Kleine Beursfeiten

Alsook u aandeel mag dan nog 20% stijgen, als de USD ondertussen 20% in waarde verliest zijt ge er niks mee..
Ik doe niks VS tot het fascisme uit de VS is.

SpaceX koopt xAI. "To put datacenters in space bro"
Nothing to see here.

Zou het geen idee zijn dat men een soort toezichtsorgaan opricht dat waakt over verdachte transacties en mogelijke financiële fraude?

Wat zouden jullie doen met Cofinimmo?

1.185 aandelen Aedifica voor een aandeel Cofinimmo. Afhankelijk van hoeveel mensen daarop ingaan blijft Cofinimmo bestaan onder een bepaalde vorm of wordt het sowieso helemaal overgenomen. Als ik dit goed interpreteer is er weinig voordeel aan er niet op in te gaan?

Through the Exchange Offer, Aedifica aims to acquire control of Cofinimmo, in particular by acquiring at least 50% + 1 of the Cofinimmo Shares. After acquiring this control through the Exchange Offer (and therefore after the Exchange Offer has been closed), Aedifica intends, in due course, at its discretion, subject to compliance with the tax and regulatory rules in force at that time and depending on the number of Cofinimmo Shares it will have acquired as a result of the Exchange Offer, either to propose (i) a merger by acquisition of Cofinimmo with Aedifica as the absorbing entity, or (ii) the conversion of Cofinimmo into an institutional regulated real estate company ("IRREC").
• If, at the end of the Exchange Offer, Aedifica holds less than 70%, or more than 70% but less than 90% of the Cofinimmo Shares (and therefore no Squeeze-out Offer can be realized), Aedifica will seek a merger between Aedifica and Cofinimmo in order to comply with the obligation for a public regulated real estate company ("PRREC") to have a free float of at least 30%.
• If, on the other hand, Aedifica holds at least 90% of the Cofinimmo Shares at the end of the Exchange Offer, Aedifica will pursue the conversion of Cofinimmo into an IRREC. The conversion into an IRREC may be preceded by a Squeeze-out Offer (if Aedifica acquires at least 95% of the Cofinimmo Shares) or a later new public (collection) offer (if Aedifica acquires at least 90% but less than 95% of the Cofinimmo Shares and therefore no Squeeze-out Offer is possible).
• If, at the end of the Exchange Offer, Aedifica holds at least 95% of the Cofinimmo Shares, Aedifica will proceed with a Squeeze-out Offer and the delisting of the Cofinimmo Shares from the regulated market of Euronext Brussels, and Aedifica intends to convert Cofinimmo into an IRREC. The final structure may therefore vary depending on the percentage of Cofinimmo Shares ultimately obtained and the specific (legal and tax) circumstances at that time

1.185 aandelen Aedifica voor een aandeel Cofinimmo. Afhankelijk van hoeveel mensen daarop ingaan blijft Cofinimmo bestaan onder een bepaalde vorm of wordt het sowieso helemaal overgenomen. Als ik dit goed interpreteer is er weinig voordeel aan er niet op in te gaan?

Ik weet niet wat de thresholds zijn voor deze overname (te lui om de squeeze out toestanden uit te snuffelen in je post). Maar er lijkt me weinig kans dat ze niet boven de threshold gaan. Dus dwarsliggen heeft geen zin, want je zal uiteindelijk uitgerookt worden en als kleine aandeelhouder gedwongen om in te gaan.

Als je niet akkoord gaat en er komt geen squeeze out, wat theoretisch altijd kan, zit je opgescheept met weinig liquide prut die uiteindelijk toch naar de fair value zal geduwd worden door arbitrage krachten. Dus als particulier weinig reden om niet akkoord te gaan.

Ik ben dit ook aan het bekijken, COFB is een aanzienlijk deel van mijn pf.
COFB noteert nu aan (circa) 1,185 AED (logisch)
Zover ik het nu begrijp met ChatGPT aan mijn zijde:
  • Indien >95% vd COFB aandelen op voorstel ingaat: verplicht uitkoopbod (=je krijgt je 1,185AED)
  • Tussen de 90% en 95%: eventueel nieuw openbaar (inzamel)bod (vermoedelijk dan hoger?)
  • <90%: fusie gaat door, maar je blijft met je COFB aandelen zitten, geen idee wat er dan gebeurt

Welke speculatieve mogelijkheden verschijnen er typisch bij dit soort operaties?

Ik heb net bevestigd op het bod in te gaan, om diverse redenen:
  • Imo is de kans gigantisch klein dat het niet zal doorgaan, daarover zal met de groot -aandeelhouders wel al een consensus zijn. De drempel is overigens 50%+1 voor controle, indien ze tussen de 90 en 95% verwerven moet men wettelijk de periode heropenen - eventueel uitkoopbod. Voor Aedifica is het overigens beter om onder de 90% te blijven want anders moet het bedrijf 2 keer een overdrachtsbelasting betalen - kost wat miljoenen blijkbaar
  • Ik wens actief te beleggen in deze sector, na de fusie is dit een grote speler met mogelijkheden tot betere financiering, hopelijk lagere werkingskosten, meer spreiding
  • er is ook een risico - de fusie (waakhond) moet een aantal zaken verkopen - hopelijk kunnen ze dat doen aan beperkte korting.

