Kleine Beursfeiten

gewoon screenshotten en gemini laten invullen
Net gewoon eens ingevuld - ETF's is geen probleem maar ETN/ETC was een misser, als ik eens veel zin heb me eens wat inlezen en eventueel eens kijken via AI.

Met de stijging van gisteren/vandaag, een geluk dat ik die shorts niet kon kopen - had een dure zaak geweest. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat markten zo positief reageren op Trump - er is héél wat schade aangericht en zelfs als Trump er een eind aan maakt zijn er nog tal van vraagtekens hoe het nieuwe regime in Iran zich zal opstellen.

Verklaar je nader? Het is niet zo dat de markt verrukkelijk goedkoop staat, of zie jij dat anders?
Gewoon geduld hebben en genieten van de blow off. (of niet)
Beter kopen als iedereen angst heeft. Maar denk daarbij ook aan money management 😉.
Er zijn een aantal aandelen waarvan mijn koersdoel, dewelke ik reeds een aantal/10-tal maanden geleden vastgelegd had, bereikt is. Denk oa. maar aan Novo Nordisk (35$) en Adobe (230-240$). Dit samen met de extreme angst, lijkt mij toch een goed moment... Maar natuurlijk ka er nog altijd die laatste prikker komen, om zelfs de laatste believers er proberen uit te prikken.

Laatst bewerkt:
Net gewoon eens ingevuld - ETF's is geen probleem maar ETN/ETC was een misser, als ik eens veel zin heb me eens wat inlezen en eventueel eens kijken via AI.

Met de stijging van gisteren/vandaag, een geluk dat ik die shorts niet kon kopen - had een dure zaak geweest. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat markten zo positief reageren op Trump - er is héél wat schade aangericht en zelfs als Trump er een eind aan maakt zijn er nog tal van vraagtekens hoe het nieuwe regime in Iran zich zal opstellen.
same here, ik mis precies iets -> deal met Iran lijkt me heel moeilijk te geloven -> Iran gaat hard to get spelen en Trump gaat echt niet zijn broek afsteken om toch maar een deal te hebben.

Lijkt me aandacht afleiden zijn om zo te wachten tot die extra troepen er zijn, en dan één of andere surprise attack?

Bull trap of zoals Gassy zegt blow off. Misschien nog een short squeeze ook (specifiek vandaag dan waardoor het groen blijft). Denk nog altijd dat we dit weekend waarschijnlijk boots on the ground gaan krijgen in Iran en dat dat de olieprijs opnieuw omhoog gaat jassen.

Bull trap of zoals Gassy zegt blow off. Misschien nog een short squeeze ook (specifiek vandaag dan waardoor het groen blijft). Denk nog altijd dat we dit weekend waarschijnlijk boots on the ground gaan krijgen in Iran en dat dat de olieprijs opnieuw omhoog gaat jassen.
Wanneer het "niet erger" kan, zitten we meestal op de bodem. Denk dat we er toch dicht bij zitten. Vanaf het moment dat er perspectief / vooruitzichten komen, klaart de aandelenlucht op. Ben dus benieuwd wat de Donald vannacht zal zeggen...
Massa's indicatoren staan nu ook in een gelijkaardige positie als in het verleden bij of dicht bij een bodem.

Laatst bewerkt:
Bon - de euforie is wat overdreven lijkt me, maar in the grand scheme of things is het noise.

Donald die wegstapt is een teken dat ze niet verder willen escaleren. Wat minimaal positief is, obviously.

Maar dat wil niet zeggen dat de andere kant (Iran) stopt met ambetant doen. Aan de andere kant heeft Iran er niet veel baat bij om de rest van de wereld te kloten aangezien ze er niet bij betrokken zijn eens USA weg is. In dat opzicht is het aanvallen van US targets in de buurt een spelletje dat wel nog enige tijd zal doorgaan. Een AWS center bombarderen of zo, eens zien wat Donald dan zal doen.

Mid-term, Long-term lijkt me dat de er wel een risk premium in de olieprijs zal kruipen. Dus terugzakken naar 60 gaan we niet doen onmiddellijk.

En zolang Donald aan de macht is, lijkt me de kans op een tweezijdige oplossing beperkt. Waarom zou Iran nog eens plooien en wat winnen ze er nog mee ? Niks. Misschien komt er een tweezijdige oplossing, maar dan zal Donald toch diep in de buidel mogen tasten. Elke oplossing zal neerkomen op Iran die een zak dollars krijgt gerelateerd aan olie. Tolgeld in Hormuz, minder discounts etc. In any case zal het inflatie stuwen.

Donald kan kiezen tussen veel miserie of beetje minder miserie. Hij had ook Obama zijn deal kunnen laten bestaan ipv die in de fik te steken...

Bon - de euforie is wat overdreven lijkt me, maar in the grand scheme of things is het noise.

Donald die wegstapt is een teken dat ze niet verder willen escaleren. Wat minimaal positief is, obviously.

