Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, ik ken ze al lange tijd. Als ik 1 holding moest kiezen, zou ik waarschijnlijk daarin investeren. Hebben op 15 jaar ook de Nasdaq kunnen kloppen.Toevallig De Tijd gelezen dit weekend?
Met corona wel serieuze klop gekregen precies.Nee, ik ken ze al lange tijd. Als ik 1 holding moest kiezen, zou ik waarschijnlijk daarin investeren. Hebben op 15 jaar ook de Nasdaq kunnen kloppen.
Van een double whammy gesproken.UNH gaat leuk worden vandaag

Ik heb geen meerwaardetabel nodig, want ik heb geen meerwaardeHier is 2026 alvast excellent gestart. De eerste kandidaten om posities te trimmen komen in zicht.
Mijn "meerwaarde.xlsx" excelletje is alvast klaar. Aankoop momentje (+koers, munt, aantal) en verkoop momentje (+koers, munt, aantal) invullen en portefeuille selecteren waar ik de transactie doe (mezelf, met de madam) en alles wordt automatisch berekend en samengevat. Ofwel tgo de aankoop koers ofwel tgo 31/12, whatever is largest.
Output is een tabelletje met een groen of rood getalletje voor mezelf en de madam. Rood = 10000 nog niet opgesoupeerd. Groen = 10000 opgesoupeerd![]()

Heb jij geluk, ik zit in de eerste maand van het jaar al aan mijn vrijstellingIk heb geen meerwaardetabel nodig, want ik heb geen meerwaarde![]()

+22% op Petrobas op 14 dagen tijd. @Nesjamag : een stevige hold vermoed ik?Maarten Verheyen (oa Macrotrends) heeft alvast OXY en Petrobas gekocht. Dus, wieweet…
Toevallig De Tijd gelezen dit weekend?

Hier is 2026 alvast excellent gestart. De eerste kandidaten om posities te trimmen komen in zicht.
Mijn "meerwaarde.xlsx" excelletje is alvast klaar. Aankoop momentje (+koers, munt, aantal) en verkoop momentje (+koers, munt, aantal) invullen en portefeuille selecteren waar ik de transactie doe (mezelf, met de madam) en alles wordt automatisch berekend en samengevat. Ofwel tgo de aankoop koers ofwel tgo 31/12, whatever is largest.
Output is een tabelletje met een groen of rood getalletje voor mezelf en de madam. Rood = 10000 nog niet opgesoupeerd. Groen = 10000 opgesoupeerd![]()

Of het is een koopmomentjeVan een double whammy gesproken.
Vandaag zwakke resultaten en gisterenavond ook al slecht nieuws vanuit de Trump admin over (de voorgestelde) Medicare Advantage rate increases voor 2027.
Helaas is het mijn nr. 1 positie. Zowel aandelen als een resterende itm maart call optie (die straks 90-99% zakt).
En zo zijn alle januari winsten op een dag alweer verdampt. De beurs geeft en neemt...

Corona is een zeer klein dipje geweest voor hun. Hun daling komt voornamelijk in '22 omdat (zoals RG zei) ze nogal tech heavy zijn. Wel een interessante holding met de verwachte SpaceX IPO, toch ook eens bekijken.Met corona wel serieuze klop gekregen precies.
Brk doet op 5jaar wel beter maar op 10jaar idd dis scotisch.
Ik heb net vastgoed gekocht maar door omstandigheden kan het zijn dat ik daar 20k terug krijg (of minder moet betalen), dacht het in brk te steken en er ook 10-15 jaar niet naar om te kijken, dan kan ik het vergelijk maken als ik dat app terug zou verkopen wat nu het beste geweest zou zijn. Maar nog wat in twijfel waar ik het nu best in steek eigenlijk.
): helft mijn 30$ SILJ leaps (+200%) gerolled naar de 54$'s, andere helft in CPNG leaps gestoken.Je zou denken de S&P doet het goed. Tot je naar de EUR/USD koers kijkt. De dollar is de laatste tijd serieus in waarde gedaald. Van 1,16 op 16 januari naar 1,20 momenteel. Lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat die trend zich nog gaat verder zetten.
Ik vandaag, en viel bijna van m'n stoel.
https://www.tijd.be/netto/sparen-en...rden-berust-op-foute-lezing-wet/10645856.html
"Ten slotte ging Jambon in op een vraag van Kamerlid Vincent Van Quickenborne (Anders) over de zogenaamde ‘cash lines’, de rekeningen in vreemde valuta die aan een effectenrekening gekoppeld zijn. Aangezien ook wisselkoerstransacties onder de meerwaardebelasting vallen, kan elke aankoop of verkoop of elk gestort dividend via zo’n rekening leiden tot een meerwaardemoment.
Er stroomt immers voortdurend cash bij en weg. ‘Dat dreigt het voor de belegger uiterst complex te maken’, zei Van Quickenborne vorige week. Jambon bevestigde dat het wel degelijk aan de belegger is om de meerwaarden die uit deze rekening voortkomen aan te geven."
@cege , maak nog maar een tabke bij in uw Excel![]()