Kleine Beursfeiten

Of gewoon omdat er gebeurt wat iedereen toch al wist toen Trump president werd?
Hij voert tariffs in zoals dat ook altijd gezegd is geweest. Ik versta de surprise niet, hoor.

Waarom? Omwille van tariffs waarvan we wisten dat ze gingen komen?

Neen, dit wordt hem niet (voor een echte correctie).
(Ik zit zwaar in puts, dus ik hoop dat ik fout ben.)
Ik leef precies op een andere planeet dan?

Wat het hele idee niet dat Trump de pestkop van de speelplaats was die de andere kindjes ging afdreigen met tariffs maar dat de andere kindjes braaf hun drinkgeld aan hem gingen afgeven en dat alles vrolijk verder ging gaan zonder effectieve tariffs?

Nu blijkt plots dat hij toch doorzet en die tariffs invoert waardoor hij de wereldwijde economie serieus pijn gaat doen en inflatie gaat doen exploden? Of denken jullie dat er toch nog plots een akkoord gaat gevonden worden voor dinsdag?

Anyway, met deze recordstanden op de beurzen is er echt weinig slecht nieuws nodig voor een serieuze correctie.

Jaja maar zoveel mogelijk zonder gezichtverlies he... Nu even stoer doen allemaal en dan overeen komen.
Trudeau is ontslagnemend nee? Die heeft dus eigenlijk weinig te verliezen en zou wel eens zijn been stijf kunnen houden en gewoon met tegen-tariffs komen... pre-market US ziet er toch donkerderrood uit dan EU

Ik vind de reactie van de markt zeer muted eigenlijk.
Mijns inziens zou dit een inferno moeten zijn voor de beurzen.

Zeker nu de tariff clown zelf al zegt 'dat er korte termijn wat pijn kan zijn', betekent dat hij niet zomaar gaat stoppen als de markten naar beneden gaan.
En wie denkt dat de Maga supporters niet ideologisch in staat zijn om mee te gaan compleet tegen hun eigen belang, heeft niet goed opgelet de afgelopen jaren. Dus het is ook daar niet dat hij veel druk gaat krijgen.

Daarnaast geven Canada en Mexico niet zomaar toe (waarom zouden ze ook, het is duidelijk dat een akkoord met Trump geen enkele waarde heeft als hij een jaar later goesting heeft in wat bullying).
Tariffs en opblazen handelsrelatie Europa is zelfs nog niet bezig, evenals momenteel zeer beperkt China.

Of gewoon omdat er gebeurt wat iedereen toch al wist toen Trump president werd?
Hij voert tariffs in zoals dat ook altijd gezegd is geweest. Ik versta de surprise niet, hoor.
Zowel hier, in het P&A topic, als in de markt was bij velen de consensus dat 'de soep niet zo heet zou opgediend worden' en dat Trump 4D schaak speelt. 'En zie de eerste termijn, dat viel toch mee?' (Ook al waarschuwden we 100 keer dat deze 2de termijn totaal niet te vergelijken valt, wegens complete purging van alle adults in the room).

Laatst bewerkt:
Lijkt me eerder de opwarmer voor het grote werk. Dit is (nog) geen correctie. China (en EU) moet nog komen. Zeer hard uitpakken tav je allies en tonen dat je het meent.

Ik betwijfel of het met China zo ver gaat komen, pas dan zal je de beurzen zien duiken...

Soit ja wie zal het zeggen. Ik doe niks voorlopig. Ik heb al genoeg afgebouwd de laatste tijd, maar deze dip koop ik niet.

Ben het eens met sentiment van Janus en Spooky.

100% cash vind ik dan voor mezelf misschien iets te drastisch, dan moet je al 100% zeker zijn van je zaak dat het nog VEEL ERGER wordt dan nu. Ik zit nu aan goede 35% cash, kan zijn dat ik het verder uitbouw richting 50% of meer (tbd). Want koopjes zijn er ook niet echt te doen en Trump heeft inderdaad nog eens aangetoond dit weekend dat hij veel radicaler is dan in de eerste termijn (en dat sijpelt nog niet echt door bij sommigen dus mogelijks ook nog niet market consensus).

Groot deel van portfolio zit trouwens in Zuid-Amerika nu (MELI, NU & DLO). Allemaal wel Mexico exposure.

Trudeau is ontslagnemend nee? Die heeft dus eigenlijk weinig te verliezen en zou wel eens zijn been stijf kunnen houden en gewoon met tegen-tariffs komen... pre-market US ziet er toch donkerderrood uit dan EU
Canada heeft al tarriffs aangekondigd hoor.
Vorige keer (Trump I) zijn de US-CA tarriffs na een jaar al weer afgeschaft. Enfin, Trump II is Trump I niet.

Canada heeft al tarriffs aangekondigd hoor.
Vorige keer (Trump I) zijn de US-CA tarriffs na een jaar al weer afgeschaft. Enfin, Trump II is Trump I niet.
Voorlopig prijst de markt nog steeds een deal in tussen US en Can/Mex

Als deal er niet komt dan gaat er morgen nog wel een pak extra af, komt de deal er wel dan vermoedelijk terug omhoog?

Helemaal niet. Trade wars = inflatie = hogere rente = GVV onder water
Daling van beleidsrente in Europa zal tegengewicht bieden aan stijging van de 10 y treasury + dividend en netto-actiefwaarde leggen grens onder waarderingen. Zie de koersen van de GVV's van huidig niveau max nog 20% zakken, ervan uitgaande dat hun operationele resultaten gewoon goed blijven zoals dat vandaag het geval is.

Voor mijn shorts (puts), cash en MM posities is een ferme daling wel prima. Dus laat maar komen…

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier paar zaken verkocht
  • Volkswagen (Trump)
  • Tubize (Trump)
  • SES (eeuwig dalend, mogelijk verkoop ik nu zelfs op all time low, 80% verlies)
  • Reiffeisenbank (winst genomen, speelde al even)

Ik vrees er ook voor dat Trump eerder de economie naar de knoppen aan het helpen is, dan dat hij een goede zaak is voor de aandelen/beurzen op de langere termijn.

Bwah, Trump zijn entourage: allemaal rijke stinkerds. Als die hun geld op de beurs zien verdampen zal Trump het wel geweten hebben dus zo drastisch zal het wel niet worden....

Toch een positieve noot: dankzij Trump geen gezever meer op het forum over de invoering van 10% meerwaardebelasting, hoe alles toch zo relatief is....:oi22:

Terug
Bovenaan