Kleine Beursfeiten

Hier nog niets verkocht atm. Gezien je uitleg uit het verleden, vermoed ik dat je dit verkocht hebt omdat je geloof dat je thesis niet meer geldig is aan de huidige waarde?
Ik kocht het vooral voor een snelle rebound, die is er geweest. Wil zeker niet zeggen dat het nu een slechte investering is aan de huidige koersen, gewoon niet meer de no-brainer die het was aan 35$.

Ik kocht het vooral voor een snelle rebound, die is er geweest. Wil zeker niet zeggen dat het nu een slechte investering is aan de huidige koersen, gewoon niet meer de no-brainer die het was aan 35$.
Hoe vind je trouwens die "goedkoper" gewaardeerde aandelen. Nasdaq comp kent ongeveer 7,000 bedrijven...

Hoe vind je trouwens die "goedkoper" gewaardeerde aandelen. Nasdaq comp kent ongeveer 7,000 bedrijven...

> Interessante profielen op FinTwit volgen.
> Regelmatig de nieuwe IPO's checken. Tempus kwam ik op het oog omdat ze in juni een IPO deden. Ik zoek geregeld de nieuwe IPO's op om te zien of er iets interessants tussenzit en indien ja volg ik ze verder op.

Heb iets van een 50-60 bedrijven die ik opvolg (dus de kwartaalresultaten bekijk & koersen track om evt. opportuniteiten te identificeren) en nog een 30 op mijn "to-do" lijst, maar dat kan nog lang duren. :p

Als ik dan opmerk dat TEM 60% zakt in een maand is dat de moment om echt in detail te gaan kijken door de laatste earnings calls, conferences & andere bronnen te lezen om te zien of ik evt. een positie neem. (want voor die 50-60 bedrijven is het onbegonnen werk om alles in detail bij te houden uiteraard :))

Laatst bewerkt:
> Regelmatig de nieuwe IPO's checken. Tempus kwam ik op het oog omdat ze in juni een IPO deden. Ik zoek geregeld de nieuwe IPO's op om te zien of er iets interessants tussenzit en indien ja volg ik ze verder op.

Heb iets van een 50-60 bedrijven die ik opvolg (dus de kwartaalresultaten bekijk & koersen track om evt. opportuniteiten te identificeren) en nog een 30 op mijn "to-do" lijst, maar dat kan nog lang duren. :p

Als ik dan opmerk dat TEM 60% zakt in een maand is dat de moment om echt in detail te gaan kijken door de laatste earnings calls, conferences & andere bronnen te lezen om te zien of ik evt. een positie neem. (want voor die 50-60 bedrijven is het onbegonnen werk om alles in detail bij te houden uiteraard :))
Welke fintwit profielen volg je zoal?

Jij werkt niet dan?

Paypal bijna -9% op Q4 revenue & earnings beat,én 2025 guidance beat + $15B extra buybacks lolol. Ook $6,8 miljard FCF, meer dan 10% hoger dan de outlook die ze al twee keer verhoogd hadden. Die earnings lotto altijd. Moest ik Alphabet nog hebben gehad had ik gegarandeerd vandaag alsnog verkocht wegens de poepers.
Wat dus betekent dat het waarschijnlijk 10% stijgt straks.

TEM volledig verkocht 3,1k winst
OXY volledig verkocht met 1,2k verlies
Nu positie MELI genomen (5 stuks)

Gratis makelaarsloon van bolero al bijna opgebruikt :unsure:

Paypal bijna -9% op Q4 revenue & earnings beat,én 2025 guidance beat + $15B extra buybacks lolol. Ook $6,8 miljard FCF, meer dan 10% hoger dan de outlook die ze al twee keer verhoogd hadden. Die earnings lotto altijd. Moest ik Alphabet nog hebben gehad had ik gegarandeerd vandaag alsnog verkocht wegens de poepers.
Wat dus betekent dat het waarschijnlijk 10% stijgt straks.
Ga je paypal terugkopen?

TEM volledig verkocht 3,1k winst
OXY volledig verkocht met 1,2k verlies
Nu positie MELI genomen (5 stuks)

Gratis makelaarsloon van bolero al bijna opgebruikt :unsure:
Geen geduld met oxy?

Vandaag volume van 1 miljoen Solvay aandelen, 7x zo hoog als gemiddeld, bijna allemaal in trading at last.

Heeft er stiekem nog een BG middenklasser een startpositie Solvay gekocht vanavond?

Laatst bewerkt:
Met wat speelgeld 1x 21 Feb $119 call gekocht op AMD. Vanavond earnings.

Verder een aantal puts gekocht op Mercury General (MCY) omwille van hun verwachte blootstelling aan de LA fires, orkaan Milton en tropische storm Helene.

--

Hier waren dacht ik ook een aantal e.l.f beauty fans. Vandaag een verse 52wk low van $86.
Begint ook aanlokkelijk te worden in een scenario zonder US recessie.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan