Kleine Beursfeiten

Straf eigenlijk dat er hier nooit fuzz is geweest over bedrijven die harde schijven produceren.
Seagate, Western Digital, Sandisk... allemaal 200-300-400% gestegen afgelopen jaar.
Achteraf bekeken een serieuze gemiste kans gezien alle datacenters die gebouwd (gaan) worden in de AI-hype.

Geen expert hier , maar vind het wel interessant.

Ik vraag me dan altijd af, tot hoe hoog schatten ze dat het kan gaan en Wanneer ben je echt te laat voor te investeren in zulke aandelen

(Waarschijnlijk als ze dat weten, dan springt iedereen erop moest dat nog veel kunnen stijgen 😅) ,

Lynx verbiedt om bij te kopen in vreemde munten op margin :sop:

Extra overgeschreven om wat googl bij te kopen, maar moet dus wachten tot mn euro's effectief erop staan, zucht.

Edit:
Een zijsprongetje van storage naar memory, want de 2 grootste winnaars van de afgelopen maanden in "AI" stocks;

Als je naar de grote 3 van de memory markt kijkt, noteren ze nog steeds relatief goedkoop ondanks koersstijgingen van honderden procenten. Opgelet, enorm cyclische sector. Maar sommigen (waaronder Morgan Stanley) spreken nu van een langdurige AI "supercycle" die tot minstens 2028 zou duren.

De Xtrackeres MSCI Korea UCITS ETF is een manier om hierop in te spelen (50% weging in Samsung en SK Hynix).

Meh, aan die wegingen kan je al even goed direct in dat aandeel zitten eh :).

Maar de semiconductor boeren blijven goed, regardless van de AI hype. Sk Hynix, Micron, TSM, Samsung & linked ASML

Meh, aan die wegingen kan je al even goed direct in dat aandeel zitten eh :).

Maar de semiconductor boeren blijven goed, regardless van de AI hype. Sk Hynix, Micron, TSM, Samsung & linked ASML
Mijn brokers bieden geen aandelen op de Koreaanse exchange aan. Dus verplicht via ETF moeten gaan om toch wat exposure te krijgen.

In December waren er geruchten dat SK Hynix een US listing (via ADRs) zou overwegen. Maar sindsdien niets meer over vernomen.

On a side note. Lijkt dat MSTR finally het putje in gaat.
Momenteel -13% inderdaad :thinking:
Vanwaar dat diep overpeinzende emoticon?

En ik neem gewoon als uiterste voorbeeld het domste aandeel met de meest voor de hand liggende oplichter-CEO met het domst onderliggende idee ooit, nl. MSTR.
Zowel van bitcoin, als van het bedrijf MSTR, als van die CEO Saylor word ik letterlijk met de minuut dommer hoe meer ik over 'de thesis' lees.
Zonder overdrijven: die hele MSTR toestand is van het domste dat ik ooit al gelezen heb.
Maar heel die toestand rond MSTR is echt wel de exponent van de age of stupid.

Mijn brokers bieden geen aandelen op de Koreaanse exchange aan. Dus verplicht via ETF moeten gaan om toch wat exposure te krijgen.

In December waren er geruchten dat SK Hynix een US listing (via ADRs) zou overwegen. Maar sindsdien niets meer over vernomen.

SK Hynix heeft een GDR op Frankfurt: HY9H, Samsung op London: SMSN.

Amazon door het putteke.. revenue op consensus, eps licht onder verwachting.

200 miljard geprojecteerde capex :rofl: waanzinnig gewoon die cijfers

Hoe loopt dat eigenlijk met die short, heb in het verleden jaar eens geprobeerd en ook nog eens op Palantir maar 2 keer van kale reis teruggekeerd - shorten is duidelijk niet aan mij besteed en als je uitzoomt op specifiek technologie is dat ook geen sinecure - de timing moet echt fantastisch goed zijn.
Ziet er naaruit dat het 3 keer op rij gunstig uitdraait voor mijn QQQS. 3/4 eruit aan 3,25$. Inderdaad, fantastisch goede timing 😉.
Edit: laatste stukje eruit aan 3,25$. Extra cash klaarstaan.

Laatst bewerkt:
ELF stond op het to do lijstje om te shorten (via long dated puts) net voor de enorme val. Nu nog spijt van...
Mochten ze terug richting $120-140 stijgen op korte termijn (niet binnen 2-3 jaar met xx% hogere omzet), laat ik de kans niet meer liggen.

Goede resultaten, akkoord. Maar bij de minste consumer slowdown zakt het weer in elkaar. Ik geloof ook niet in Rhode als banger op een multi-year horizon. Maar ok, ik kan er helemaal naast zitten als man van middelbare leeftijd. Verder verwijderd van ELF's doelpubliek kan je niet zijn. :baard:

Het gaat in elk geval de goede kant uit met m'n (veelal consumer) shortkandidaten de voorbije week. Starbucks, Tapestry, Apple allemaal stevig naar boven. Met de dag worden de puts aantrekkelijker. 🤤
Ik zag de overname van Rhode niet meteen zitten. Maar na enkele weken drong het wel door dat het steek maakt en de cijfers beginnen dat te bevestigen.

Deze keer verlap ik wel aan 120-130 :)

Vanwaar dat diep overpeinzende emoticon?
Pas op, ik heb ook altijd gezegd dat het een onbegrijpelijk concept is. Maar ik zie het echt nog een keer exploderen vanaf dit punt door de combinatie van "WE HEBBEN NU EEN VOORRAAD BTC TEGEN LAGE PRIJZEN GEKOCHT!!!" + rally van de BTC die nog wel eens zal komen.

ALs je dan niet alles dumpt vraag je om een pak slaag.

Verbaast me eerder dat het aandeel voorlopig maar -20% doet...Die staan voor een aantal jaren vol shit, verlies draaien, gedwongen verkoop van assets, leuren met de verkoop van bonds om middelen te hebben,....
Inderdaad, wie enigzins wat de autowereld volgt zag dit toch wel aankomen bij stellantis.

Soms nog aandeelhouders van Aperam - denk eraan positie te verkopen en winst te nemen, er wordt nog wat beterschap verwacht door maatregelen maar outlook bevat ook nog veel vraagtekens.

Terug
Bovenaan