Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De tarievensoep zal niet zo heet worden gegeten als ze wordt opgediend.
Trump is gewoon een bully en gebruikt dit als onderhandelingstactiek.
Modus operandi is daarbij om eerst met iets totaal onrealistisch af te komen en dan toegevingen te doen wanneer je iets in ruil hebt gekregen.
Dan denkt de tegenpartij een goede zaak te hebben gedaan omdat ze er beter vanaf komen dan bij het eerste voorstel maar bottom line is het wel Trump die hun bij hun kl* heeft

Maar die doen juist geen fluit en komen helemaal niet tegemoet aan zijn belangrijkste bezwaren ivm handelstekorten waarover hij het de hele tijd had.Zowel Canada als Mexico doen een knieval voor Trump.
Ja, maar moest ik de afgelopen 2 jaar mijn aandelenkeuzes laten afhangen hebben van macrovoorspellingen, dan had ik ongeveer 35% minder in portefeuille.
Ik heb begin 2022 eens een week zonder aandelen gezeten en 100% in 6m UST's omdat ik Oxy verkocht had aan 39, want ik was zeker dat rentevoeten sterk gingen stijgen en dat Rusland Oekraïne ging binnenvallen.
'Dat kon toch niet anders dan negatief zijn voor de economie'.
Paar dagen later Oxy al teruggekocht aan 41 omdat ik Buffett zijn geschiedenis en advies goed herinnerde, nl. geen ondergewaardeerde aandelen laten liggen wegens macrovoorspellingen.
Ik heb alvast weer een schijfje gekocht. Als ik dan nog eens kan verkopen aan 2 heb ik mijn aankoop @4.17 weer gewiped denk ik.PACB terug onder de 1.5, miss wat traden met opties. Lijkt zoal een jaar op en neer te gaan tussen die 1.5 en 2.
En nu laat ik de woede van de value investors over me heen komen.![]()

Palantir +18% AH na alweer een beat!
Vooral de top-line groeiversnelling is frappant. Van +27% YoY in Q2, naar +30% in Q3 en nu +36% in Q4.
Indrukwekkend is dat.
Beurswaarde van 250 miljard intussen...
Veel spijt dat ik in de mid $20's heb verkocht.
En de putpositie die ik even geleden kocht, toen ik van mening was dat het te hoog stond, mag na vandaag ook volledig afgeschreven worden.
Double whammy.
Klopt zeker. Ik heb dan ook niet vermeld dat ik aandelen verkocht heb.When in doubt, zoom out.
Ik heb ze helaas in oktober en november vorig jaar al van de hand gedaan. Revenue moet al x4 komende 5j om huidige waardering te verantwoorden. Nu goed, het kan nog even doorstijgen in het huidige sentiment.Indrukwekkende groeiversnelling, maar bij de minste tegenslag minstens -60%. Beetje zoals SaaS dat tijdens COVID ook een groeiversnelling kende (alles digitaal) maar dan kwam de ontnuchtering met rate hikes en moeilijke prior year comps.
Toont nog maar eens aan dat het moeilijk is om short te gaan enkel obv de waardering. Sentiment > waardering tot dat sentiment gebroken wordt.
Wel proficiat @Vio dat PLTR kocht rond de bodem in 2022, dat was effectief een koopje toen.
Haha -1% of -2% zijn milde dagen voor mij ^^Ik had beter alles verkocht
so be it
- gisteren port -0,7%
- vandaag (inclusief 20% cash/obligaties en de VS is nog gesloten, ca 33% in de VS): -1 %, met wat geluk wordt dat dus -2% vandaag
Grab +10% omdat ze GoTo willen overnemen. GoTo is een eerdere merger van Gojek (de grootste ridesharing concurrent van Grab in SE Asia) en Tokopedia (e-commerce website in Indonesia).
Heb een relatief kleine positie in Grab. Zou zeer bullish zijn omdat ze de competitie hierbij elimineren, zeker in de grootste markt Indonesie, maar kan moeilijk geloven dat regulatoren dat zomaar zullen laten passeren.

Nee, volledig verkocht ondertussen.@Racing_Genk : TEM nog in uw portfolio aan deze prijzen?
Behalve de posities die zwaar dalen.Ik heb niets verkocht of gekocht in de fake tariff paniek 03/02/2025 - 03/02/2025

Hier nog niets verkocht atm. Gezien je uitleg uit het verleden, vermoed ik dat je dit verkocht hebt omdat je geloof dat je thesis niet meer geldig is aan de huidige waarde?Nee, volledig verkocht ondertussen.