Kleine Beursfeiten

Novo Nordisk, Fico, Mastercard ect... zijn potentieel goed. Maar ja...

"Te veel gezakt, mensen willen dit niet"

Ik heb de mogelijkheid om te investeren in Micron of Sandisk. Maar doe ik liever niet, het is te laat.

Ik ben wel aan het twijfelen om winsten te nemen uit Nvidia of ASML. Heb Nvidia gekocht in 2023 en ASML in 2022.

Investeren in AI is opzich geen slecht idee. Maar instappen in een aandeel, die gigantisch gestegen is op zulke korte tijd, is wat riskant.

Ik ben voorlopig al twee weken aan het zoeken, naar aandelen die spotgoedkoop zijn. Waarvan de meeste geen interesse hebben, of op de achtergrond blijven.

Na die AI zever, zal er over 5-10 jaar weer een nieuwe gat in de markt zijn.

Ik zoek een branche die over een paar jaar zal uitbreken. De AI groei is bezig. Ik zoek iets dat nog zal moeten beginnen.

Waar zal er over 10 jaar, enorm veel vraag voor zijn? De AI branche zal tegen dan eerder genormaliseerd zijn.

De corona crisis was het ideale moment om in AI of energieaandelen te investeren, pluk je nu en in de nabije toekomst de vruchten van.

AI hou ik me niet meer mee bezig. Ik zoek een nieuwe gat in de markt, voor over 10 jaar.

Waar zal er over 10 jaar, enorm veel vraag voor zijn? De AI branche zal tegen dan eerder genormaliseerd zijn.
AI hou ik me niet meer mee bezig. Ik zoek een nieuwe gat in de markt, voor over 10 jaar.
Daar zoekt iedereen naar ...
Ik voel een boom opkomen voor ruimte-aandelen (nav IPO SpaceX, hoewel ik daar nu niet direct zou willen inveteren)

Ik voel een boom opkomen voor ruimte-aandelen (nav IPO SpaceX, hoewel ik daar nu niet direct zou willen inveteren)

Ja, space wordt de volgende boom. SpaceX en hun 2000bln valuation (sorry, 1800) is onder de radar gepasseerd en plots is het daar... Onverwacht. RocketLab gezien vorige week ?

(niet dus)

Ik ben wat sceptisch over SpaceX. Die branche heeft toekomst. Maar SpaceX als aandeel zal waarschijnlijk eerst gehyped worden door Musk en Trumpy.

Ik heb meer interesse in Blue Origin van Bezos.
Die zullen waarschijnlijk ook de stap zetten op de beurs?

Novo Nordisk, Fico, Mastercard ect... zijn potentieel goed. Maar ja...

"Te veel gezakt, mensen willen dit niet"

Ik heb de mogelijkheid om te investeren in Micron of Sandisk. Maar doe ik liever niet, het is te laat.

Ik ben wel aan het twijfelen om winsten te nemen uit Nvidia of ASML. Heb Nvidia gekocht in 2023 en ASML in 2022.

Investeren in AI is opzich geen slecht idee. Maar instappen in een aandeel, die gigantisch gestegen is op zulke korte tijd, is wat riskant.
Ik zou ook eerder wachten tot de hype een beetje over is en dan zullen er koopjes te doen zijn.

Ik ben wat sceptisch over SpaceX. Die branche heeft toekomst. Maar SpaceX als aandeel zal waarschijnlijk eerst gehyped worden door Musk en Trumpy.

Ik heb meer interesse in Blue Origin van Bezos.
Die zullen waarschijnlijk ook de stap zetten op de beurs?
Ik zou het ook niet kopen als het aan 2000B gevalueerd staat
Aan 1000B of lager is het mss wel een goede koop

Ik volg Warren Buffet. Ik koop geen aandeel die aan het stijgen is. 1 iets slecht over AI. En heel de boel zakt...

Met Nvidia, Microsoft, Amazon... ben je nog veilig. Maar Micron en Sandisk zijn de eerste die zullen crashen. Nu kopen zou onozel zijn.
Dat kan wel zijn dat die als eerste crashen maar dat zal niet zo snel gebeuren. De vraag naar memory blijft stijgen en stijgen... zolang daar fundamenteel niets aan verandert, is MU @ 9x forward PE nog steeds een koopje. Niet teveel vast hangen op de prijs van het verleden.

Dat kan wel zijn dat die als eerste crashen maar dat zal niet zo snel gebeuren. De vraag naar memory blijft stijgen en stijgen... zolang daar fundamenteel niets aan verandert, is MU @ 9x forward PE nog steeds een koopje. Niet teveel vast hangen op de prijs van het verleden.
Daarom zou ik verkopen, op de korte of midden lange termijn. Hoe meer vraag er is, hoe meer het stijgt. Hoe meer mensen die zullen inspringen als het meer en meer stijgt. Eenmaal de aanbod zakt. Of er gebeurt iets wat negatief is. Zakt alles in elkaar. En de laatste die ingestapt zijn, zullen de pineut zijn.

Er zijn genoeg aandelen geweest, die het zelfde richting uitliepen.

En de beurs kijkt niet naar fundamentele zevers of PE. Het is puur sentiment.

3000% op 1 jaar. Ik blijf daar vanaf.
Of wachten tot er een paniek verkoop is. En ik koop het van hun via solden.

Lol, die staan al allemaal aan 50-100x revenue…

Net UbTech gekocht om op de radar te zetten. Humanoid robotics. Kan interessant zijn met Unitree IPO die eraan komt.

Ik heb recent zelf Lucid motors aangekocht. Rivaal van Tesla en Rivian.
500 dollar/share in 2021,nu 6 dollar

Bedrijf is bijna bankroet, amper tot geen winst.

Buy time. Gek zijn doet geen zeer. Met hulp van saudies en nieuwe overnamers, en een paar billionairs die investeren, en grondige herziening. Nieuwe start. Of Musky die de boel overneemt.

Buy time. Gek zijn doet geen zeer. Met hulp van saudies en nieuwe overnamers, en een paar billionairs die investeren, en grondige herziening. Nieuwe start. Of Musky die de boel overneemt.
of het gaat gewoon bankroet en ge zijt uw geld kwijt 🤷‍♂️

die worden volledig weggeconcurreerd door Chinese EV's hier en op hun thuismarkt doen zelfs Europese EV's het beter dan die. Ook totaal geen schaalgrootte. Trouwens, auto-industrie is samen met de vliegtuigindustrie historisch gezien ook echt een slechte investering.
Lijkt me echt een valuetrap.

Ik luister ook zelden naar advies.
Gewoon hoofd koel houden, en je eigen ding doen. Ik heb soms momenten gehad, dat mijn portofolio -30k stond, en dan weer +20k... in 3 maand.

De meeste beleggers zijn toch amateurs.
Ze denken te veel naar de huidige trends...

Met beleggen in aandelen kan je geen verlies hebben op de lange termijn. Tenzij je verkoopt als je bang bent.

Ik luister ook zelden naar advies.
Gewoon hoofd koel houden, en je eigen ding doen. Ik heb soms momenten gehad, dat mijn portofolio -30k stond, en dan weer +20k... in 3 maand.

De meeste beleggers zijn toch amateurs.
Ze denken te veel naar de huidige trends...

Met beleggen in aandelen kan je geen verlies hebben op de lange termijn. Tenzij je verkoopt als je bang bent.
Tenzij Lucid failliet gaat :p

Terug
Bovenaan