Kleine Beursfeiten

Veel bedrijven op mijn watchlist zijn de kelder in aan het gaan. Ik heb zoals gemeld wel wat verzilverd, maar nog amper iets geherinvesteerd.

Spijt dat ik met BILL op de verkoop heb gegokt, ook al heb ik al vaker aan zo een scenario mijn fikken verbrand en een jaartje moeten wachten op deftig rendement.

Maar verbouwingen die uit proportie zijn gegroeid as per usual hebben ook wel wat opgeslokt en ik wil mijn reserves ook wel in stand houden voor wanneer het echt misgaat (beurs of leven). Vrijdag app verkopen gogogo! :unsure:

Precies bodemvisserij gemist bij Melexis. Is tot 50 gegaan en ondertussen 15% hoger. Would have been quick moneyzzz.

Dan begin je eindelijk eens tech te kopen en dan krijg je de ommekeer. 🤣

Valt in gewicht nogal mee - en de wat zwaardere zijn voorlopig niet de slechtste:
  • ASML / Alphabet / Meta kleine 3% elk
  • Meli / Microsoft / Uber ongeveer 1% elk
  • Bill / Gitlab / Uber / Adobe / Monday minder dan 0,5% elk
Anderzijds heb ik maar 5 posities die boven de 5% gaan en geen enkele boven de 10%. Nog teveel posities maar het is al een beetje afgebouwd de laatste jaren.

De all-time koersgrafiek van Novo Nordisk is bijna kunst. Wat een pure grafiek.

zZTrMtq.png

Nintendo slaag gekregen vandaag... allemaal uit die compleet overbodige zorg rond memory prijzen.
Koop momentje.

Alles gaming related krijgt slaag, inclusief ontwikkelaars met geen HW exposure. Dus lijkt mij sterk dat het enkel op basis van krimpende margins zou zijn owv stijgende memory prijzen. Check eens de recente release van Google Genie 3. Dat is weer de volgende sector waar je tegen de AI narrative zal moeten vechten.

"Software is eating the world"

Maar blijkbaar wordt software nu zelf door iets anders gegeten 🫣
Ach ja waarom stoppen bij software. AI maakt binnenkort betere chips, medicijnen, huizen, etc... Wie weet kan AI binnenkort ook al beter shitposten op BG. Maar even serieus denk ik wel dat sommige softwarebedrijven zullen disrupt worden maar niet allemaal. De vraag is welke niet.

in een bloedrode zee komt adove en duolingo bovendrijven. de markt denkt misschien dat ze slaag genoeg gehad hebben? :unsure:
Mijn focus ligt vandaag vooral op FMC. Straks earning results. Hopelijk klaar voor de revival.
Mijn PF lijkt vandaag eerder op een melt up ipv bloedrode zee.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan