Kleine Beursfeiten

Sofina kapitaalverhoging uitgevoerd:

Betaal EUR 223 per nieuw effect
Ontvang 1 BE0003717312 (SOF:xbru) voor elke aangehouden 14

5GLzHQh.png

Beursforum mass extinction event :oops:
Betreurenswaardig.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze alle 3 gebanned zijn door de posts in dit topic? Er moet toch iets anders gebeurd zijn.
Want elkaar een beetje jennen, bekritiseren en zelfs lichtjes belachelijk maken in het beurstopic, is in nog geen duizend jaar een ban waard toch? Ik heb niet deelgenomen aan die discussie, maar ze wel gevolgd.

En voor de goede orde:
Die jongens worden dus gebanned voor (wellicht) een handvol gefrustreerde posts die intussen verwijderd zijn door de mods, maar een post die een zittend en democratisch verkozen president letterlijk gelijkstelt aan Hitler (zie post #31,641 in dit topic) blijft hier wel gewoon staan zonder ban (en zelfs zonder warning?). :unsure: Een post die ik trouwens ook niet gereport heb, want #vrijheidvanmeningsuiting. Maar als er toch voor het minste wordt ingegrepen voor een kleine discussie tussen leden, verwacht ik wel een minstens even cordate straf voor een andere (en veel zwaardere) uitspraak van een ander lid.

Laatst bewerkt:
Betreurenswaardig.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze alle 3 gebanned zijn door de posts in dit topic? Er moet toch iets anders gebeurd zijn.
Want elkaar een beetje jennen, bekritiseren en zelfs lichtjes belachelijk maken in het beurstopic, is in nog geen duizend jaar een ban waard toch? Ik heb niet deelgenomen aan die discussie, maar ze wel gevolgd.

En voor de goede orde:
Die jongens worden dus gebanned voor (wellicht) een handvol gefrustreerde posts die intussen verwijderd zijn door de mods, maar een post die een zittend en democratisch verkozen president letterlijk gelijkstelt aan Hitler (zie post #31,641 in dit topic) blijft hier wel gewoon staan zonder ban (en zelfs zonder warning?). :unsure: Een post die ik trouwens ook niet gereport heb, want #vrijheidvanmeningsuiting. Maar als er toch voor het minste wordt ingegrepen voor een kleine discussie tussen leden, verwacht ik wel een minstens even cordate straf voor een andere (en veel zwaardere) uitspraak van een ander lid.
Voor de goede orde, er staan nog een aantal posts gewoon publiek:

En andere posts:
https://www.beyondgaming.be/threads/kleine-beursfeiten.459/page-1581#post-1630229

Maar door het opstoken van elkaar én er niet mee kunnen stoppen, heb ik voor te gortige posts (zoals o.a. het uitschelden) warnings gegeven. Helaas voor hen liepen de punten op tot een automatische ban. Er zijn er nog die warnings kregen, maar voor de rest wel gewoon rustig bleven waardoor zij niet automatisch gebanned werden.

Dat van Trump heb ik laten staan omdat het (voorlopig) een mening is over een publieke figuur zoals je correct aanhaalt, er niet te veel over uitgeweid werd, en het min of meer in de marge van het nieuws is (te meer omdat hij altijd in het economisch nieuws is).

Verdere discussies mag je altijd voeren in PM of als feedback. Nu terug on topic a.u.b.

Laatst bewerkt:
Maar ik heb blijkbaar ongelijk gezien de ontwikkeling van de beurskoers…

Mij lijkt de koers vooral de vriendschapsband van Trump & Elon te volgen (en dan nog de rente en het april drama natuurlijk)

Trump wint: Tesla stijgt
Daarna ruzie: Tesla zakt
Daana luwte+rente: Tesla stijgt terug
Nu Trump en Elon terug vrienden: Tesla stijgt

De bedrijfscijfers zelf zijn eigenlijk niet echt goed en de fantasie over de toekomst is de afgelopen maanden niet echt veranderd

Mij lijkt de koers vooral de vriendschapsband van Trump & Elon te volgen (en dan nog de rente en het april drama natuurlijk)

Trump wint: Tesla stijgt
Daarna ruzie: Tesla zakt
Daana luwte+rente: Tesla stijgt terug
Nu Trump en Elon terug vrienden: Tesla stijgt

De bedrijfscijfers zelf zijn eigenlijk niet echt goed en de fantasie over de toekomst is de afgelopen maanden niet echt veranderd
maar pakweg 50-60% van Tesla stock is in handen van institutionelen -> je zou toch verwachten dat die zich niet laten leiden door iets subjectiefs en irrationeels als een vriendschap tussen CEO en president?

