Kleine Beursfeiten

Iemand schreef dit over iets dat ik hier al paar keer vermeld heb. Argent Industrial
Is de beste write up die ik er al van gelezen heb imo.

Van mijn recente aankoop, Ashtead Technologies, ook paar write ups.

Beiden zijn zeer goedkope serial acquirers met sterke groei, 15-25% cagr.

Hey iedereen. Ik zou willen starten met maandelijks een bedrag te beleggen. Gewoon in ETF's aangezien die het meest noob-friendly zijn, heb ik gelezen ?

Iemand een idee welke ETF momenteel het meest aangewezen is voor iemand die er niet zoveel van kent ? 😅

Het zou echt zijn om te laten staan voor een tiental jaar dus gewoon iets dat ietwat stabiel blijft, is meer dan voldoende (al kan niemand de markt voorspellen natuurlijk :D).

Ik zou ook beleggen via MeDirect omdat die gratis is qua kosten voor ETF had ik gelezen. Goed idee of zijn er nog betere brokers?

Merci. 😁
Er is een ETF topic, lees dat eens door.

Ik zie Trump zijn bedreigingen nog veel kracht bijzetten: meer en hogere tarieven, geen intelligence/wapens meer voor Oekraïne, 20% BBP vereiste voor NAVO behalve voor de VS, ...

Probleem is een beetje dat Europa momenteel geen enkel geloofwaardig figuur in zijn rangen heeft in de ogen van Trump - we hebben eigenlijk een Europese Poetin nodig die er niet mee inzit om Trump de deur te wijzen, Trump kan Poetin met 2 vingers in de neus tot diep in de grond gelijk maken maar dat gebeurd niet - in tegendeel, Poetin geniet zijn respect.

Ik zie Trump zijn bedreigingen nog veel kracht bijzetten: meer en hogere tarieven, geen intelligence/wapens meer voor Oekraïne, 20% BBP vereiste voor NAVO behalve voor de VS, ...
De breuk tussen UA en US intelligence is al lang een feit. Net na inauguratie hebben ze die al eens volledig stopgezet (incl sattelietbeelden en Starlink) tijdens de "toevallig" grootschalige tegenaanval van Rusland in Koerksk. Dat terrein hebben de allemaal verloren met desastreuze verliezen (waaronder veel Westers materieel). Daarna zijn volgens UA regelmatig Oekraïnse plannen gelekt naar de Russen en dat was allemaal gedeelde info met de US. Frankrijk levert intussen 2/3 van de intelligence en de andere 1/3 komt van het Verenigd Koninkrijk en NAVO-surveillance missies aan de grens. Dit is allemaal bevestigde info, is zelfs al op een Franse talkshow geweest. Zie ook recent interview van Franse magistraat die openlijk én via officiële meldkanalen waarschuwt voor drieste en ongezien verregaande intimidatietactieken van de US overheid naar onze rechtsapparaten en het politieke landschap.

Hoe fucking blind moet je zijn om nu nog niet door te hebben dat de US full de technofascist toer opgaat? Tijd dat er eens wat meer volk leest over Project 2025. De frank begint in Europa eindelijk wat te vallen. De NAVO is al lang de facto dood, ik snap niet dat Rutte nog zo ligt te kruipen.

We had a good run.

Calls Palantir dus, kwestie van on topic te blijven.

De NAVO is idd de facto dood. Wat zouden die troepen van alle landen tegen de Amerikanen te vertellen hebben tijden deze navo oefening?
https://www.nato.int/en/news-and-ev...y-exercise-of-2026-steadfast-dart-is-underway

Zweden dumpt 8B aan US treasuries https://www.devdiscourse.com/articl...ld-move-divesting-billions-from-us-treasuries

Hopelijk dunpt Belgi"e ze ook, ge wilt geen bagholder zijn van US treasuries xD
Die 466 miljard US treasuries in België zijn helaas in van de Belgische staat. België zelf bezit een peulschil.

Anders was het een goede moment om onze schulden even te vereffenen. :unsure:

Trump kiest de weg van onderhandelen met de EU.

Crisis tijdelijk voorbij want als er iets is dat de EU goed kan dan is het wel onderhandelen zonder resultaat. (aka fillibusteren tot hij weg is).

Terug naar boven met die beurzen. 😍

Trump kiest de weg van onderhandelen met de EU.

Crisis tijdelijk voorbij want als er iets is dat de EU goed kan dan is het wel onderhandelen zonder resultaat. (aka fillibusteren tot hij weg is).

Terug naar boven met die beurzen. 😍

Ale, de kak was niet ingetrokken op dinsdag, maar op woensdag. Ik zat er maar 1 dag van.

Ale, de kak was niet ingetrokken op dinsdag, maar op woensdag. Ik zat er maar 1 dag van.
448550796_812854417610740_2203786241108443246_n.jpg

Ik gok dat er mss wat extra middelen naar defensie zullen gaan, maar bovenal fantastisch gedaan toch, met Biden zaten we nu in een wereldoorlog in de loopgraven omdat we door het faillissement geen moderne wapens meer hadden.

Terug
Bovenaan