Kleine Beursfeiten

FY Report slide #40. "Gulf of America overview" - corporate america heeft de ruggengraat van een slak.

Denk dat Vicky toch ook met een pampertje rondloopt tot 2026. Ze hebben toch wel wat debt maturities upcoming in 2023 2024 2025 2026 en dan nog de CrownRock extra debt. Eens dat allemaal weggewerkt is, is het toch comfortabeler leven lijkt me. Zeker met een Rusland en OPEC en Donald die de kraan kunnen/willen open of dichtdraaien als de wind in een bepaalde richting draait.
Met die overname van Anadarko jaren terug zal ze wel een pampertje hebben gedragen, ivg met vandaag zijn de schulden zeer doenbaar.
Zonder die overname van Crowntock waren de vooruitzichten voor de stockprice veel beter maar ze kon het blijkbaar niet laten om nog een keertje een overname te doen...

@Misterblort @Nesjamag Enig idee hoe uniek het process is van Campine ? Staat gewoon open en bloot op hun website dat ze antimony recycleren. Dan moeten er toch anders spelers dat ook zien en denken '50k per ton, kunnen we ook wat aan verdienen'.

Er is al veel priced in voor Campine. Als de prijs naar 30k 40k 'terugvalt' als long-term price, wat doet dat met de investment case ?

(Ik ben lui, ik vraag het liever ipv zelf aan het rekenen te gaan).
Ik laat het aan Nesjamag, hij heeft het ballonetje opgelaten :) Ik vind het wel interessant

Hier terug volledig gealloceerd na Solvay trim:
33% Solvay
29% Crocs
19% Basic-Fit
10% Hudson Technologies
5% Melexis
4% AMR

YTD +3,5%

AMR trouwens echt spotgoedkoop momenteel going into earnings (22% market cap net cash en Ev/FCF 5 ofzo), maar Crocs wilt niet stijgen :angry:
Also EVS watchlisted. Hoe cyclisch is dat spel? Is er recurring revenue?

33% Solvay
29% Crocs
19% Basic-Fit
10% Hudson Technologies
5% Melexis
4% AMR

YTD +3,5%

AMR trouwens echt spotgoedkoop momenteel going into earnings (22% market cap net cash en Ev/FCF 5 ofzo), maar Crocs wilt niet stijgen :angry:

Even jaar zijn big events jaren (olympische spelen, kampioenschappen, ...).

Cyclisch valt wel mee. Ze gaan, zoals iedereen, voor een solution approach met licenties ipv big capex upfronts.

33% Solvay
29% Crocs
19% Basic-Fit
10% Hudson Technologies
5% Melexis
4% AMR

YTD +3,5%

TKWY niet meer?

Handvol aandelen Aedifica bijgekocht, cijfers goed, trend goed (niet de grafieken), lange contracten, outlook goed ... rijk ga ik er wellicht niet van worden, hopelijk ook geen kapitaalverhogingen meer.

Miljaar, dat ik Intel heb gemist irriteert me wel. Het is nu even gepopt deels door dat overnamegerucht maar toch...

Soit wel blij dat ik EVS nog even heb bijgehouden. Met hun laatste nieuwe contracten etc in het achterhoofd + 2026 dat stilaan zal ingepriced worden is dit nog wel even een keeper. Ik neem aan dat er weinig movement in de even jaren is omdat tegen dan hun 'succes' al in rekenschap is genomen.

Iemand die Donnelley Financial Solutions Inc (DFIN) zou oppikken na de forse terugval van gisteren ?

Op een ander forum lijkt dit volgens sommigen wel een optie :

The financial service revenue tied to mergers and IPOs is cyclical and I agree management has been rosy with projecting a turn for at least 18 months now. The stock was hammered for guiding 4% lower YOY revenues compared to Q1'24 and missed revenue by 10M in Q4 based on mergers and IPOs coming in lower than expected. WK and the whole sector listed company financial services is down. I pay attention to the SaaS compliance software making up 42% of revenue which is durable and growing at 11-13% YoY. In the long run, print is going to run-off to 0 and you are going to have a boring SaaS company serving a large percentage of publicly listed companies with a cyclical one off financial services support to mergers and IPOs giving a kicker when activity ticks up. My fear is the cutting of regulations impacts the SaaS side. So far, this doesn't look like its an issue, so I'm holding my nose and averaging up.
Zag het ook daarnet, eens bekijken als ik terug ben van skivakantie.
33% Solvay
29% Crocs
19% Basic-Fit
10% Hudson Technologies
5% Melexis
4% AMR

YTD +3,5%

Hoe zit dat met hun buybacks? Destijds knalden die de lucht in door de massale buybacks maar deze waren gestopt als ik het mij goed herinner. Zijn ze al terug op gang gekomen?

