Famous last words

.
Uiteraard zeer sterk afhankelijk van welke tech je allemaal gebruikt. Maar AL onze applicaties zijn geschreven in .NET gehost op Windows containers op Kubernetes en gebruiken Entra ID service principals. Heel onze customer base draait op Windows. Azure is het enige platform (bij mijn) weten waar je Windows containers op Kubernetes supported kan hosten.
Ik denk dat velen vaak onderschatten hoe diep ze in dat Microsoft eco-systeem zitten.
Een vaak voorkomend probleem (als DBA zijnde) is 'alles draait op azure sql databases'. Maar Azure is het enige platform waar je PaaS MSSQL kan doen. Al de rest is het een vm opzetten. En sure, dat is allemaal zoveel werk niet -> maar achteraf heb je weer maintenance kost en tijd die je erin steekt. Dat soort fratsen neemt een goed management (goddank) ook mee in zijn beslissing.
Om u een idee te geven over de grootte van onze omgeving, ~3800 MSSQL DBs en ~340k€ maandelijkse Azure consumption.
Soit, ik wil graag de tech discussie met u aangaan (privé of apart topic) want ik ben altijd eager to learn en mis misschien een heel gemakkelijke manier om te switchen tussen providers. Dus als ik ongelijk heb, don't hesitate to reach out.