Op voorwaarde dat ze niet beginnen krimpen kan het nauwelijks nog goedkoper dan nu.
Aged like Milk. -15%💀

Guidance
1Q'26
Transaction margin $ Slight decline
TM $ ex. interest on customer
balances1 Roughly flat
Non-GAAP effective tax rate 19% - 21%
Non-GAAP EPS2 growth Mid-single digit decline
GAAP EPS growth Mid-single digit decline

FY'26
balances1 Roughly flat
Non-GAAP non-transaction
operating expenses ~3% growth
Non-GAAP EPS growth
Low-single digit decline to slightly
positive
GAAP EPS4 growth Mid-single digit decline
Adjusted free cash flow $6B+
Share repurchase $6B

$40 miljard EV sebiet :crazy:

Laatst bewerkt:
Met puts gokken op de downfall van Walmart is nu toch wel 1 van de meer risky strategien, niet ? Kan zijn dat het geld opbrengt, maar er zijn toch gemakkelijkere manieren om geld te verdienen ? Qua expected value moet dit nu toch redelijk onderaan de lijst bengelen, niet ?
Walmart is een oerdegelijk bedrijf. Ik reken dan ook niet op hun downfall. Wel op een correctie vanaf het huidig, historisch hoog, niveau.
En het mooie eraan is dat ik bij setups zoals die hierboven ook bij een lage hit rate nog steeds goed verdien (gespreid over bvb. 10 posities).

Geen idee of er eenvoudigere manieren zijn om geld te verdienen voor wie zijn marktblootstelling sterk wilt beperken en ook geen marktbrede short wilt nemen (hoewel Walmart wel wat in die categorie valt). Vorig jaar was alleszins easy money dankzij gerichte puts, ondanks de bull market.

Huidige kanshebbers voor puts (nieuw of uitbreiding); Walmart, Five Below, Tapestry, Ralph Lauren, Apple, Starbucks, Ulta, Idexx.
Wat minder high conviction als vorig jaar, maar we roeien met de riemen die we hebben.

Aged like Milk. -15%💀

Guidance
1Q'26
balances1 Roughly flat
Non-GAAP EPS2 growth Mid-single digit decline
GAAP EPS growth Mid-single digit decline

FY'26
balances1 Roughly flat
Non-GAAP non-transaction
operating expenses ~3% growth
Non-GAAP EPS growth
Low-single digit decline to slightly
positive
GAAP EPS4 growth Mid-single digit decline
Adjusted free cash flow $6B+
Share repurchase $6B

$40 miljard EV sebiet :crazy:
Who's next? Adobe?

Geen schadenfreude hierzo. Maar is het geen tijd om een andere bezigheid te zoeken als je telkens blijft uitkomen op de grootste beursbommen? ETFs are your friend.
Als je laatste datapunt Q3 was met zoals gezegd nog een outlookverhoging, was nu een top en bottomline miss én plotse CEO wissel nu echt wel niet te voorspellen. Je hebt ook geen controle over wat voor multiple de markt wil betalen.

Maar het is frappant het afgelopen jaar ja...

Wat zijn de meningen hier over IonQ?

Ik heb één van mijn meest risky posities (PACB) onlangs bijna volledig geliquideerd met serieuze winst (meer dan 100% op een jaar) en ben op zoek naar een volgende high risk high reward...

Voor alle duidelijkheid, dit gaat om een klein stuk (minder dan 10%) van mijn liquide activa dus de risicotelerantie is hoog.

De ultieme doodsteek lol. Ik verschiet nergens meer van. Afspraak op 12 maart.
Zit je ook niet met een gigantische blootstelling in software? Ik zag dat je vorige week nog een stevig stuk Constellation hebt aangekocht... dat lijk mij opnieuw van hetzelfde laken een broek. Dat gaat, zeker short term, gewoon exact hetzelfde doen toch?
De markt heeft momenteel een heilige schrik voor AI disruption voor all things software. Zolang dat niet uit de markt gaat gaat software een bloedbad blijven vrees ik.

Zit je ook niet met een gigantische blootstelling in software? Ik zag dat je vorige week nog een stevig stuk Constellation hebt aangekocht... dat lijk mij opnieuw van hetzelfde laken een broek. Dat gaat, zeker short term, gewoon exact hetzelfde doen toch?
De markt heeft momenteel een heilige schrik voor AI disruption voor all things software. Zolang dat niet uit de markt gaat gaat software een bloedbad blijven vrees ik.
Pas wanneer software compleet uitgespuwd is, gaat het weer interessant worden. Not yet.

Kwaliteit en moat van software is dan weer een heel ander verhaal dan bij pakweg PayPal of Crocs en heel andere groeicijfers ook.

Trouwens ook weer double digit losses bij Wolters Kluwer en Relx. En inderdaad opnieuw alle software. Hier houd ik het nog op early, not wrong. We zullen zien.

Terug
Bovenaan