Kleine Beursfeiten

Betreft Dlocal:
  • Fundamenteel: Dlocal groeit nog stevig, zit in een niche (betalingen in emerging markets) met hoge marges, en balance sheet is sterk. Dat kan makkelijk een multiple ondersteunen richting 18-19$ als vertrouwen terugkomt.
  • Technisch: nu zit er wat druk door het aanbod (12,75$ vloer). Vaak zie je na zo’n placement eerst wat stabilisatie rond die prijs, en daarna ruimte omhoog zodra de markt beseft dat er géén verwatering is en de overhang (insider die wilde verkopen) grotendeels weg is. Zo’n insider verkoop heeft vaak gewoon te maken met portfolio management.
Een medium-term target (3–9 maanden) van 18-19$ lijkt mij realistisch. Ben mijn positie dan ook aan het opbouwen. 2e grootste positie momenteel, na BILL. Opgelet!: een daling tot ongeveer 10,5$ op korte termijn is technisch gezien niet uitgesloten! Bereid je daarop voor om daar extra bij te kopen, indien het daar geraakt!

Als je het longterm bekijkt (bv periode van 12–24 maanden), dan zie ik Dlocal richting 28-30$, maar zo lang hou ik de aandelen meer dan waarschijnlijk niet bij:
  • Multiple expansion: als vertrouwen terugkomt en ze weer als “high growth fintech” worden gewaardeerd, kan de EV/Sales multiple omhoog.
  • EM exposure: enorme groeimarkt (LatAm, Afrika, Azië) → als ze execution goed doen, kan de TAM-verhalen weer opspelen.
  • Overhang weg: als General Atlantic grotendeels uitgestapt is, geen insider-druk meer. Dat maakt het aandeel aantrekkelijker voor grote fondsen.
  • Margins & cashflow: blijven indrukwekkend hoog; als ze die volhouden, kan dat een rerating rechtvaardigen.
In deze volatile tijden trade ik agressief met mijn pf met als doel risico optimalisatie enerzijds, en winstmaximalisatie anderzijds.

Laatst bewerkt:
Betreft Dlocal:
  • Fundamenteel: Dlocal groeit nog stevig, zit in een niche (betalingen in emerging markets) met hoge marges, en balance sheet is sterk. Dat kan makkelijk een multiple ondersteunen richting 18-19$ als vertrouwen terugkomt.
  • Technisch: nu zit er wat druk door het aanbod (12,75$ vloer). Vaak zie je na zo’n placement eerst wat stabilisatie rond die prijs, en daarna ruimte omhoog zodra de markt beseft dat er géén verwatering is en de overhang (insider die wilde verkopen) grotendeels weg is. Zo’n insider verkoop heeft vaak gewoon te maken met portfolio management.
Een medium-term target (3–9 maanden) van 18-19$ lijkt mij realistisch. Ben mijn positie dan ook aan het opbouwen. 2e grootste positie momenteel, na BILL. Opgelet!: een daling tot ongeveer 10,5$ op korte termijn is technisch gezien niet uitgesloten! Bereid je daarop voor om daar extra bij te kopen, indien het daar geraakt!

Als je het longterm bekijkt (bv periode van 12–24 maanden), dan zie ik Dlocal richting 28-30$, maar zo lang hou ik de aandelen meer dan waarschijnlijk niet bij:
  • Multiple expansion: als vertrouwen terugkomt en ze weer als “high growth fintech” worden gewaardeerd, kan de EV/Sales multiple omhoog.
  • EM exposure: enorme groeimarkt (LatAm, Afrika, Azië) → als ze execution goed doen, kan de TAM-verhalen weer opspelen.
  • Overhang weg: als General Atlantic grotendeels uitgestapt is, geen insider-druk meer. Dat maakt het aandeel aantrekkelijker voor grote fondsen.
  • Margins & cashflow: blijven indrukwekkend hoog; als ze die volhouden, kan dat een rerating rechtvaardigen.
In deze volatile tijden trade ik agressief met mijn pf met als doel risico optimalisatie enerzijds, en winstmaximalisatie anderzijds.
Ik volg dit topic al een tijdje.
Deze analyse vind ik dan ook zeer interessant. Maar mag ik eens vragen hoe je die targets en bodems voorspelt? Hoe kom je op deze getallen?

