Kleine Beursfeiten

2tal weken wat correctie en madam pretendeert gelijk te hebben

Op dat vlak volg ik die redenering toch: instappen in hypes en vooral aandelen waar er de laatste weken/maanden koersexplosie gebeurd is, is toch een groot risico dat je op de top aankoopt.

Bv. bij ASML heb ik de afgelopen 2 jaar (denk ik, uit mijn hoofd, ik heb mijn tracker nu niet bij) bijgekocht wanneer er dalingen waren en dat heeft mooie winst opgeleverd - en ik blijf er van overtuigd dat ze met hun unieke positie nog veel potentieel hebben.
Maar vandaag zou ik niet direct bijkopen na YTD bijna +60% omdat dat wel heel erg "voelt" als meer hype dan dat er fundamenteel iets anders is of groot nieuws t.o.v. het begin van het jaar wat +60% waardering zou rechtvaardigen. Instappen op zo'n moment is toch veel risico nemen dat je met een matig rendement gaat eindigen, zelfs op middellange termijn, als er een koerscorrectie komt omwille van minder hype of eens tegenvallend nieuws / mindere resultaten.

Op dat vlak volg ik die redenering toch: instappen in hypes en vooral aandelen waar er de laatste weken/maanden koersexplosie gebeurd is, is toch een groot risico dat je op de top aankoopt.

Bv. bij ASML heb ik de afgelopen 2 jaar (denk ik, uit mijn hoofd, ik heb mijn tracker nu niet bij) bijgekocht wanneer er dalingen waren en dat heeft mooie winst opgeleverd - en ik blijf er van overtuigd dat ze met hun unieke positie nog veel potentieel hebben.
Maar vandaag zou ik niet direct bijkopen na YTD bijna +60% omdat dat wel heel erg "voelt" als meer hype dan dat er fundamenteel iets anders is of groot nieuws t.o.v. het begin van het jaar wat +60% waardering zou rechtvaardigen. Instappen op zo'n moment is toch veel risico nemen dat je met een matig rendement gaat eindigen, zelfs op middellange termijn, als er een koerscorrectie komt omwille van minder hype of eens tegenvallend nieuws / mindere resultaten.

Diezelfde redenering had ik ook , 2 jaar geleden Nvidia.
Blijkt koffiemadam zijn/haar stelling toch niet zo correct.

Punt is gewoon , de voorbije 2 weken is er wat correctie na een periode van (imo) vaak onverklaarbare bewegingen.
Na 2 weken gaan beweren : ZIeJE WEL ik had gelijk!!!! !! Alles hype, mkay ?? i
Da's geen redenering ...

Ik heb recent zelf Lucid motors aangekocht. Rivaal van Tesla en Rivian.
500 dollar/share in 2021,nu 6 dollar

Bedrijf is bijna bankroet, amper tot geen winst.

Buy time. Gek zijn doet geen zeer. Met hulp van saudies en nieuwe overnamers, en een paar billionairs die investeren, en grondige herziening. Nieuwe start. Of Musky die de boel overneemt.
Lucid nu aan 4,7$. Koop je bij :thinking:?

Lucid nu aan 4,7$. Koop je bij :thinking:?
Faillissementskandidaat bij uitstek.

1781178137624.png

1781178076881.png

Terug
Bovenaan