Kleine Beursfeiten

zo te zien denkt niet iedereen op de markt er zo over. Waanzinnig dat het vandaag toch zo stijgt.
al die professionelen en fondsen kunnen die RV recupereren dus als zij dat geld onmiddelijk herinvesteren om terug eenzelfde bedrag in d'Ieteren belegd te hebben dan kan dit een uitleg zijn?

Ik had €150 verwacht -> €225 bij aankondiging en -€74...

Ik ontvang hier plots een schrijven van de Federale Belastingdienst dat ik mijn dividenden ben vergeten aan te geven (AJ 23 en 24) waarop 30% RV verschuldigd is en dan ze mijn aangifte willen wijzigen.

Hiervoor kijken ze enkel naar het bedrag dat vermeld staat in het CRS, welke door Degiro ter beschikking werd gesteld. Dit is echter het bruto bedrag dat werd uitbetaald, waarop reeds de 30% roerende voorheffing door Degiro werd ingehouden. Volgens mij diende ik dit dus niet aan te geven?

Het CRS maakt hier echter geen melding van, dus ga ik dit vanaf nu elk jaar aan mij been hebben? Ik ga alvast de nodige bewijzen voorleggen waaruit blijkt dat de 30% RV reeds werd afgehouden.

Ik ontvang hier plots een schrijven van de Federale Belastingdienst dat ik mijn dividenden ben vergeten aan te geven (AJ 23 en 24) waarop 30% RV verschuldigd is en dan ze mijn aangifte willen wijzigen.

Hiervoor kijken ze enkel naar het bedrag dat vermeld staat in het CRS, welke door Degiro ter beschikking werd gesteld. Dit is echter het bruto bedrag dat werd uitbetaald, waarop reeds de 30% roerende voorheffing door Degiro werd ingehouden. Volgens mij diende ik dit dus niet aan te geven?

Het CRS maakt hier echter geen melding van, dus ga ik dit vanaf nu elk jaar aan mij been hebben? Ik ga alvast de nodige bewijzen voorleggen waaruit blijkt dat de 30% RV reeds werd afgehouden.
Enkel dividenden aangeven van niet Belgische aandelen. Als zij dat onderscheid niet maken kan je dat inderdaad makkelijk bewijzen.

Je kunt ook 5 euro per transactie extra betalen om geen miserie te hebben (vb Bolero)...

Ondertussen zijn ze ongeveer alle winst kwijt terwijl er toch echt wel een enorme koopdruk zou moeten zijn tussen nu en 2 weken wanneer ze effectief toetreden tot de S&P500... bizar?

Er is toch geen enkele fundamentele reden dat die zou stijgen ?

Die index ETF mannen gaan dat kopen om in de index te steken en onmiddellijk shorten/puts schrijven/whatever om te hedgen. Alsof er iemand die directioneel zal kopen omdat het in een virtuele index zit.

Er is toch geen enkele fundamentele reden dat die zou stijgen ?

Die index ETF mannen gaan dat kopen om in de index te steken en onmiddellijk shorten/puts schrijven/whatever om te hedgen. Alsof er iemand die directioneel zal kopen omdat het in een virtuele index zit.
maar al die trackers/etf's die de S&P500 volgen moeten toch verkopen wat eruit gaat en kopen wat erin komt of zie ik dat zo verkeerd?

GOOG +5% door die kwantum news release. Commentaar in de pers:
'Hoewel de quantumcomputing nog jaren af is van een brede commerciële adoptie, is de optimistische kijk dat Google in staat zal zijn om de kennis rond kwantumcomputing, AI en de cloud kan combineren een nieuwe reeks baanbrekende applicaties op de markt te brengen', stelt hij. Ook Bloomberg Intelligence denkt dat de vooruitgang op het gebied van kwantumcomputing 'waarschijnlijk bijdraagt aan zowel het trainen van AI-modellen als de toepassing ervan'.
Zeg dan gewoon dat je het zelf ook niet weet hé. Wat een zever allemaal

Aan wie is die 30% RV ingehouden?

Dat je bijvoorbeeld Duitse aandelen hebt met dividend waar aan de Duitse fiscus verkeerderlijk 30% RV ingehouden werd, heeft niets te maken met België.

Aan wie is die 30% RV ingehouden?

Dat je bijvoorbeeld Duitse aandelen hebt met dividend waar aan de Duitse fiscus verkeerderlijk 30% RV ingehouden werd, heeft niets te maken met België.

30% reeds aan de Belgische fiscus. Het CRS is gewoon ontoereikend op dat vlak. Misschien inderdaad geen slecht idee om uit te wijken naar een Belgische broker.

maar al die trackers/etf's die de S&P500 volgen moeten toch verkopen wat eruit gaat en kopen wat erin komt of zie ik dat zo verkeerd?

Ik weet zelfs niet of die effectief kopen of gewoon iets synthetisch doen om de index te shadowen (swaps, opties, iets anders, ...).

Bottomline is dat ETF joining gewoon een move is en geen fundamentele buy pressure die de prijs naar boven duwt.

Ik weet zelfs niet of die effectief kopen of gewoon iets synthetisch doen om de index te shadowen (swaps, opties, iets anders, ...).

Bottomline is dat ETF joining gewoon een move is en geen fundamentele buy pressure die de prijs naar boven duwt.
Dan is het raar dat de stocks op de dag vd bekendmaking 5-10% stijgen 😜

30% reeds aan de Belgische fiscus. Het CRS is gewoon ontoereikend op dat vlak. Misschien inderdaad geen slecht idee om uit te wijken naar een Belgische broker.

Ah, dan gewoon geantwoorden op de brief met de PDF van historiek waar het duidelijk staat.
Gewoon "niet akkoord" aanduiden, antwoorden dat er en PDF toevoegen uit Degiro waar duidelijk is dat er 30% aan RV is ingehouden aan België.

Je kan rechtstreeks op die brief antwoorden in MyMinfin. 10 minuutjes werk.

ik heb dit meerdere jaren achter elkaar gehad zelfs bij Lynx.be waar ik telkens het overzicht meestuurde. Probleem was dat ze geen rekening hielden met die vrijstelling op de eerste schijf en dat ze interesten apart bekeken gezien daar geen vrijstelling op is.

ik heb dit meerdere jaren achter elkaar gehad zelfs bij Lynx.be waar ik telkens het overzicht meestuurde. Probleem was dat ze geen rekening hielden met die vrijstelling op de eerste schijf en dat ze interesten apart bekeken gezien daar geen vrijstelling op is.
Nog nooit last van gehad via lynx. Over hoeveel dividenden gaat het dan (als de belastingdienst gaat controleren)? +5k ofzo?

Terug
Bovenaan