Ik volg die hele internationale tak van Proximus niet echt. Ik weet alleen dat ze hiermee een volledig andere koers varen dan bijvoorbeeld KPN die zijn internationale activiteiten net verkocht om zich te focussen op hun thuismarkt.
Midden januari komt BASE dus met een antwoord. Midden januari zijn dan alle budgetmerken de ronde gepasseerd.
Gaat wel pijnlijk zijn in Mechelen. Hun 'bestseller' gaat minimum moeten halveren qua prijs.
(Of hun huidige bestseller wordt totale overkill voor de meeste mensen en vele gaan downsellen naar een lager tarief)
BASE is budget, maar minder budget branded dan Hey! & MV. Ze hebben naast consumenten ook enorm veel KMO's en sommige SME's op die tarieven, die customer base is veel groter dan Mobile Vikings en x-tal keren groter dan Hey! dat totnutoe eerder een flop is. Dus de absolute omzet impact gaat in Mechelen normaal gezien wel groter zijn dan bij de andere 2.
Maar het gevolg bij de prijsaanpassing van Base: dat zijn het soort klanten waar Proximus, Citymesh & Orange hun premiumbrands producten aanbieden. Dus door BASE aan te passen zal er ook een prijsoorlog geninitieerd worden bij de premium brands.
Vroeg of laat zullen de zogenaamde premium brands dus ook volgen hoor. Hier in België zijn onze telecomfacturen jarenlang veel te hoog geweest. En dan komt dé vraag bij Proximus (binnen een jaar of 2 ofzo), eenmaal ze in moeilijk vaarwater komen in hun thuismarkt.
1) Gaan ze knippen in kosten (en volk buiten smijten?) of
2) Herbronnen en die buitenlandse zaken verkopen (eenmaal een nieuwe CEO er is kan de koers snel veranderen)
Als ik jouw was,
@Forzaracing zou ik je conviction buy toch niet houden voor de lange termijn. En zeker zien wat de reactie zal zijn van Proximus & Orange na de prijsaanpassing op BASE.