Kleine Beursfeiten

Dat is toch wel een vrij extreme vergelijking. Niet dat Trump erg ethisch tewerk gaat maar er is nog een groot verschil tussen hem en Hitler die systematisch een volk probeerde uit te roeien (en andere bevolkingsgroepen die hem niet aanstonden).

Imo is dit ook niet de plek om het over Trump of Hitler of wie dan ook te hebben. Tenzij het directe invloed heeft op de beurs.

Hij is godverdomme Hitler V2 en gij vindt hem leuk.. ethiek heeft een ondergrens.
los van dat ik er niet mee akkoord ga dat hij hitler 2 is (das weer zo'n typisch linkse reddit uitspraak, hij heeft geen miljoenen doden op zijn geweten en racisme zie ik ook niet van hem) heeft ethiek voor mij persoonlijk geen plaats op de beurs.

En het beursforum is imho ook de plaats niet om over politieke voorkeur te discussieren

*edit*

gesproken over reddit... -10% vandaag :o

ik ben aan het twijfelen om een positie te nemen, maar ik ga nog even moeten wachten op gassy zodat hij zijn analyse kan geven :unsure:

gesproken over reddit... -10% vandaag :eek:

ik ben aan het twijfelen om een positie te nemen, maar ik ga nog even moeten wachten op gassy zodat hij zijn analyse kan geven :unsure:
Veel beleggers in reddit focussen veel te veel op een usecase binnen LLM's en AI terwijl dat echt maar een minimaal stukje is van wat reddit is. Reddit is in de eerste plaats een advertentieplatform, zo goed als alle revenue komt via advertenties, daar zit ook de sterkte van het platform. De koers nu is omdat chatgpt blijkbaar minder zou referen naar reddit als bron, echt totaal overroepen.

Veel beleggers in reddit focussen veel te veel op een usecase binnen LLM's en AI terwijl dat echt maar een minimaal stukje is van wat reddit is. Reddit is in de eerste plaats een advertentieplatform, zo goed als alle revenue komt via advertenties, daar zit ook de sterkte van het platform. De koers nu is omdat chatgpt blijkbaar minder zou referen naar reddit als bron, echt totaal overroepen.
puur op advertising denk ik dat reddit nog enorm potentieel heeft door implementatie van automatische vertaling.

als reddit bijvoorbeeld volledig feilloos van engels naar indisch vertaald word en omgekeerd, dan is dat een enorme actieve userbase die kan geintroduceerd worden in een land. Imho mogelijk wel een nieuwe facebook qua cap

S&P 500 weer op een record. Ondanks alle onrust. Dat is toch niet meer te verklaren? Of is dat het AI wonder dat dat mogelijk maakt?
Nope, equities zijn gewoon een superieure asset klasse. Ik vind aandelenindices ook duur staan momenteel (zeker als je de klassieke prijsratio's bekijkt), maar in het kader van lage interest rates en een overvloedig monetair aanbod valt die waardering best mee. Vergeet de hype van het moment (AI, Covid, inflatiepaniek, ...) en kijk naar het geheel.

t'is maar een kwestie van tijd voor de software goed genoeg is om volledig driverless te gaan. En mogelijk veel sneller dan je denkt dankzij de AI :)
Uit eigen ervaring met hun adaptieve cruise control, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om in een driverless tesla te stappen tbh. Het aantal situaties dat hij slecht inschat is echt teveel om goed te zijn. Andere dingen zoals bochtassistentie etc is top, maar het slecht inschatten van tegenliggers/afdraaiende auto's etc is nog bijzonder groot moet ik zeggen.

Terug
Bovenaan