Pieterjan94
Well-known member
$SNOW +9.95pct vandaag. Nu goed, als de markt opnieuw overdreven reageert bij een report gelijk vorig kwartaal kan het even snel weer zakken. Wel fijn om na een half jaar eindelijk eens dik in het groen te staan
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
15% maarHeb +/- 15% technologie aandelen: grootste zijn ASML/Alphabet/Microsoft/Meta - de andere zijn te klein.

ik heb zitten twijfelen rond de 50 om te kopenDe meesten zullen het gemist hebben, maar de Zuid Koreaanse beurs is het afgelopen jaar met 245% gestegen, wat voor een index toch uitzonderlijk is.

Dat is zoals zeggen OXY fwd PE is niet duur wanneer olie $130 staat.MU aan een forward P/E van 9 is nu niet duur te noemen
En Berkshire participeert in de at the market...Alphabet met een capital raise van 80B $ voor meer AI investeringen...
Cerebras blijft maar zakken dus binnenkort lekker inslagen aan sub ipo prijzen.![]()
. “Don't become a victim of FOMO.Alphabet verkoopt voor $10 miljard aan aandelen rechtstreeks aan Berkshire Hathaway. Dat gebeurt via een private placement: een onderhandse plaatsing buiten de reguliere beurs om. Berkshire koopt voor $5 miljard Class A-aandelen en voor $5 miljard Class C-aandelen. De prijzen liggen onder de recente beurskoers, rond de $350.Mmm ik vind alleen maar 10 miljard private placement van BRK.

Wie kende Sandisk niet is eerder de vraag. Die zijn al jaren bekend.En om eerlijk te zijn? Hadden jullie vroeger ooit gehoord van Sandisk of Micron?
Meer dan 25 jaar geleden zat er al een CompactFlash-kaart van SanDisk in mijn digitale fotocamera, dus ja?Hadden jullie vroeger ooit gehoord van Sandisk of Micron?
Die huidige Capex arms race blijft wel een beetje een vreemd schouwspel. Ze "moeten" allemaal wel uiteindelijk om niet achter te blijven maar het is wel opvallend dat er een aantal partijen zijn waar heel het AI gegeven nu al een duidelijke meerwaarde is voor hun business zoals Google en die waar heel het Capex verhaal verdedigd wordt op basis van een soort vage beloftes en waar over 5 jaar in hindsight een hoop gebakken lucht gaat tussen zitten.Ja maar ik had al gehoord van Micron in 2014 toen ik nog in die sector zat.
Maar memory is historisch zeer cyclisch, enkel zij die echt in de sector zitten of de AI bottlenecks kunnen voorspellen, zagen dit aankomen denk ik.
Ik verwacht geen correctie in Micron of Scandisk tot er effectief een correctie plaats vindt in AI capex. De aankondiging van Google toont net het tegenovergestelde, Mag 7 bedrijven zijn tegen elkaar aan het concurreren om zoveel mogelijk capex uit te geven...
Dit zal allemaal wel tot een bubbel leiden op een bepaald moment maar voorlopig zie ik het nog niet.
Als je het over bubbels wilt hebben: SIVE vandaag +43% vanwege samenwerking met Globalfoundries.
Nu alles meer en meer in de cloud zit en lokale opslag minder gebruikt wordt is het misschien wat minder zichtbaar maar Sandisk is toch een súper bekend merk voor USB stick en SD kaarten vroeger? Mijn schuif ligt bij wijze van spreken volEn om eerlijk te zijn? Hadden jullie vroeger ooit gehoord van Sandisk of Micron?