Kleine Beursfeiten

Gaat opnieuw een leuke dag voor de portefeuille worden als Wall Street opengaat, enkel Adyen wil persé het feestje wat verbrodden, allé, voornamelijk BNP dan met zijn adviesverlaging.

Met de stijgende rentes en de gigantische cashberg van Adyen moet daar toch ook wel een positieve appel uit de kast vallen bij de volgende kwartaalcijfers zou ik denken? Hopelijk dat ze vooral een goede nieuwe CFO kunnen binnenhalen die wat serieuze aandeleninkoop kan doen aan deze koersen.

Tot 1-2 maand terug ging het hier redelijk, maar de laatste weken zijn echt verschrikkelijk slecht in vergelijking met de rest van de wereld. Tis lastig bij te benen zonder aandelen die 20% per dag/week naar omhoog gaan.

Tot 1-2 maand terug ging het hier redelijk, maar de laatste weken zijn echt verschrikkelijk slecht in vergelijking met de rest van de wereld. Tis lastig bij te benen zonder aandelen die 20% per dag/week naar omhoog gaan.
Komt goed. Monday, hetgeen je hebt, vrijdag 7,91% gestegen, en nu premarket 6,34%. Om er maar ene op te noemen.

En Adobe knalt: +6,97% premarket :cheer:.

Koop ze dan he 🤷‍♂️

Integenstelling tot vroeger vliegen de goede techtips op dit forum je om de oren.

Benchmark met de Nasdaq en alles dat niet volgt gewoon buitengooien.

Of stap over tot een accumulerende Nasdaq tracker.

Enkel Adyen wil persé het feestje wat verbrodden, allé, voornamelijk BNP dan met zijn adviesverlaging.

Met de stijgende rentes en de gigantische cashberg van Adyen moet daar toch ook wel een positieve appel uit de kast vallen bij de volgende kwartaalcijfers zou ik denken? Hopelijk dat ze vooral een goede nieuwe CFO kunnen binnenhalen die wat serieuze aandeleninkoop kan doen aan deze koersen.
Kwartaalcijfers? Adyen rapporteerde enkel H1/H2 toch? Toch wel een bizarre jaarstart hoor. De afstraffing is imo grotendeels terecht. Ik blijf die overname ook compleet debiel vinden. Had zoals je zegt beter op de balans blijven staan en opgebracht ipv mogelijk kapitaalvernietigende overname mee te doen. Een overname waarvan je nota bene 10j hebt volgehouden dat je dat niet ging doen en alles intern wilde bouwen. En dan nog een CFO die uit het niets opstapt en buiten fintech wilt gaan werken...

Wel heel blij dat ik mijn Adobe positie nog fors terug heb opgetrokken als ik die voorbeurs zie gaan :love2:

Kwartaalcijfers? Adyen rapporteerde enkel H1/H2 toch? Toch wel een bizarre jaarstart hoor. De afstraffing is imo grotendeels terecht. Ik blijf die overname ook compleet debiel vinden. Had zoals je zegt beter op de balans blijven staan en opgebracht ipv mogelijk kapitaalvernietigende overname mee te doen. Een overname waarvan je nota bene 10j hebt volgehouden dat je dat niet ging doen en alles intern wilde bouwen. En dan nog een CFO die uit het niets opstapt en buiten fintech wilt gaan werken...

Wel heel blij dat ik mijn Adobe positie nog fors terug heb opgetrokken als ik die voorbeurs zie gaan :love2:
Adyen doet toch aan kwartaalrapportage nu sinds dat debacle 2 jaar geleden?

En die overname is toch peanuts is het grotere geheel? <5% van omzet?

Volgens de Hollandse podcasts die ik zoal beluisterd heb dit weekend tijdens mijn looptoertjes is het door het plotse vertrek van die CFO. Zonder CFO geen aandelen buybacks en er zit vrees dat ze een nieuwe zwakke CFO zouden nemen. En de daling vandaag is die downgrade van BNP

Koop ze dan he 🤷‍♂️

Integenstelling tot vroeger vliegen de goede techtips op dit forum je om de oren.

Benchmark met de Nasdaq en alles dat niet volgt gewoon buitengooien.

Of stap over tot een accumulerende Nasdaq tracker.
Tis de timing, tot April was Nasdaq gewoon eersteklas rommel hé - bijkomend ben ik in de verste verte niet slim genoeg om SAAS te begrijpen - dus die posities zijn eerder speculatief en in het kader van wat blootstelling aan de sector.

Heb +/- 15% technologie aandelen: grootste zijn ASML/Alphabet/Microsoft/Meta - de andere zijn te klein.

Ik hou me klaar om de trigger over te halen op de olie en grondstof aandelen die ik heb.

Woodside, Oxy, BP, Glencore, BHP staan in het verkoopmandje klaar.

Bibi en Iran hebben Trumpie goed bij zijn pietje. Maar vermoedelijk vinden ze wel een oplossing eens de olie aan 120 of zo staat.

Global oil prices jump 5% to above $95 a barrel after Iran reportedly suspends talks with U.S. and fully closes Strait of Hormuz

Oil prices were surging on the first trading day of June after Iran reportedly suspended all exchange of negotiation messages with the U.S. due to continued Israeli cease-fire violations in Lebanon, dashing hopes for an imminent peace deal between Washington and Tehran to end the war in the Middle East.

The West Texas Intermediate crude contract for July delivery was popping 5.8% to $92.49 a barrel, on pace for its largest one-day gain since April 29. Brent crude’s August contract was up 4.9% to $95.60 a barrel, on track for its best day since May 4, according to FactSet data.

Bibi en Iran hebben Trumpie goed bij zijn pietje. Maar vermoedelijk vinden ze wel een oplossing eens de olie aan 120 of zo staat.
Pete 'He Loves War' Hegseth is de volgende wiens kop rolt. Bij gebrek aan andere vrouwen om eerst nog buiten te gooien.

Enige positieve aan heel deze shitshow is dat de MAGA cult appointees zo fucking incompetent zijn dat zelfs hun eigen basis het vertrouwen begint te verliezen. "Stopping Ukraine aid was one of our biggest achievements" door JD "You can't boo me" Vance enkele weken terug. Meanwhile Oekraïne zonder US aid terug het initiatief aan het nemen en intussen wereldleider geworden in drone tech, expertise én productie. Hebben laatste oefening de NAVO compleet in de pan gehakt. De VS produceert er 100k per jaar. Oekraïne richting >4 miljoen per jaar, domestic alleen al. En zoals ik bijna 2 maand geleden al zei blijkt er dus effectief enorme schade aan US basissen in de regio. Ze zijn intussen al bijna allemaal minstens 1x geraakt. Laatste keer in Koeweit was het 'falling debris from intercepted missile' lmao. The Russian playbook. Golfstaten nog steeds full in crackdown op alle verspreiding van beeldmateriaal of negatieve berichtgeving over het conflict, waar zelfs Amnesty International zich vragen over stelt.

Ohja @JanusDR de president is opgestapt aangezien IRGC hardliners de facto volledige controle hebben genomen. Paar kopstukken opblazen en het regime valt? Lmao. Regime zit sterker in het zadel dan voor de oorlog en 0,0 kans dat er iets van grondoperatie mogelijk is zonder FPV footage van Amerikanen die ontploffen. This time the IEDs fly. Amerika is niet klaar voor die beelden.

So much winning.

Terug
Bovenaan