Nesjamag
Well-known member
Waarom WDP ipv VGP?Wat aandelen van WDP gekocht, nieuwe positie
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom WDP ipv VGP?Wat aandelen van WDP gekocht, nieuwe positie
Heb beiden, VGP is dubbel zo groot en kocht ik recent nog bij - die laatste is fors goedkoper maar ook gevoeliger, WDP zie ik meer als spaargeld, conservatief met hoge dekkingsgraad.Waarom WDP ipv VGP?
Voor 2026 bedoel je. In 2025 nvt.Nu heb ik wel meerwaardebelasting voor 2025 aan mijn been.
Ja, 2026Voor 2026 bedoel je. In 2025 nvt.
Idem hier, ik heb ook ergens rond die periode om en bij de $5000 aan NVIDIA buitengekegeld... Dat is $5.5 miljoen nuToen ik begon met aandelen te kopen (2008-2009) heb ik NVDA gekocht o.b.v. hun fundamentals, ik had geen clue wat ze deden. Gekocht rond 11-12$ en verkocht rond 15$, omdat ik dat toch wat hoog vond indertijd. Was ik er vanaf gebleven ...
Die fout maak ik nu niet meer met mijn ETF's, die blijven i/d portefeuille tot ik dood ben of het geld echt nodig heb.

Hoewel beide actief zijn in logistiek vastgoed, zijn het wel verschillende bedrijven met een ander risicoprofiel. WDP is een GVV die cash haalt uit verhuur (en dus jaarlijks minstens 80% van de winst moet uitkeren); VGP is een gewoon aandeel en haalt zijn cash uit ontwikkeling van projecten en in mindere mate uit verhuur.Waarom WDP ipv VGP?
VGP hun kapitaalrecyclage model is gewoon superieur.Hoewel beide actief zijn in logistiek vastgoed, zijn het wel verschillende bedrijven met een ander risicoprofiel. WDP is een GVV die cash haalt uit verhuur (en dus jaarlijks minstens 80% van de winst moet uitkeren); VGP is een gewoon aandeel en haalt zijn cash uit ontwikkeling van projecten en in mindere mate uit verhuur.
Heb de CEO van VGP zijn presentatie gezien op de VFB Happening enkele maanden geleden. Vond hem kennis van zaken hebben, maar voor een CEO had hij een nogal bedeesde uitstraling.
Holy mackerel. Life science knalt, al de rest knalt beetje. Moet 1 van mijn beste dagen ever zijn. Meer dan een doorsnee netto jaarloon winst![]()
Stating the obvious, ATH
Musk doet zijn goesting, iets helemaal anders als werken.Zelfs Musk werkt nog
.Musk doet zijn goesting, iets helemaal anders als werken.
On another note, mijn laatste nieuwe toevoeging aan het portfolio 'Ceragon Networks' zit ondertussen op +38% in een vijftal maand..
Hier wat info over Topicus hetgeen volgens mij interessant is. Ik heb mijn belang in Topicus alvast opgebouwd, en ga dat nog verder doen.Opvallend: Monish Pabrai, toch eerder bekend voor zijn deep value (Turkse logistiek, Koreaanse staalproducent, offshore olie, steenkool), is redelijk agressief Constellation Software en Topicus aan het kopen.
Trump never misses...Dell +40% premarket
![]()
De enige haalbare manier die ik hiervoor zie -> vereis van de brokers dat zij kant en klare "tax reports" kunnen aanmaken voor hun gebruikers die dan gewoon mee met de personenbelasting moeten ingediend worden. Bij IBKR heb je verschillende tax forms die standaard eruit rollen, en voor alles berekent hij de belastbare basis (ook voor de meest exotische optieconstructies).Interessante uitleg wel, ze gaan dus bij de opt-out enkel uw gerealiseerde meerwaarde doorgeven aan de staat en niet uw gerealiseerde minwaarde, dat laatste moet je zelf maar doen. Hoe gaan ze dit dan controleren?
Op 1 dag?