Ik kijk er met open mond en grote ogen naar, maar blijf van het aandeel wel zeer ver weg (idem als Palantir)

maar pakweg 50-60% van Tesla stock is in handen van institutionelen -> je zou toch verwachten dat die zich niet laten leiden door iets subjectiefs en irrationeels als een vriendschap tussen CEO en president?
Zijn uiteindelijk toch de hedendaagse kopers & verkopers (opportunisten/handelaars) die de koers bepalen en niet de holders (ik ga er vanuit dat instutionelen eerder buy en hold zijn).

Echt irrationeel zou ik die vriendschapsband niet noemen, want als een bedrijf zich kan laven aan de honingpot van de overheid, kan dat wel veel opleveren voor dat bedrijf en de aandeelhouders.

Ontopic blijven a.u.b. Voer de discussie via PM.
Betreurenswaardig.

En voor de goede orde:
Die jongens zijn niet gebanned voor posts in dit topic he. Ze zullen infractions gekregen hebben waardoor ze over het totaal van 15 punten gegaan zijn en een ban aan hun been hebben. Net zoals ook een ander niet per se zal gebanned worden omdat hij iemand vergelijkt met hitler, hij zal er hoogstens wat infractions voor krijgen. Hiewel ik niet zie waarom want nergens zie ik in de forumregels staan dat iemand vergelijken met hitler niet mag. Ook niet in de wet trouwens.

Nog gebruikers die Worldine in de gaten houden? Forward p/e recent positief bijgesteld wat wat optimisme op de markt te weeg brengt heb ik de indruk. Zelf ben ik altijd wat in dubio. Zouden operationeel wel wat acties ondernomen hebben om de kosten te laten dalen heb ik me laten vertellen, dus beterschap is mogelijks wel op komst - cijfers 21/10. Nog meningen over dit bedrijf hier?
Zolang ze links en rechts klanten blijven verliezen en banken die niet meer met hen willen samenwerken ben ik niet snel geneigd van in te stappen.
Het nieuwe management zal overal beginnen mouwvegen en boter smeren maar ik geloof niet dat ze al rock bottom zitten.
De klanten die ze nu verliezen zullen vermoedelijk pas in de Q4 cijfers zichtbaar worden of mogelijks zelfs pas Q1 '26. En dat zit naar mijn gevoel nog niet in de koers.
Moet ik al ingestapt zijn zou ik zeker wel bijhouden. Want wees maar zeker dat er mogelijks ook kapers op de kust liggen nu het aandeel zo laag geprijsd is. Eerst het nieuwe management de stal laten uitmesten en vervolgens voor lage prijs uitkopen.

volledige positie Ondas verkocht: USD 2344 winst :woohoo:
Ik was normaal van plan uit te stappen bij 8 dollar maar er lijkt me nog wat extra marge op te zitten. Momenteel +75% winst. $10 misschien als nieuw doel, mogelijk wel ook een stop-loss instellen.

Enkel Nebius doet van mijn aandelen beter, die staat momenteel op ongeveer +80%.

En te zeggen dat ik heel dat beursgedoe niet zo plezant vond. :unsure:

volledige positie Ondas verkocht: USD 2344 winst :woohoo:
Ik was normaal van plan uit te stappen bij 8 dollar maar er lijkt me nog wat extra marge op te zitten. Momenteel +75% winst. $10 misschien als nieuw doel, mogelijk wel ook een stop-loss instellen.

Enkel Nebius doet van mijn aandelen beter, die staat momenteel op ongeveer +80%.

En te zeggen dat ik heel dat beursgedoe niet zo plezant vond. :unsure:

Vandaag bijna +25% in 1 dag. Ongelofelijk

Vandaag bijna +25% in 1 dag. Ongelofelijk
Ik heb naast Ondas nog een tweede aandeel dat bijna +25% in een dag gegaan is. :unsure:

Gisteren heb ik een kleine positie genomen in Rezolve AI om potentieel op korte termijn wat winst te maken. Ondertussen gestegen van $4.9 naar $6.35, de termijn is wat korter dan ik verwacht had.

Terug
Bovenaan