Maar dat wil niet zeggen dat de andere kant (Iran) stopt met ambetant doen. Aan de andere kant heeft Iran er niet veel baat bij om de rest van de wereld te kloten aangezien ze er niet bij betrokken zijn eens USA weg is. In dat opzicht is het aanvallen van US targets in de buurt een spelletje dat wel nog enige tijd zal doorgaan. Een AWS center bombarderen of zo, eens zien wat Donald dan zal doen.

Mid-term, Long-term lijkt me dat de er wel een risk premium in de olieprijs zal kruipen. Dus terugzakken naar 60 gaan we niet doen onmiddellijk.

En zolang Donald aan de macht is, lijkt me de kans op een tweezijdige oplossing beperkt. Waarom zou Iran nog eens plooien en wat winnen ze er nog mee ? Niks. Misschien komt er een tweezijdige oplossing, maar dan zal Donald toch diep in de buidel mogen tasten. Elke oplossing zal neerkomen op Iran die een zak dollars krijgt gerelateerd aan olie. Tolgeld in Hormuz, minder discounts etc. In any case zal het inflatie stuwen.

Donald kan kiezen tussen veel miserie of beetje minder miserie. Hij had ook Obama zijn deal kunnen laten bestaan ipv die in de fik te steken...
Een deal met Iran zou zowat de eerste echte deal zijn die Trump kan sluiten sinds hij president is, al de rest so far waren gewoon eenzijdige beslissingen van zijn kant.

De markt prijst duidelijk een deal in, dus downside risk lijkt me véél groter dan upside, kan moeilijk geloven dat we de bodem gezien hebben. Zeker aangezien binnenkort al die bedrijven hun outlook voor de rest van het jaar moeten geven -> na deze trump-escapade in het midden-oosten gaan die outlooks alleen maar nog onzekerder worden.

Kans op een deal is zo goed als 0, ik gok erop dat Trump en Israël nog snel wat doelen gaan platgooien en er dan mee ophouden - eigenlijk is er maar 1 iets dat met zekerheid effect heeft op Trump en dat zijn verkiezingen - en die zijn op komst. Hadden die er niet geweest zou er geen toespraak zijn denk ik, maar goed - ze zijn er.

Maar wat dan - gaat die straat open of niet, voor wie, wanneer, tegen welke prijs - vergeet niet dat daar buiten een hoop olie nog veel zaken passeren - wat gaan we hier doen met bvb. LNG - alles in de VS kopen (Donald zal lachen) - of gaan we eens gaan babbelen in de zandbak - daar komt het eigenlijk op neer. En dan nog zaken als bepaalde chemische stoffen, kunstmest etc. Iran heeft hier een momentum van macht dat ze mss wel willen verzilveren. Het zal druk worden bij het Iraanse regime want zowel Azië als Afrika zijn op bepaalde vlakken zeer sterk afhankelijk van die straat.

Bijkomend vraag ik me ook af hoe dit debacle nog gaat nazinderen, veronderstellend dat het bijna voorbij is, gaan landen/sectoren meer investeren om verdere onafhankelijkheid te bekomen voor energie/olie/gas, bepaalde producten?

Mss is het wel het moment om wat aandelen of ETF's aan te schaffen in defensie (naar wat ik lees heeft men gigantische veel munitie verschoten - en de aanvallen van Iran bewijzen dat er nog niet voldoende verdediging barrières zijn, NAVO staat onder druk - en Trump doet er nog een schepje bovenop door dreigen uit te stappen) of wie weet zelfs groene energie - zowat de enige manier om afhankelijkheid van dit soort van conflicten te counteren.

En als olie toch duur zou blijven - wie weet eens kijken naar kolen.

Miljaar. Nike helemaal in vrije val. Mijn favo merk, deel hiervan zijn de olieprijzen etc.

Ik wou minder retail. Aandeel is 45 dollar, 0.41$ dividend per aandeel. 8.1 miljard cash op de bank en sterkste merk in de sportwereld.

Lord give me strength.

Miljaar. Nike helemaal in vrije val. Mijn favo merk, deel hiervan zijn de olieprijzen etc.

Waarom gaat al de de rest dan niet naar beneden. Adidas en Puma en zo hebben een ander profiel dan Nike ?

Ik ken volk dat daar werkt en die zagen en klagen al 5y dat de strategie op geen hol trekt en dat het mgmt alles naar de kloten helpt.

De vorige CEO ligt al buiten, maar de nieuwe kan 5y gepruts niet oplossen in 2 mnd uiteraard...

Ik wou minder retail. Aandeel is 45 dollar, 0.41$ dividend per aandeel. 8.1 miljard cash op de bank en sterkste merk in de sportwereld.

Lord give me strength.

Lord give me strength.
P/E 34?

Nja, dan kan er nog wel wat af...

sebiet goed opletten in het laatste uur voor de beurs sluit want dan gaan Trump's vriendjes waarschijnlijk hun bets placen.

Terug
Bovenaan