Kleine Beursfeiten

Zal weer een zaterdag brainfart geweest zijn. Hoe zou het nog zijn met zijn 100% tarieven op non-Hollywood films of anders nonsens die er de voorbije maanden geproduceerd is ?

Meestal is het tegen dinsdag al gaan vliegen en horen we er nooit nog iets van.

Het kan de Europese beurzen alvast niet veel schelen blijkbaar 🥳

Crypto dip valt ook mee.
Solvay toch alvast -5,53% onderuit…

Nog een kleine duw naar beneden voor de Nasdaq futures en de daling kan versnellen. Zal wel gebeuren als er 1 of andere tegenreactie komt en wat (tijdelijke) verdere escalatie rond de tarieven.

Laatst bewerkt:
Zal weer een zaterdag brainfart geweest zijn. Hoe zou het nog zijn met zijn 100% tarieven op non-Hollywood films of anders nonsens die er de voorbije maanden geproduceerd is ?

Goeie vraag eigenlijk, er ging toch van alles aan weet ik niet wat voor tarief geraakt worden. Is daar iets van in huis gekomen (en met enige impact?)

Goeie vraag eigenlijk, er ging toch van alles aan weet ik niet wat voor tarief geraakt worden. Is daar iets van in huis gekomen (en met enige impact?)

Voor zover ik mij herinner wat tweets van zijn eigen administratie dat het niet gemakkelijk was en dat ze het gingen bekijken.... Dus niks van in huis gekomen vermoedelijk.

Stilaan lijkt dat idd stadaard kost te worden - maar vroeg of laat zal het wel eens wat verder escaleren - en eigenlijk moet dat ook gewoon eens gebeuren want ik kan me inbeelden dat deze manier van werken gewoon op iedereen zijn zenuwen begint te werken. En als de zogezegde wereldleiders en verenigingen nog enig belang willen hechten aan het leidende gedeelte mag het ook wel eens duidelijk gemaakt worden aan die idioot.

Het is eigenlijk gewoon bruto pech in timing van omstandigheden - Rusland en China zitten in een zetel. We mogen ons verstand ook niet verliezen en beheerst blijven maar we mogen ook niet denken dat we machteloos zijn - Europa is nog steeds een grote economie die ook nodig is voor de VS, ook strategisch zijn we waardevol voor hen. Mocht de oorlog in Oekraïne nooit hebben plaatsgevonden zou dat een betere situatie geweest zijn.

Bizar: IBA maakt vanmorgen voorbeurs persbericht dat ze 3 proton-kanker-bestralingsmachines hebben verkocht aan een ziekenhuis in Texas, waarde van ongeveer 150 miljoen.

Koers opent -1% ... bizar, duurt uiteindelijk totdat de Amerikanen zelf wakker worden om ook de koers wakker te maken, nu bijna +6%

Met zo'n dag als vandaag merk ik toch op dat ik redelijk wat op de amerikaanse beurs heb staan...

Misschien is opzoek gaan naar interessante europese aandelen
Iedereen toch?

Bij mij zijn er 3/18 aandelen die niet handelen omdat ze US listed zijn.
Een Brazilians, een Cayman Islands (eigenlijk Brazilië/LatAm), eentje van Israël.

Alle US bedrijven zijn overgewaardeerd. 0 reden om die in pf te hebben.
Met maar zeer weinig uitzonderingen.

Stilaan lijkt dat idd stadaard kost te worden - maar vroeg of laat zal het wel eens wat verder escaleren - en eigenlijk moet dat ook gewoon eens gebeuren want ik kan me inbeelden dat deze manier van werken gewoon op iedereen zijn zenuwen begint te werken. En als de zogezegde wereldleiders en verenigingen nog enig belang willen hechten aan het leidende gedeelte mag het ook wel eens duidelijk gemaakt worden aan die idioot.

Het is eigenlijk gewoon bruto pech in timing van omstandigheden - Rusland en China zitten in een zetel. We mogen ons verstand ook niet verliezen en beheerst blijven maar we mogen ook niet denken dat we machteloos zijn - Europa is nog steeds een grote economie die ook nodig is voor de VS, ook strategisch zijn we waardevol voor hen. Mocht de oorlog in Oekraïne nooit hebben plaatsgevonden zou dat een betere situatie geweest zijn.

De Amerikaanse president Donald Trump heeft in een telefoongesprek met de Britse premier Keir Starmer gezegd dat hij "mogelijk verkeerd is geïnformeerd" over de redenen van Europese landen om militairen naar Groenland te sturen. Dat meldt Sky News op basis van bronnen. Trump kondigde zaterdag heffingen aan tegen de acht landen die meededen aan die verkenningsmissie, maar dat leidde tot onbegrip in de Europese hoofdsteden.

We zijn bijna dinsdag. Nog eventjes iets verzinnen om gezicht te redden en laten passeren. Chance dat US beurs dicht is. Met wat geluk zit er zelfs geen amerikaanse jojo beweging in.

Art of the deal.

Rubio en Bessent die op de mini whatsapp groep lachen met de grote baas. Om vervolgens voor de zoveelste keer achter de schermen shit te ruimen. Zo beeld ik het me in.

Nog 3y "farcen met Donald", maar zijn zwanenzang lijkt alvast ingezet.

Iedereen toch?

Bij mij zijn er 3/18 aandelen die niet handelen omdat ze US listed zijn.
Een Brazilians, een Cayman Islands (eigenlijk Brazilië/LatAm), eentje van Israël.

Alle US bedrijven zijn overgewaardeerd. 0 reden om die in pf te hebben.
Met maar zeer weinig uitzonderingen.
Njah 7 van de 12 zijn amerikaans, 4 Canadees en 1 belgisch

Maar geen idee waar inspiratie op te doen.
(En betaalbare aandelen, asml etc zijn nogal duur als beginnende belegger)

Met zo een instabiel figuur zoals Trump zou ik ook zoveel mogelijk uit Amerika weg blijven. Maar IWDA is een groot deel VS ...
Misschien wat uit IWDA halen en in IMAE (Europa) en/of EMIM (Emerging markets) steken.

Terug
Bovenaan