Kleine Beursfeiten

@SlashDotDash - Nog inzichten ivm GILD te delen ? Sjarels blijven maar naar boven knallen zonder nieuws op het eerste zicht.

De press release van gisteren is wel game changing: https://www.gilead.com/news/news-de...are-in-first-line-pd-l1-metastatic-triple-neg Maar de dagen/weken ervoor ook al up up up. GO STONKS !

Bij opkuis portefeuille beetje getwijfeld om Tubize of GILD te houden die elk maar een 3/4 positie waren. Uiteindelijk Tubize verkocht aan 220+ en er GILD mee bijgekocht. WIN. Met de rest Quest Diagnostics bijgekocht. WIN. Pure skill - euh chance.

@SlashDotDash - Nog inzichten ivm GILD te delen ? Sjarels blijven maar naar boven knallen zonder nieuws op het eerste zicht.

De press release van gisteren is wel game changing: https://www.gilead.com/news/news-de...are-in-first-line-pd-l1-metastatic-triple-neg Maar de dagen/weken ervoor ook al up up up. GO STONKS !

Bij opkuis portefeuille beetje getwijfeld om Tubize of GILD te houden die elk maar een 3/4 positie waren. Uiteindelijk Tubize verkocht aan 220+ en er GILD mee bijgekocht. WIN. Met de rest Quest Diagnostics bijgekocht. WIN. Pure skill - euh chance.
Ik werk daar al lang niet meer, af en toe wel wat inzichten via ex collega's :) Ik werk nu (oa.) op de grootste competitor voor Trodelvy :p

Focus enorm op OPEX discipline, ik vind het ook gek dat het zo doorstijgt. Een tijd terug al mijn RSU's overgeheveld naar Bolero en daar dan 80% van verkocht om te herinvesteren in andere dingen; de laatste 100 aandelen mogen blijven staan.

PS - hip hip hoera voor de herrijzenis van Moderna :D

Pipos, voor elke transactie betaal je al beurstaks aan de overheid. Alsof dat ook 1x per jaar een storting van uw bank is zonder bewijs. Geloven jullie echt dat de ambetaneren op de belastingdienst straks honderdduizenden effectenrekeningen en hun transacties gaat analyseren? Braaf 10% betalen, 0,35% TOB bij elke transactie en die gaan content naar huis 's avonds.

Kan er een apart topic voor de meerwaardebelasting komen? Want die wettekst gaat nog even op zich laten wachten dus anders is dat hier nog wekenlang hetzelfde gezaag en gefantaseer, net als 2, 3 en 4 maanden geleden.

Iemand nieuws over GitLab zien passeren? Het is nogal sterk gestegen op het einde, 12,82% om precies te zijn met nog wat extra after closing.

Ubisoft 40% naar beneden na dramatische verwachtingen voor '26 en hun herstructurering.
Toch aan twijfelen of dit geen goed instapmoment is.
Worst case, ze hebben nog heel goeie IP die bij een potentiële overname zeker geld waard is.

Worst company ever. Ik koop echt al jaren geen Ubisoft games meer.. Die hun launcher zuigt, spellen die gewoon niet werken omwille van die launcher..

Ubisoft 40% naar beneden na dramatische verwachtingen voor '26 en hun herstructurering.
Toch aan twijfelen of dit geen goed instapmoment is.
Worst case, ze hebben nog heel goeie IP die bij een potentiële overname zeker geld waard is.
Ik ben blij dat ik dat aandeel verkocht heb. Dodged a bullet there. 76.03 aangekocht en verkocht op 80.60.

Ubisoft is echt een dood vogeltje. Zoals al gezegd, heel die hun businessmodel is pure shit. Brengen echt brol op de markt, launcher is een ramp,.. En da's gewoon echt structureel.

Ubisoft is echt een dood vogeltje. Zoals al gezegd, heel die hun businessmodel is pure shit. Brengen echt brol op de markt, launcher is een ramp,.. En da's gewoon echt structureel.
2-3j geleden, 100% waar.
Maar Ubi is vooral het laatste jaar zichtbaar een andere weg ingeslagen. De laatste AC is zeer goed onthaalt en heeft menig top 5 van '25 gehaald.
Het is vooral uitkijken of ze deze lijn kunnen doortrekken met de onaangekondigde nieuwe Ghost Recon en (wel aangekondigde) Division 3.

Ze hebben nog 1.6miljard eigen vermogen (welliwaar 2.8 miljard aan schuld) maar die recente investering van Tencent voor 1.2 miljard € komt ook niet uit de lucht vallen.

Ik ben er dus niet van overtuigt dat het een dood vogeltje is.

Een kandidaat voor overname door Tenscent? 🤔

Guess eindelijk gedelisted, volgens het nieuws gisteren maar die rommel zit nog altijd in mijn portefeuille. 👿

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan