Kleine Beursfeiten

Ze hebben toch nog altijd hun eigen EA launcher. Of kan je op Steam EA games kopen en spelen zonder die launcher?
Nee dat gaat niet. Dat launched dan via steam naar de ea launcher. Ik heb meerdere EA games die ik vroeger kocht en nu niet meer launchen. Zelfs eentje die claimed dat em geen geldige key meer heeft :').

Om het beursgerelateerd te houden: ik vind het (persoonlijk) een kutbedrijf waar ik geen euro nog aan zou willen geven of in zou willen steken.

EA lijkt mij toch een veel zekerdere optie dan Ubisoft. Sowieso verdienen die hopen geld aan hun sport games zoals FIFA, dat zal niet meteen stoppen. En dan Battlefield, Star Wars Battlefront, … ikzelf zou EA meer missen dan Ubisoft alleszins.

Ubisoft is meer risk maar misschien ook meer reward als ze zich zouden herpakken, wat ik sterk betwijfel … ze willen juist meer vervangen door AI. Dus nog generiekere rommel dan nu het geval is.

2-3j geleden, 100% waar.
Maar Ubi is vooral het laatste jaar zichtbaar een andere weg ingeslagen. De laatste AC is zeer goed onthaalt en heeft menig top 5 van '25 gehaald.
Het is vooral uitkijken of ze deze lijn kunnen doortrekken met de onaangekondigde nieuwe Ghost Recon en (wel aangekondigde) Division 3.
wat, shadows? das een flop. het heeft menig top 5 gehaald van omgekochte/slechte/linkse review sites.

die doen nu zelfs een crossover met attack on titan om ergens geld te kunnen trekken :laugh:

Tis weekend de beurzen zijn dicht. Wat gaat Trump deze keer uithalen. 🫣
het is weekend voor iedereen ;)
ik vermoed... gezien hij iedereen op een dwaalspoor gezet heeft met Groenland (en stilletjes 2 vloten naar Iran gestuurd heeft ..) dat dit weekend best eens iets kan gebeuren in Iran .
maar wat, heb ik ook het raden naar

wat, shadows? das een flop. het heeft menig top 5 gehaald van omgekochte/slechte/linkse review sites.

die doen nu zelfs een crossover met attack on titan om ergens geld te kunnen trekken :laugh:
Ik doelde eerder op menig podcast en gamende medemens die ik ken.
Maar als het hier over links begint te gaan en sewes over de mainstream media die ons brainwashed hoeft het niet voor mij.

Zou Lotus op termijn een stock split overwegen? Ik kan mij inbeelden dat die wel een hoop potentiële kleinere investeerders mislopen.

Zou Lotus op termijn een stock split overwegen? Ik kan mij inbeelden dat die wel een hoop potentiële kleinere investeerders mislopen.
CEO Jan Boone zegt daar al jaren neen tegen.

Boone: Als men mij overtuigt van de meerwaarde sta ik hiervoor open, maar ik zie het nut niet. Niet voor ons bedrijf, noch voor de aandeelhouders. Ook verhaaltjes zoals een betere liquiditeit van het aandeel zijn futiel. De prijs van ons aandeel is ook een beetje symbolisch. Het toont dat we bezig zijn met ons bedrijf en niet met ons aandeel.

Is er iemand aan't kijken naar Europese satellietbedrijven? De Duitse centjes moeten ergens landen natuurlijk. En dat we niet afhankelijk willen zijn van Starlink, lijkt me ook een gegeven.
Ik zie OHB serieus stijgen bijvoorbeeld, maar ook Eutelstat? Iemand toevallig al serieus naar gekeken?

Lotus terug bezig aan een revival met hun Japanese Cheesecake hype.

Lotus vind ik echt zo'n aandeel waarvan de koers regelmatig een duik neemt omwille van algemeen sentiment in de aandelenmarkt, waarna de koers zich weer herstelt omdat er voor het bedrijf zelf of de food markt eigenlijk niets veranderd is.
Ik zit er ook wel al 3,5 jaar of zo in dus voor mij een buy & hold, al doet het soms wel pijn als de koers van 11 K€ naar 7 K€ zakt (maar ik zie mezelf de markt nog niet timen om te proberen daar op in te spelen :) )

InMode (INMD) pre-market +14% maar niks van nieuws te vinden.

Heb het aan Gemini gevraagd: onwaarschijnlijk gedetailleerde uitleg over positieve winstwaarschuwing, echter, niks op de officiële website terug te vinden, dus als dit een hallucinatie is dan wil ik ook van die champignons.

Volgens X is het overname met een premium van 25% op de laatste koers, maar wordt ontkracht door verschillende anderen

Hopelijk dus één van beide voor mij (liefst dat laatste dan :))

Edit: Gemini was dus correct, inderdaad preliminary earnings -> wel straf dat die dat gevonden heeft terwijl ze op twitter 4u lang nog van niks wisten.

Laatst bewerkt:
Zijn er aan te raden alternatieven voor Berkshire Hathaway, die niet Amerikaans zijn? In België denk ik dan aan Sofina, GBL, Ackermans & van Haaren, ... maar wereldwijd zullen er wel sterkere holdings zijn vermoed ik?

Zijn er aan te raden alternatieven voor Berkshire Hathaway, die niet Amerikaans zijn? In België denk ik dan aan Sofina, GBL, Ackermans & van Haaren, ... maar wereldwijd zullen er wel sterkere holdings zijn vermoed ik?
Investor AB, Exor, Prosus, Softbank, ...
Of een Fairfax Financial (Canada). Wellicht nog het meest vergelijkbaar met Berkshire (grote verzekeringsactiviteiten en inzet float).

Terug
Bovenaan