Kleine Beursfeiten

10% positie in Solvay deze morgen aan 27.
WLK na stijging afgelopen maanden ook +-10% van portefeuille, deel verkocht voor Solvay.

Grote kans dat Europa zijn chemie gaat ondersteunen, met kortingen op het ETS schema, China antidumping barrières, etc.
Het begint wat te dagen bij de Eurocraten dat we niet de moraliteitsvinger kunnen opsteken zonder eerst industriële sterkte en strategische onafhankelijkheid.

Met dank aan De Wever. Wat trekt die aan de kar zeg.

Nu ja, 50/50 kans op goede execution van Europa, lijkt mij ok aangezien het aandeel nu ook al niet zo duur staat.
@JanusDR : Koop je bij?

Turbo short op Shell 🚀🚀🚀

Edit: Wat cash naar beleggersrekening gestuurd, nog zo een paar dagen kan mogelijkheden creëren

Laatst bewerkt:
Ik twijfel om Syensqo gewoon te houden voor wat herstel of dit effectief als een koopmoment te zien. Waarschijnlijk eerder het eerste voor de komende maanden/jaren?

1 aandeel in het groen hier: Adobe, dat kan niet anders dan een voorteken zijn toch :ROFLMAO:

Mocht je nu gegokt hebben op dalende olieaandelen terwijl de prijs van een vat 8% naar boven gaat, dat zou nogal eens een verhouding geweest zijn bij gokkantoren denk ik.

Edit: poging tot verklaring - olie -aandelen al een tijd in stijgende lijn door opgelopen risico's, wat nu op korte termijn gebeurd behoort tot +/- standaard te verwachten verloop: we vallen aan en binnen de paar weken zijn we klaar, regime grotendeels weg, olie klop van de hamer en klaar is kees. Maar wat als daar wordt vanaf geweken - mogelijks olie en die aandelen sterk omhoog tot bereiken limiet waar vraag in elkaar stuikt, inflatie omhoog, grote crisis is een feit en we staan -30%.

Laatst bewerkt:
Gewoon weer een smak Nektar bijgekocht. Full Kelly bet en ondertussen zelfs Abivax voorbij als grootste positie. Geen zin om veel te typen nu en zonder de waarom dus een totaal waardeloos bericht :fingerguns_r:

Gewoon weer een smak Nektar bijgekocht. Full Kelly bet en ondertussen zelfs Abivax voorbij als grootste positie. Geen zin om veel te typen nu en zonder de waarom dus een totaal waardeloos bericht :fingerguns_r:
Spreek het in een gemini of chatgpt, laat het transcriberen en verbeteren & copy/paste. Minder werk als die 3 zinnen dat je nu schreef. Als je effectief weet wat en waarom je die buy hebt gedaan natuurlijk.

GTLB is nog meer bonkers dan SE. Op alle vlakken goed en een buy back aangekondigd en toch dalen :crazy: Het enigste negatieve puntje was dus de guidance. Mogelijk zijn ze wat conservatief gezien al het drama.
Als ik in mijn eigen omgeving kijk dan zie ik ook niet meteen iets negatiefs voor Gitlab. Iedereen is tevreden en het blijft een tool dat nodig is.
Er niet meer IT'ers ontslaan ofzo. Er wordt gewoon meer verwacht of er wordt verwacht dat het allemaal sneller kan gaan.

GTLB is nog meer bonkers dan SE. Op alle vlakken goed en een buy back aangekondigd en toch dalen :crazy: Het enigste negatieve puntje was dus de guidance. Mogelijk zijn ze wat conservatief gezien al het drama.
Als ik in mijn eigen omgeving kijk dan zie ik ook niet meteen iets negatiefs voor Gitlab. Iedereen is tevreden en het blijft een tool dat nodig is.
Er niet meer IT'ers ontslaan ofzo. Er wordt gewoon meer verwacht of er wordt verwacht dat het allemaal sneller kan gaan.

Anderzijds: dat zijn groeibedrijven - als alles dan goed is behalve de mogelijke/verwachte groei - is het dan niet logisch dat het instant wordt verrekend? Dat is waarom ik altijd al schrik heb gehad van groeibedrijven - daar staan grote verwachtingen tegenover - als die niet 100% worden ingelost is dat snel -10 tot -90%. Met perfecte timing ben je wel op een paar jaar binnen, maar dat talent heb ik niet.

EVS ondertussen ook terug waar ze stonden voor de goede kwartaalcijfers, maar ondertussen SAAS wel terug omhoog aan het knallen.
Kan mezelf wel voor de klop slaan om geen Workday bijgekocht te hebben toen ze een week geleden onder $120 stonden

Terug
Bovenaan