Kleine Beursfeiten

M.b.t. Braze dat hier vermeld wordt. Het is idd een mooie beweging, maar Euhm, het komt (zelfs recent) toch van hoger? In juni zat het zelfs rond de 35-36 USD. Voor Trump aan zijn tirade begon zat het zelfs tegen de 50 USD. Dus tof als je er recent bent in gestapt (of in 2022), maar anders is het toch gewoon back to start? Is uiteraard een mooie beweging, daar niet van.
Daarom dat ik dat aandeel trade… Maakt mooie up en down bewegingen. GAK 24$. Voor buy and hold is het niet geschikt momenteel. Daarvoor loer ik momenteel op het defensieve Nestlé.

M.b.t. Braze dat hier vermeld wordt. Het is idd een mooie beweging, maar Euhm, het komt (zelfs recent) toch van hoger? In juni zat het zelfs rond de 35-36 USD. Voor Trump aan zijn tirade begon zat het zelfs tegen de 50 USD. Dus tof als je er recent bent in gestapt (of in 2022), maar anders is het toch gewoon back to start? Is uiteraard een mooie beweging, daar niet van.
Is inderdaad meer een swing trade, geen LTBH.

Werd irrationeel uitverkocht laatste 2 maanden dus had er een >30% positie van gemaakt, nu (deel van) mijn gains realiseren.

Maar je moet de sector en het bedrijf al heel nauw volgen om te identificeren wanneer het ‘irrationeel’ goedkoop wordt, dus geen geschikte strategie voor de doorsnee belegger.

Bekijk bijlage 43960

Een droge 0/2 🙃

$LULU ondermaats. US negatieve groei... 1.5% impact op portfolio morgen.
$GWRE iets sterker dan ik had gedacht. $356M, waar ik had gerekend op $345-350M. Guidance ook wel sterk, dus duidelijk de foute keuze geweest om m'n puts niet te verkopen. Ik verwacht +- 0.5% impact op portfolio.

Edit: Fintwit strikes again met $LULU. Keer op keer incorrect. Eigenlijk best een twitter en stocktwits sanity check doen voor elke (long) positie die ik wil aangaan. Als dat aandeel trending is bij retail, hard pass.

Ik heb geen mening over LULU aangezien het fashion is en een notoir moeilijke sector om in te schatten, maar vanop een afstand bekeken lijkt het wel alsof je jezelf het vaak moeilijker dan nodig maakt met die short dated calls & puts waar je timing er bal op moet zitten?

Is inderdaad meer een swing trade, geen LTBH.

Werd irrationeel uitverkocht laatste 2 maanden dus had er een >30% positie van gemaakt, nu (deel van) mijn gains realiseren.

Maar je moet de sector en het bedrijf al heel nauw volgen om te identificeren wanneer het ‘irrationeel’ goedkoop wordt, dus geen geschikte strategie voor de doorsnee belegger.
Merci voor de verduidelijking. Aller, ik had dit nu wel verwacht, maar het lijkt me interessant om dit af en toe toch eens toe te lichten hier, waar sommigen nog al eens durven verblind worden door jouw ongelofelijke track record :unsure:

Ik heb geen mening over LULU aangezien het fashion is en een notoir moeilijke sector om in te schatten, maar vanop een afstand bekeken lijkt het wel alsof je jezelf het vaak moeilijker dan nodig maakt met die short dated calls & puts waar je timing er bal op moet zitten?
Ja en nee.

Akkoord dat het een heel stuk lastiger is dan aandelen.
Als ik nu LULU common had, geen vuiltje aan de lucht.
Terwijl ik nu met m'n kortlopende calls tegen -95% aankijk bij US opening. Wipeout.

Maar ik heb al een hele tijd veel wantrouwen in de markt/economie en dus een bijzonder hoge cashweging.
Desondanks ligt mijn performance dit jaar min of meer in lijn met SPY, voornamelijk dankzij opties.
Hoge win rate op 50+ optietrades de afgelopen 12 maanden, vooral puts (slechts een handvol tijdens/dankzij de tariffs crash, dus daar ligt het niet aan).
Afwachten of dat verder kan worden doorgetrokken in de tijd.

De meeste van m'n opties zijn op moment van aankoop ook 6+ maanden van expiratie. LULU hoort bij de uitzonderingen.

DLocal bijgekocht aan 12,85$. DLocal gisteren gedaald door inside aandelenoffering (15 miljoen stuks) aan12,75$. Daardoor tijdelijke prijsdruk. Geen dillutie.
Kleine startpositie in LULU aan 168,74$.
Rond 58$ gaat het eerste deel BILL buiten.

Laatst bewerkt:
Rustig Gazzy, je moet echt niet zo continue achter elkaar posten. Je mag ook gewoon je post editten.
Sorry. Maar zie Dlocal nu maar eens gaan. 2/3 van mijn Braze verkoop erin gestopt aan 12,85$. Je zou voor minder wild worden. Is gewoon een crazy dag. Ongeveer +4% hier.
Om de week af te sluiten: ATH hier en YTD 30,87%.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan