Spooky
Well-known member
Hij wil meer werkgelegenheid in de US en meer Amerikaanse auto's in Europa verkopen, wat jij in je post zet klinkt logisch ... wat Trump de eerste maand al allemaal uit zijn hoed getoverd heeft is verre van logisch, en hij heeft al ontelbare keren geroepen dat er tarrifs gaan komen. Ik ga er dus vanuit dat hij effectief gaat doorzetten daarmee, of het zou moeten zijn dat de EU zo'n enorme toegevingen doet dat hij de tarrifs kan intrekken en dat toch verkocht kan krijgen als een overwinning.Je moet door de noise kijken en inschatten wat Trump zijn bedoeling is.
Wat wil trump ? Hij wil zeker niet farma producten duurder maken voor zijn landgenoten. Hij wil zeker niet innovatieve producten toegang tot Amerika ontzeggen.
- Hij wil wsch cheapass critical specialty chemistry reshoren ipv importeren uit Z-Amerika/China.
- Mogelijks is het een openingszet in een tit-for-tat strategie
- Hij wil scoren bij zijn kiezers wegen 'america first'
Mijn inschatting is, I could be wrong, dat UCB en andere Europese farma geen impact zal hebben. Zeker niet de farma grote spelers die grote presence en manufacturing hebben in USA en toevallig bepaalde producten buiten Amerika maken terwijl ze andere in Amerika maken.
Al bij al toch wel een risico voor UCB, en misschien wordt de soep niet zo heet gegeten, maar ik zou er toch geen geld op durven zetten
.

+25% momenteel. Nog altijd niet close om het verlies van toen goed te maken.
.