Het is wel een mooie overname kandidaat en dat is ook vaak cashen.
Dit was voor mijn instap bijna een concreet scenario, maar momenteel zou een overname niet het rendement geven wat ik zoek in zo een hoog risico investering. Als de komende twee kwartalen niet de huidige richting van Q4 2025 bevestigen wordt dat wel een voorkeurssituatie. Want zelfs met deze positieve trends zie ik het in 2026 niet gebeuren (was al zo voorspeld eerder anyway) en waarschijnlijk ook niet in 2027 tenzij er de verkoop van instrumenten explodeert.
Dus dan is het 2028 +-, ook het jaar waar de cash op zou zijn. Deze gaat dus wel tot het naadje gaan.
Zonder echt veel over het topic te weten. Zou quantum computing binnen x jaar geen market disruptor kunnen zijn voor de bestaande AI hardware?
Maybe, maar ik zou denken de markt dat beter gaat zien aankomen. En de chipproducenten gaan een graantje meepikken van de nieuwe hype. Koffiedik kijken voor mij persoonlijk voorlopig. Al heb ik al een paar keer mijn interesse om wat kleingeld te steken in QC. Ik heb zitten kijken naar (onder andere) IBM eerder dit jaar. Nu zou ik me wel voor men kop kunnen kloppen gezien het rendement dat ik heb gemist, maar tegelijk was ik op zoek naar een huidg reeds stabiel bedrijf dat de huidige trends goed navigeert én zich goed positioneert voor een volgende wave zoals inderdaad quantum computing. En zo kwam ik op Google uit, waar ik al lang interesse in had. Dat bleek een nog betere en veiligere zet.
Dat gezegd zijnde, ik ben momenteel bezig met verbouwingen etc en verkopen van een onroerend goed. Na heel die transactie blijf ik normaal met wat extra cash over. Een kleine 2k daarvan gaat vermoedelijk naar IBM en voor de rest heb ik geen extra allocaties in gedachten maar hou ik het uitbreiden van mijn cash buffer in gedachten. Dat is dan een kleine, doch meer specifieke, investering in een markt die over enkele jaren mogelijks een hype zal worden. Ik wil niet dat dit één van die dingen is waar ik achteraf spijt van heb dat ik niet eerder er op ben gesprongen zoals META.
Je kan ook kijken naar sectoren die mogelijks een supercharge krijgen via QC. Iets wat ik regelmatig zie terugkomen in writeups zijn farma, finance (hier heb ik zelf minder vertouwen in tbh), cybersecurity (kan ik wel voorstellen) en ook ... AI (quantum machine learning, whatever the fuck that is). Dus je AI holdings kunnen mogelijks gewoon blijven doorrennen, als die capex in QC effectief rendeert. Maar dat is echt compleet een gok momenteel. Ik kan jou niet vertellen wat QC daadwerkelijk gaat brengen van rendement. We weten ook de kost niet etc, het is koffiedik kijken en dus echt een gok en voor mij persoonlijk dus iets om met wisselgeld te doen.
Het ontbreekt me helaas compleet aan tijd om me er constant in te verdiepen momenteel dus ik hoop dat er in de komende drie maand geen doorbraken zijn. Maar iets zegt me dat dit niet het geval gaat zijn.