Kleine Beursfeiten

-25% morgen?
-60%?

Cyclisch bedrijf en de cyclus zit richting of tegen bodem momenteel.
Dat is deel van cyclicals.
Bij XFAB betekent down cycle in boekhoudkundige verlies gaan.
Ze zijn al meer dan gehalveerd in beurskoers, nog eens halveren op deze cijfers lijkt me zeer straf

Ook de eerste keer dat ik dit meemaak: PLTR sinds aankoop +300%.
Spijtig genoeg wel met ‘speelgeld’, maar toch.

Over de rest dat in het negatief staat, ga ik maar zwijgen :unsure:

Voorraadafbouw in Automotive, waarvan zowel MELE als XFAB vorige zomer al zegden dat deze achter de rug was, blijkt dus toch nog even te duren. "inventory corrections in the automotive supply chain...and should continue well into 2025"

Lotus Bakeries -9%. Verwachting dat de groei beperkt zal worden doordat ze in 2025 tegen hun capaciteitslimiet aanlopen, als ik het goed lees.

Voorraadafbouw in Automotive, waarvan zowel MELE als XFAB vorige zomer al zegden dat deze achter de rug was, blijkt dus toch nog even te duren. "inventory corrections in the automotive supply chain...and should continue well into 2025"
Mij lijkt de beurskoers van Melexis toch richting bodemvorming te gaan / bezig te zijn. Mogelijk een spike onder 52€, maar dan ook maar zeer tijdelijk. Bij een spike onder 52€ zou ik toch wel overwegen om bij te kopen.

Lotus Bakeries -9%. Verwachting dat de groei beperkt zal worden doordat ze in 2025 tegen hun capaciteitslimiet aanlopen, als ik het goed lees.
Zelfs een blinde mol zag dit een aantal maanden geleden al aankomen. Desalnietemin zal er nog een kleine opstoot komen na de daling, waarna mooi terug omlaag.

Vrijstelling RV en Belgisch bedrijf, dus bruto = netto. Er zouden geruchten zijn dat die vrijstelling wordt verdubbeld indien er een meerwaardebelasting komt
Ik ben daar alvast op voorzien, maar 5,5% netto is still decent.
Aangezien dit wishful thinking bleek ging vanochtend de helft Solvay eruit op €31,05. Geen duidelijke reden voor de forse stijging gisteren en vanmorgen, dus even markt proberen timen.

Geloof je niet meer helemaal in Solvay of ga je er vanuit dat er een terugval komt, na de stijging zonder reden, om goedkoper terug in te kopen?

Geloof je niet meer helemaal in Solvay of ga je er vanuit dat er een terugval komt, na de stijging zonder reden, om goedkoper terug in te kopen?
Gho, niet meer geloven. Ik zit hier nog steeds met 30% hoor :tongue: Maar zoals ik zei, positie deels gekocht met idee "vrijstelling omhoog, meer netto rendement", maar daar kwam niks van in huis. Enkele dagen geleden nog de €28,xx gezien. Eerder oncomfortabel geworden met de weging. Ik ga nergens van uit, maar na +9% zonder nieuws hoop idd binnenkort nog lager te kunnen terugkopen. Markt is dit resultatenseizoen voorlopig niet bepaald gunstig gezind, vandaar.

Een PE van rond de 50 voor een koekskesbakker, what could go wrong.

Ja, teveel toekomstige groei ingeprijsd en zelfs al halen ze voor 2024 de verwachte resultaten, is minder goed nieuws over het komende jaar genoeg om het aandeel terug te laten zakken.
Alleen is de grote vraag in zo'n gevallen altijd, wanneer komt die correctie. Genoeg mensen die aan €5.000 verkochten omdat de koers al zodanig gestegen was, om het daarna nog eens te zien verdubbelen op een paar jaar tijd.

Terug
Bovenaan