Feedback
We zijn bezig met het vastleggen van duidelijkere en concrete regels omtrent zowel TA als FA en het kleine beursfeiten topic (en later nog wat andere zaken).
We zullen daar ook consequent in zijn. Gelieve nog even geduld te hebben.
Ik steun op iedereen zijn denkvermogen om het tot die tijd hoffelijk en beschaafd te houden.

Alles wat niet met de beurs te maken had vandaag verdwijnt.

P.S.: Als je feedback wil geven over een mogelijk aanpak mag je dit in het feedback topic delen.

P.P.S: Persoonlijke/vertrouwelijke berichten mogen altijd via DM.

Laatst bewerkt:
UnitedHealth's (UNH) aandelen zijn sterk ondergewaardeerd na een moeilijk 2025, maar de marktscepsis is groter dan de werkelijke fundamenten van het bedrijf. Een belangrijke herwaardering van premies in 2026 zou de marges en winstgevendheid moeten herstellen, wat UnitedHealth in staat stelt om sterk te herstellen. De waarderingsmultiples zijn op het laagste punt in tien jaar, de vrije kasstroom is stevig, en het dividendrendement is bijna een recordhoogte. Ik ben dan ook onlangs ingestapt, vermoedend dat, ondanks de risico's van regelgeving en uitvoering, we nu op een punt zijn aangekomen dat UnitedHealth een mooi herstel kan starten.

Ik zie te veel problemen en ik vind het een ronduit immoreel bedrijf om geld in te steken. Dezelfde rendementen en beter zijn elders ook te vinden, zonder ronduit crapuleuze praktijken waardoor mensen op onmenselijke wijze in de steek worden gelaten.

toch wel opvallend nieuwtje:

(ABM FN-Dow Jones) ASML wordt door een investering van 1,3 miljard euro de grootste aandeelhouder van het Franse Mistral AI. Dit meldde persbureau Reuters op basis van bronnen.

Met 1,3 miljard euro neemt ASML het leeuwendeel van de nieuwste investeringsronde van Mistral AI van 1,7 miljard euro voor zijn rekening. Die investeringsronde waardeert het Franse AI-bedrijf op 10 miljard euro, wat Mistral AI het duurste AI-bedrijf van Europa maakt.

De kapitaalinjectie van ASML zou Mistral AI van voldoende middelen moeten voorzien in de concurrentiestrijd met OpenAI en Google.

Het doel is volgens de bronnen om Europa minder afhankelijk te maken van Amerikaanse en Chinese AI-modellen.

Geen van beide bedrijven wilde Reuters van commentaar voorzien.

Ik snap de hype niet. Zelfs met schimmige praktijken halen die maar een FCF-marge in de mid single digits en slechte returns on capital, met exploderende schuld: $40B --> $73B, bijna x2 afgelopen 5 jaar. Historisch overgewaardeerde market darling die door de mand is gevallen.

Ik zie te veel problemen en ik vind het een ronduit immoreel bedrijf om geld in te steken. Dezelfde rendementen en beter zijn elders ook te vinden, zonder ronduit crapuleuze praktijken waardoor mensen op onmenselijke wijze in de steek worden gelaten.
Ieder bedrijf probeert geld uit de mensen hun zakken te halen. Zo kan je investeren op zich gewoonweg immoreel noemen.

Ik ga er zelf ook wat insteken, zo heb ik wat blootstelling in andere sectoren.

Wat denken jullie van Alibaba? T'is serieus gezakt sedert dat Jack Ma vermist ging, maar kdenk dat het aan een serieuse rebound gaat beginnen. Ze hebben de grootste datacenters en cloud service in china.

Ieder bedrijf probeert geld uit de mensen hun zakken te halen. Zo kan je investeren op zich gewoonweg immoreel noemen.

Ik ga er zelf ook wat insteken, zo heb ik wat blootstelling in andere sectoren.

Wat denken jullie van Alibaba? T'is serieus gezakt sedert dat Jack Ma vermist ging, maar kdenk dat het aan een serieuse rebound gaat beginnen. Ze hebben de grootste datacenters en cloud service in china.
Denk dat BABA nog OK is, maar zou nu eerder voor Dlocal gaan of diversifiëren tussen beide.
Zie ook https://www.beyondgaming.be/threads/de-beurs-technische-analyse.28901/post-1615245.
Nota: ik had BABA eind 2023/begin 2024 hier reeds aangeraden. Toen waren het bodemkoersen.

