield is dus een verdubbeling van de prijs tegen ten laatste 2030, of een 14% CAGR. Met als joker het internationale verhaal.
- Bestaat sinds 2001 met een historie van inkomsten uit de drankensector en printer cartridges. Naam veranderd in "Quantum Computing inc." in 2018 om naïve beleggers te lokken om op de quantum hype trein te springen. Met succes. 2018 massive pump daarna dump, 2021 massive pump, daarna dump, 2024 massive pump, daarna...
- Geen enkel spoor van een effectief werkende quantum computer. Ze hebben zogezegd een productie faciliteit alleen heeft niemand die ooit al mogen zien en blijft het gewoon een gehuurde conference room te zijn. Verschillende press releases rond bv. samenwerking met universiteit bleek fake, acquisitie van een ander quantum bedrijf bleek fake,...
- 1 van de 6 directeurs heeft ooit al iets gedaan met quantum computing, de zogenaamde CEO was vroeger een detective. Verschillende directeurs al eerder veroordeeld voor fraude/insider trading
- Het enige bedrijf dat QUBT heeft beoordeeld met buy was hun placement agent en ook die is al eerder verschillende keren veroordeeld voor fraude
- Trading bots die via sociale media de stock pumpen
- Revenue is er niet (30k per jaar, maar wel miljoenen losses)
Zoveel red flags dat cassava science er bij verbleekt. De vraag is alleen hoe lang die blinde naïviteit rond het kopen van iets met Quantum in de naam blijft doorgaan, puts met verste datum 07/2025 kan nog tricky zijn. In de vorige pump and dumps duurde het +- een half jaar na de piek vooraleer het in elkaar stortte.

Hey is 12u later al gealigneerd. Nu nog wachten op mobile vikings scarlet langs px zijde. Met welk merk zal telenet zich aanpassen? Met base (momenteel 8gb voor 11€) of telenet (5gb voor 14€)?
En daarop dan de de nieuwe reactie van Digi en Hey... We zijn nog ni bij de nief patatten zenne. De grootouders gaan niet switchen, maar met een automatische indexering begin volgend jaar en deze nieuwe prijzen gaat de spreidstand tussen premium en low cost fast veel te groot worden.
Eenmaal de footprint van Digi verder dan Kuregem rijkt zullen de rates voor de vast internet ook gereset worden.
Ik blijf er ver van weg. Zoveel betere investeringsmogelijkheden elders
Ik volg je redeneringen en ben ook aan het overwegen in te stappen op een bepaald moment, alleen is de urgentie er momenteel nog niet - laat nog maar even goed zakken in '25.Terechte bezorgdheden uiteraard, dat is ook de reden waarom de waardering vandaag zo laag is. Echter zelfs bij agressieve (maar doch rationele) impact van DIGI op de markt, zie ik serieuze upside.
DIGI gaat mobiel en vast netwerk uitrollen maar 2 bedenkingen. Dit gaat 5 jaar duren en kans is groot dat het langer duurt. Naar mate ze hun mobiel netwerk vergroten gaan ze geleidelijk aan agressiever kunnen worden op mobiel (want dat is hun huidig aanbod zeker niet, en daarbij komt nog dat ze geen convergent offer kunnen aanbieden is overgrote deel van het land - Hey is al veel goedkoper geweest als de A-brands afgelopen jaar en hun market share is nihil). Tweede bedenking is kwalitatief, ze rollen goedkoop uit, wat goed is voor hun investment case maar wat ook zal resulteren in een ondermaats netwerk. Laat dat nu net de sterkte zijn van Proximus, dat het imago heeft van meest kwalitatieve netwerk (correct, dat is subjectief en kan veranderen). Maar het is niet voor niks dat Yoin, MV en nu ook DIGI zeer duidelijk proberen maken dat ze hosten op Proximus netwerk (en zelfs dan gaat de kwaliteit niet hetzelfde zijn, maar de basis is wel goed). De manier waarop DIGI hun vast netwerk uitrolt is minder goed dan de andere operatoren, laat het ons samenvatten als minder robuust. Daarnaast ook vernomen dat al het internet trafiek gerouteerd wordt via Roemenië wat blijkbaar een serieuze latency oplevert, dat neemt een van de grootste voordelen van fiber onmiddellijk weg (maar is goedkoper voor hen).
Lang verhaal kort, er is plaats voor de incumbent operatoren op deze markt en Proximus is gewaardeerd alsof het irrelevant is binnen 5 jaar. Daar geloof ik niet in.
Alleen Telesign werd enkele jaren geleden, en recent bij acquisitie van Route Mobile al geschat op 1,3-1,4 miljard euro. Daarnaast bezit men ook nog eens BICS. Als je beide samen zou waarderen aan 1,4 miljard, dan zit je al bijna aan je huidige market cap. Dan heb je daarnaast nog de domestic business die vandaag 1,2 miljard cash oplevert, waarvan vandaag alles naar CAPEX gaat maar waar er op termijn wel 200-300 miljoen van zal overblijven (ook rekeninghoudende met het feit dat personeelsbestand ruimte heeft om te krimpen - en indien niet, dat een potentiële overnamekandidaat er veel synergieën in kan vinden). Op 322 miljoen aandelen, lijkt een dividend van 0,6 EUR dus niks overdreven (enkel voor domestic!).
Indien morgen DIGI 50% van de markt inneemt dan is het verhaal helemaal anders. Maar hoe rationeel is dit? Wetende dat Belgen conservatief zijn, telecom uitgaven vandaag in lijn liggen met rest van EU, veel werkgevers hun personeel telecom producten aanbieden en ze daarvoor massaal kiezen voor kwaliteit boven prijs, hun convergent netwerk maar 1/6 van de bevolking gaat dekken en niet-convergente offers vandaag al geen deuk in pakje boter kunnen slaan desondanks ze >50% goedkoper zijn.
(Trouwens dit heel betoog is voor mezelf, zodat als het geen succes is over 5 jaar, ik kan herlezen hoe ik er vandaag over dacht - opnieuw niet de bedoeling om mijn gelijk vandaag te halen of iemand van de investment case te overtuigen, want de markt is het duidelijk niet met me eens!)
Alleen is de increase vooral omdat Trump gewonnen heeft en Musk een schaduwminister is geworden.Ondertussen is FSD v13 uitgekomen en staat het Tesla-aandeel 128% hoger. Tesla = AI & robotics bedrijf, enorme kennisvoorsprong, binnenkort hét autonome platform voor op de weg, enorme disrupties, ... . Het komt uit!
Alleen is de increase vooral omdat Trump gewonnen heeft en Musk een schaduw minister is geworden.
Vandaar onze boude voorspelling: in 2024 zal de doodverklaarde Bel-20 het beter doen dan de bejubelde Amerikaanse sterindex Nasdaq. De boodschap is dan ook nu niet meer in de verleiding te komen om uw Belgische aandelen te verkopen ten voordele van de Nvidia’s en Microsofts van deze wereld. Daar zou u aan het eind van het jaar en later weleens flink spijt van kunnen hebben.

En wie heeft er dit jaar spijt gekregen van Nvidia aan te kopen?![]()

Mooi compact die screenshot !Zelf geen analyse van de cijfers gedaan maar buikgevoel:
IpadMooi compact die screenshot !