AMD hun processoren zijn goed. Ik zou zonder twijfel gaan voor AMD moest ik een nieuwe PC samenstellen.
Hun GPU's daarentegen zijn minder efficiënt dan Nvidia (Nvidia is beter qua features zoals Raytracing en DLSS), en ze zijn niet in die mate goedkoper dat je zou staan te springen om een AMD kaart aan te schaffen. 't Is een spijtige zaak voor de gamer. AMD zou een betaalbare GPU moeten hebben die Nvidia wegblaast in dat prijssegment. Ze verkopen ook liever minder GPU's aan een te hoge prijs. Meestal is AMD wel ietsje sneller dan Nvidia voor dezelfde prijs maar het verschil is gewoon niet groot genoeg. Ik zou geen 100-200 euro minder betalen voor AMD voor een GPU die dan slechter is in Raytracing, geen DLSS heeft en meer verbruikt. Ik ben nu zelf aan 't twijfelen wat ik zou doen, wachten op de nieuwe nvidia kaarten of niet. Ik zal deze week eens zien hoe die nieuwe Indiana Jones game loopt
Nuja tegenwoordig is het allemaal AI waar het grote geld te rapen valt en daar is Nvidia ook veel beter in heb ik de indruk.
Als je de grafiek van AMD bekijkt zijn ze dit jaar wel serieus gedropt tegenover hun high eerder dit jaar. Ik zou als aandeel eerder AMD kopen dan Nvidia, zit toch meer upside in denk ik.