Laatst bewerkt:
Compleet anders. Weet je zeker wat UNH is en wat ze doen? UNH probeert winst te maken door letterlijk levensreddende behandelingen te weigeren, ondanks dat hun klanten er recht op hebben. Dat is toch compleet anders dan een telefoon met hoge marge te verkopen? Het ene is vraag en aanbod, het andere is mensen letterlijk laten afsterven.

Nebius heeft niets met Palantir te maken en zijn op geen enkel vlak te vergelijken.

Eerder een Europees alternatief voor Coreweave. Gigantisch veel datacenters en infrastructuur bouwen en capaciteit verhuren om van de AI boom te profiteren. Extreem risicovolle investering (CAPEX > Revenue) maar zit zeker momentum in en kan weer een typische retail favorite worden.
Nebius heeft een deal vast met Microsoft. +49% voorbeurs :crazy:

UnitedHealth's (UNH) aandelen zijn sterk ondergewaardeerd na een moeilijk 2025, maar de marktscepsis is groter dan de werkelijke fundamenten van het bedrijf. Een belangrijke herwaardering van premies in 2026 zou de marges en winstgevendheid moeten herstellen, wat UnitedHealth in staat stelt om sterk te herstellen. De waarderingsmultiples zijn op het laagste punt in tien jaar, de vrije kasstroom is stevig, en het dividendrendement is bijna een recordhoogte. Ik ben dan ook onlangs ingestapt, vermoedend dat, ondanks de risico's van regelgeving en uitvoering, we nu op een punt zijn aangekomen dat UnitedHealth een mooi herstel kan starten.
UNH omhoog pré-market na bevestiging van winstverwachting voor 2025. Ik zag alvast iets aankomen deze week ;).

Laatst bewerkt:
Die bevestiging was er gisteren toch al?
Dan moet ik nog uitzoeken op welk nieuws de stijging dan gebaseerd is :thinking:. Had alvast een kleine uitbraak op weekbasis bij slot van voorbije vrijdag vastgesteld. Vandaar mijn vermoeden dat het deze week prijs zou zijn.
Edit: de juiste link is nu toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Uit interesse het koersverloop van de BTC/ETH treasuries nog eens bekeken. Niet geheel verrassend zijn de meeste meer dan -70% sinds top gegaan. Maar niet getreurd, de volgende hype is er. Lutnick & Tom Lee stamp of approval.

"Traders are piling into a corrugated packaging company that will buy tokens linked to OpenAI chief Sam Altman’s iris-scanning crypto group, sending its shares soaring 3,000 per cent in a single day"

Uit interesse het koersverloop van de BTC/ETH treasuries nog eens bekeken. Niet geheel verrassend zijn de meeste meer dan -70% sinds top gegaan. Maar niet getreurd, de volgende hype is er. Lutnick & Tom Lee stamp of approval.

"Traders are piling into a corrugated packaging company that will buy tokens linked to OpenAI chief Sam Altman’s iris-scanning crypto group, sending its shares soaring 3,000 per cent in a single day"
Ik zag gisteren het nieuws voorbijkomen, en ging vervolgens op coinmarketcap de Worldcoin koers opzoeken. $1.19 (+19%) toen.

Blijkbaar heeft het dus nog een dikke 24 uur extra geduurd eer de informatie tot bij alle retail crypto bros geraakte. Vnadaag nog eens +47% tot $1.88.

Er zitten anno 2025 zoveel (letterlijke?) retards in de markt dat je als "serieuze" belegger eigenlijk beter af bent door de beleggingsfundamenten naast je neer te leggen en volop in te spelen op peak retard behaviour. Toch met een deel van de portefeuille.
Veel minder (lees: geen) voorbereidend werk, en hoge returns.
Ik ga dat beginnen toepassen voor mezelf. Bij het minste nieuws over crypto treasuries, of elk type nieuws die het potentieel heeft om de retail retards een boner te geven, kopen!
Mijn groeiende frustratie over deze absurde markt zet ik aan de kant, ik spring op de retard trein en we gaan volop voor lambo money! :oi22:

Dan moet ik nog uitzoeken op welk nieuws de stijging dan gebaseerd is :thinking:. Had alvast een kleine uitbraak op weekbasis bij slot van voorbije vrijdag vastgesteld. Vandaar mijn vermoeden dat het deze week prijs zou zijn.
SeekingAlpha is your friend.

Terug
Bovenaan