Miljaar, dat ik Intel heb gemist irriteert me wel. Het is nu even gepopt deels door dat overnamegerucht maar toch...
Zowel Intel als AMD hadden een uitzonderlijk sterk Q4 '24 waarbij de verkopen veel hoger lagen dan de verkopen bij de pc retailers.
Analisten vermoeden dat beiden pittig wat voorraad hebben buitengewerkt om hun cijfers op te smukken.
Maar daardoor zouden de bestellingen (en cijfers) in Q1 '25 lager liggen.

Dus, het zou me niet verbazen als je bij Intel binnen enkele maanden alsnog op de trein kan stappen.

Zowel Intel als AMD hadden een uitzonderlijk sterk Q4 '24 waarbij de verkopen veel hoger lagen dan de verkopen bij de pc retailers.
Analisten vermoeden dat beiden pittig wat voorraad hebben buitengewerkt om hun cijfers op te smukken.
Maar daardoor zouden de bestellingen (en cijfers) in Q1 '25 lager liggen.

Dus, het zou me niet verbazen als je bij Intel binnen enkele maanden alsnog op de trein kan stappen.
Ja de echte signalen waarop ik zat te wachten zie ik nog maar met mondjesmaat. Maar het is nu wat moeilijker inschatten met Trump aan het roer en het protectionisme. Er is wat ratio verdwenen weer. Plus in paril heb ik bonussen etc dus ik wachtte daarop. Ik wil verder niets liquideren. De NVDA die ik had verkocht en als nieuwe cash zag heb ik noodgedwongen terug in NVDA moeten steken @118.

Onlangs ook gedacht om mijn ULTA te verkopen nu die mooi groen stond maar gezien hun organische groei én buybacks zie ik die ook gewoon nog wat opleveren. Etc etc...

Misschien mijn reserve weer telkens in de PACB carroussel van 1.4 => 1.8 berijden een paar keer voor wat extra cash. :unsure:

Laatst bewerkt:
Zelfde: VNP, Siri, en Oxy.

Dat heeft geen enkele invloed aangezien mijn vrouw daar veruit de meeste operationele taken doet.
Nieuwe man anno 2025!
Wat is de story achter VNP en SIRI voor jou?

VNP eind januari zwaar gedaald + tie in voor de AI hardware craze, SIRI favo van Buffet en ook ietwat stiefmoederlijk behandeld geweest tot voor relatief recent.

Bon, na tijdje meelezen hier, tijd om ook eens iets te posten.
Op zich ben ik maar een saaie beurs-man, ik doe maar weinig transacties. (In tegenstelling tot sommigen hier :crazy:)

Maar laatste weken, voor mijn doen, toch veel transacties gedaan met wat vrijgekomen cash:
MELI aangekocht - 5% van portfolio
Novo Nordisk aangekocht - 7,5%
Wise aangekocht - 5%

Nu weer een tijd wachten langs de zijlijn op nieuwe cash en hopen dat deze mooi stijgen.

Oxy - vreemde bewegingen na beurs en nu, wellicht van korte duur maar goed, begrijp het niet zo goed vrees ik
Na al die beursjaren zou je ondertussen toch al moeten weten dat in veel gevallen de reacties op korte termijn earnings niet noodzakelijk iets zeggen, en al zeker niet after/pre-market...

FY Report slide #40. "Gulf of America overview" - corporate america heeft de ruggengraat van een slak.
Ik denk dat het ultradom zou zijn voor een bedrijf om een doos van Pandora te gaan openen en zich te gaan moeien met dergelijke officiële geografische benamingen, aangezien de (democratisch verkozen) president wel degelijk de bevoegdheid heeft om die te bepalen...

Van ruggegraat gesproken: ik zie nergens in de US of Europa massaprotesten tegen wat er allemaal gebeurt. Integendeel winnen extreme partijen terrein, dus de bevolking mag zijn mondje houden wat betreft ruggegraat :)

Denk dat Vicky toch ook met een pampertje rondloopt tot 2026. Ze hebben toch wel wat debt maturities upcoming in 2023 2024 2025 2026 en dan nog de CrownRock extra debt. Eens dat allemaal weggewerkt is, is het toch comfortabeler leven lijkt me. Zeker met een Rusland en OPEC en Donald die de kraan kunnen/willen open of dichtdraaien als de wind in een bepaalde richting draait.
Bijna 6B is daarvan al weg, schiet maar 24B over met grootste maturities na 2028-9.
Doel is 15B debt.
Zelfs in een schijtjaar als 2024 hadden ze bijna 5B cashflow.
Oorlog Rusland was (behalve de eerste maanden) negatief voor de olieprijs, zoals ik hier al een paar keer vermeld heb.
Trump kan geen kraan opendraaien; US bedrijven gaan zichzelf niet in het faillissement rijden.
Enige wat hij kan doen is sancties Venezuela opheffen of zo, maar is beperkt wat daar kan uitkomen de eerste jaren wegens tientallen jaren infrastructuurverwaarlozing.

Terug
Bovenaan