Stelling: De top in Microsoft ligt reeds achter ons. De bearmarket in Microsoft is al bezig. Wat is jullie idee?
microslop is een aandeel dat ik geen grote fan mee van ben.
Er is een exodus bezig naar linux en MacOS... enige reden dat ik nog een windows PC heb is omdat ik games moet kunnen reviewen op launch, anders had ik mij ook al gewaagd aan een linux gaming desktop nu Proton echt mainstream aan het worden is.
dus op Operating system zijn ze klanten aan het bloeden
op vlak van Server Os is het ook al jaren en jaren aan het minderen
Web servers is hun markt aandeel zo goed als 0 ondertussen.
M365 is nog hun enige degelijk product TBH, Exchange online blijft gewoon beter dan veel alternatieven. Echter zijn ze daar ook veel steken aan het laten vallen...
Teams is een mixed bag en prototype bloat.
Copilot is een flop en veruit het domste AI model op de markt.
Maar met die copilot bucht die ze in uw gezicht blijven gooien gaat dat ook niet eeuwig duren denk ik. Vooral bedrijven en gamers die microsoft hun monopolie gaven op vlak van besturingsystemen, maar dat is dus ook aan het minderen.
Ervaringsdeskundige als Cloud/system engineer btw. Ik was vroeger de grootste Microsoft fan, maar ondertussen draait hier ook al meer linux dan Windows server. Ondertussen ook al een macbook ipv een windows laptop voor op te werken. Op elk vlak is dat besturingsysteem beter dan windows.