Kleine Beursfeiten

Allemaal leuk en wel, maar de eerste deftige AI applicatie in Genomics die geld opbrengt moet ik nog tegenkomen. Zie ook Illumina die recent alles weggesmeten heeft, samenwerking met NVIDIA heeft opgezet (Dragen naar GPU ipv FGPA).

Altijd zelfde probleem in genomics. Alles is leuk en wel, maar er is altijd een alternatieve dino methode die geen frank kost en uiteindelijk in de kliniek blijf plakken seemingly forever. Enige waar je mee kunt winnen in genomics is acceptable performance en low low low price. Dat matcht niet met fancy software. Naast de obvious open source dingen die goeie performance hebben en 0 kosten is het moeilijk opereren uiteraard.

Kijk naar Sophia, kijk naar OneSeq, kijk naar Agilent etc. Ofwel is het state of the art en notoir verlieslatend (sophia draait 3 euro verlies per euro die ze binnenkrijgen of zo en geen zichtbare scale effects), ofwel is het oude prut met 0 investments en barely profitable (zie agilent).

Genomics is voor mij een "fixed problem". Je kunt voor 1000 USD je DNA laten sequencen en analyse doen die 95% van de problemen oplost. Ik kan in elk bedrijf/ziekenhuis op paar weken/maanden een workflow/infra van scratch implementeren voor paar 100k capex kost en dan kun je forever gaan met de banaan. Je kunt je dan paar jaar bezig houden met automatisatie en performance (time/stability) en cost cutting en compliancy, maar dat is geen science science science die uiteindelijk de resultaten voor patient zal beinvloeden.

In die overblijvende 5% medische problemen valt nog wat wetenschappelijk te doen met AI. Maar dat zijn allemaal kleine specifieke problemen die nooit te monetizen zijn als bedrijf.

Bron: 15y ervaring in de sector en first hand bovenstaande meegemaakt met mijn neus erop.

Elk Genomics bedrijf dat met AI afkomt als USP/revenue groeier is voor mij een major red flag.
ILMN nog in de pf?

+37%, jawadde... :laugh:

Toch wat volk kunnen profiteren hier. :D Vind meme stocks voor ze een meme worden..Werd ook hevig geshort dus allemaal aan het coveren.

Laatst bewerkt:
@Racing_Genk enkele dagen na uw post had ik ook wat tempus gekocht. Ik had de dip perfect getimed, twee dagen na mijn aankoop stond ik op -15%. Whatever :D ik hield het nog aan voor de fun. Maar zie, de magische +40%. Rond 17u alles verkocht, mijn opblaasjacuzzi heeft net zichzelf gefinancierd. Ik zal aan u denken als ik binnenkort in mijn bloten in het water lig :love2:

Mijn twee forumgokjes hebben mij tot nu steeds iets opgeleverd. PACB aangekocht aan 1,80 en verkocht aan 2,44; TEM aangekocht aan 40,5 en verkocht aan 48,6 :unsure:

Laatst bewerkt:
In de geest van transparantie:
AAPL Dec'26 $280P verkocht.
Aangekocht voor $43 op 3 januari, vandaag verkocht voor $60.

Ik denk dat Apple zeker nog lager kan, maar met meer dan 20 put posities in portefeuille, is het niet slecht om her en der winst te nemen wanneer de kans zich voordoet.

--

Proficiat aan de Tempus longs.
Als 1 uitgerangeerde politieker dit kan teweegbrengen... 😅 Wat een absolute grap is de beurs geworden zeg.

Zijn er mensen die vandaag nog bij investeren in S&P 500 of is het momentum daar lang reeds voorbij ?
Ik pols even gezien ik daar met toekomstig Amerikaans beleid toch nog wat groeipotentieel zie.

Laatst bewerkt:
+37%, jawadde... :laugh:

Toch wat volk kunnen profiteren hier. :D Vind meme stocks voor ze een meme worden..Werd ook hevig geshort dus allemaal aan het coveren.
Het Orakel van Beyondgaming 🤑🤣

Zelf een beetje hoog ingestapt aan 42 maar met een kleine 100 shares. Gaat lekker zo.

Doet me denken aan SE 🫢

Zijn er mensen die vandaag nog bij investeren in S&P 500 of is het momentum daar lang reeds voorbij ?
Ik pols even gezien ik daar met toekomstig Amerikaans beleid toch nog wat groeipotentieel zie.

Ik leg nog altijd elke maand mijn vast bedrag in. Niemand die de toekomst kan voorspellen, maar met een beleggingshorizon van >20 jaar ben ik er gerust in.
Ondertussen toch al 2 jaren meegemaakt dat de S&P500 een duik van >20% nam (en zelfs een stuk dieper in de loop van die jaren), dat zal nog wel gebeuren op korte termijn maar zonder glazen bol kies ik toch gewoon voor maandelijks inleggen.

De gemiddelde waardering van de S&P500 is momenteel hoog volgens zeer veel indicatoren en de concentratie in big tech is een extra risico maar het alternatief van niet te beleggen (dus ~2% interest op een spaarrekening) of zelf aan stock picking te doen (wat in mijn geval zéker niet de indext verslaat) spreekt me nog minder aan.

Iemand die zich wilt wagen aan een uitspraak over upcoming earnings ASML? Ik haat die earningslotto.
earnings zijn niet belangrijk volgens mij, wel de outlook... gezien Trump zijn plannen om meer AI Data centers te bouwen in USA zullen er meer chips en dus meer chipmachines nodig zijn dus ik vermoed dat ASML wel positief zal zijn over de toekomst, maar verwacht geen grote koersschommelingen eigenlijk.

Over het algemeen lijken we wel safe te zitten in de chipsector met al die regio's die allen meer op zichzelf willen doen, vraag is natuurlijk hoeveel al in de koers zit verrekend

Op zich geen heel grote fan van Dalio maar wou toch even delen omv laatste zin: “people have a tendency to think a great company is a great investment without looking at the price”

Dat is mijn inziens het grootste probleem vandaag bij enkele van de MAG7 bedrijven.

Terug
Bovenaan