Kleine Beursfeiten

Mss is het net op de blijvend hoge CAPEX dat ze worden afgerekend?
Zou best kunnen.

Ofwel is de verklaring nog simpeler, nl. dat er steeds meer volk zenuwachtig wordt en er (tijdelijk?) wat minder geld naar de giant mindless robot van passive investing vloeit.

Heb terug wat cash dewelke ik na een volgende dip aan het werk wil zetten.

Recent verkocht: FMC (56,12$ -> aankoop 49,33$), BABA (101,94$ -> aankoop 88,12$) en RXST (33,86$ -> aankoop 27$).
Gelukkig had ik FMC verkocht 😅. -36% nu.
EDIT: positie FMC teruggekocht.

Laatst bewerkt:
Morgen results van XFAB. Waarschijnlijk weer een grote daling na de earnings, zeker…
Waarschijnlijk lol
-20% vrijwel zeker.

Melexis ook best wachten met kopen tot ze onder het jaarlijks dividend staan, 3.5 €.

Marges volgen patroon van 2018-2019 automarkt slow down.

image.png

Cyclisch bedrijf is cyclisch.

Lijkt dat ze tegenover vorige cyclus zo een +50% zijn op de bodem.
Prijs zelfde.

Iemand Talkspace in PF/watchlist? Opt eerste gezicht ziet dat er goed uit:

- Marktleider online mental health in US, sector die alleen maar groeit en niet afhankelijk is van huidige trends
- Insurance backed en wat recente integraties in oa. Amazon Health
- Genoeg cash, geen schulden, groeiende marges/revenue
- Serieuze run-up laaste maanden (+100%), maar evengoed 75% verwijderd van all time Covid highs
- Over de moat kan je discussiëren...ze zitten ingebakken in het verzekeringsysteem, dat is geen inherente moat, maar daar kom je als nieuwe speler niet zomaar in. Bestaan sinds 2012 met de nodige schaalvoordelen en wat hippe AI integraties
- Technische uptrend

Niet grondig onderzocht en ook helemaal geen positie, maar ben wel getriggerd

EDIT: gwn gekocht bij opening, ni twijfelen ziet er goed uit
Proficiat, vandaag al leuke stijging. Heb ze eveneens op mijn watchlist gezet om eens grondiger te onderzoeken.

GOOG bijkopen hé lijkt me een nobrainer. Veel search gaat inderdaad naar ChatGPT zoals @JanusDR, maar genoeg growth drivers om nog lang LONG te gaan.
Ik overweeg om het terug in de portfolio te nemen. Destijds uitgestapt omdat ik wat gedegouteerd was van al hun woke gedoe maar gisteren hebben ze aangekondigd dit terug te schroeven. Ze volgen META dus in die lijn...

Hmm, na de drama omtrent Betterhelp, ben ik niet helemaal zeker of Talkspace het beter gaat doen. Aangezien ik zelf al naar een aantal psychologen ben geweest, kan ik echt wel zeggen dat in persoon toch net iets leuker is (als het mogelijk is). Dus los van online competitie heb je ook nog de "gewone" psycholoog.

Als ADM daalt naar 40-42$ lijkt mij dat een mooi moment om een startpositie in te nemen.
Iemand die ADM opvolgt?

Laatst bewerkt:
Hmm, na de drama omtrent Betterhelp, ben ik niet helemaal zeker of Talkspace het beter gaat doen. Aangezien ik zelf al naar een aantal psychologen ben geweest, kan ik echt wel zeggen dat in persoon toch net iets leuker is (als het mogelijk is). Dus los van online competitie heb je ook nog de "gewone" psycholoog.

Kan zijn, zelf geen ervaring mee. Ik zie een beaten up de-SPAC met groei die versneld, CAPEX light, profitable sinds Q3, veel cash heeft en technisch nog veel in petto kan hebben. No brainers kom ik al even niet meer tegen, dus this will do ;)

Gelukkig had ik FMC verkocht 😅. -36% nu.
EDIT: positie FMC teruggekocht.
FMC calls jan 26 $37.5 en jan 27 $37.5 gekocht.
Low conviction, maar bij dat soort megadalingen durf ik al eens kleine speculatieve posities in te nemen.

Bijlagen

• FMC call 37.5 JAN 2026.png
    FMC call 37.5 JAN 2026.png
    271,8 KB · Weergaven: 14
Terug
Bovenaan