Kleine Beursfeiten

Ga ik niet doen - 0,7% van portefeuille, er is imo nog steeds een kans dat het zo een vaart niet loopt of dat ze zelf met wat AI zaken die werken komen. Wat wel zeker is: de komst van AI is in het geval van Adobe altijd slechter dan wat het is geweest, de vraag is alleen hoe groot die impact zal zijn.

Maar het is zeer zeker een risico.
Duolingo > Adobe
Duolingo gaat qua returns Adobe helemaal destroyen tbh

random aandeel > Adobe
Als je dit forum gelooft.

Friendly reminder dat er letterlijk geen enkel ander SaaS bedrijf is dat zo'n consistent hoge marges (én ROCE/ROIC) haalt als Adobe and it's not even close. Enkel Microsoft, en bijlange niet op fcf marge. Desondanks veruit de goedkoopste van de hele sector. Goedkoper dan goddamn Altria en Ebay. Alle bear-argumenten ten spijt is er nog altijd niks van te zien in de cijfers. AI agents gaan tegen 2030 alle creatief werk overgenomen hebben van mensen ja? lol.

Zelfs Jensen Huang is positiever over Adobe dan dit forum. Certified BG memestock indeed.

Laatst bewerkt:
random aandeel > Adobe

Friendly reminder dat er letterlijk geen enkel ander SaaS bedrijf is dat zo'n consistent hoge marges haalt als Adobe and it's not even close. Enkel Microsoft, en bijlange niet op fcf marge. Desondanks veruit de goedkoopste van de hele sector. Goedkoper dan goddamn Altria en Ebay. Alle bear-argumenten ten spijt is er nog altijd niks van te zien in de cijfers. AI agents gaan tegen 2030 alle creatief werk overgenomen hebben van mensen ja? lol.

Zelfs Jensen Huang is positiever over Adobe dan dit forum. Certified BG memestock indeed.
Moest het opnieuw een low maken, en ik heb beleggersgeld vrij, koop ik misschien bij. Anders ga ik gewoon verder met huidige positie. Sta met mijn GAK voor Adobe op -3%, komt goed.

random aandeel > Adobe

Friendly reminder dat er letterlijk geen enkel ander SaaS bedrijf is dat zo'n consistent hoge marges (én ROCE/ROIC) haalt als Adobe and it's not even close. Enkel Microsoft, en bijlange niet op fcf marge. Desondanks veruit de goedkoopste van de hele sector. Goedkoper dan goddamn Altria en Ebay. Alle bear-argumenten ten spijt is er nog altijd niks van te zien in de cijfers. AI agents gaan tegen 2030 alle creatief werk overgenomen hebben van mensen ja? lol.

AGI pakt alle jobs over bro.
Dan hebben mensen tijd genoeg om nieuwe talen te leren op duolingo.

Hier wat nieuwe info van mijn grote voorbeeld: “Ik denk dat we in de final melt-up zitten zoals periode oktober 1999 Nasdaq en november 1988 Nikkei. Dat betekent dat je al blij mag zijn met pullbacks naar de EMA20 / EMA50 dag. Chipaandelen/big tech is waar het begon in 2008 en waar het zal eindigen middels een grote blow-off top. Maar aangezien zo'n final melt-up bestaat uit 2 fasen zit er denk ik nog veel meer in het vat. We zijn deze maand mogelijk pas aan fase 2 begonnen en die duurt historisch gezien 6-14 maanden.”
Chipaandelen en big tech: the place to be (voorlopig…).
En voor deze heb ik mijn Nvidia aandelen:

Zijn maar scénario’s dus doe je eigen research 😉🤫.

Laatst bewerkt:
Link
"OpenAI recently missed its own targets for new users and revenue, stumbles that have raised concern among some company leaders about whether it will be able to support its massive spending on data centers."
Also vandaag:
"Microsoft blijft de primaire cloudpartner van OpenAI, en OpenAI-producten zullen eerst op Azure worden geleverd, tenzij Microsoft daartoe niet in staat is of ervoor kiest de benodigde mogelijkheden niet te ondersteunen. OpenAI kan nu al zijn producten aan klanten leveren via elke cloudprovider"

De vraag is imo hoe lang die zwaar verlieslatende AI startups de molen draaiende kunnen houden en de hypetrain blijft versnellen. En of alle financiële circlejerks het houden. Zeker op vlak van image & video generation denk ik echt dat dat hopeloos is. Verbruikt een veelvoud aan compute power tov text based of code, en ze zijn al overal capacity constrained. Die kost moet vroeg of laat veel zwaarder worden doorgerekend en dat zal eerder met een factor 10 dan 2 moeten zijn. Ik zie gewoon niet hoe daar ooit winstgevende bedrijfsmodellen uit gaan komen. Niemand die kan zeggen op welke manier die hele AI-buildout ooit winstgevend wordt, behalve met verhaaltjes over honderden AI agents in de organigrammen van elk groot bedrijf.

Adobe is een top 10 klant van Azure. Zou de benodigde compute voor image generation winstgevender zijn voor Microsoft als die via Adobe of via OpenAI loopt? Ze moeten Adobe alvast niet financieren.
Wat is een betere manier voor Anthropic om aan positieve cashflow te geraken: zijn model distribueren via Adobe en de verbruikte compute aan marktprijs aanrekenen of rechtsreeks proberen concurreren met Adobe en dus verplicht moeten undercutten op pricing + zelf marketing doen?

Dont mind me, mezelf wat aan het ophypen om er volgende week nog eens een dikke sloef in te knallen.

Terug
Bovenaan