Kleine nieuwtjes

De auto staat op meer dan 2 m van het voetpad.
Plaats genoeg voor de fietser.
Doet er niet toe als je het artikel gelezen zou hebben, zoals @Silence al aanhaalt.
Gij weet ook niet wat er gebeurd is dus probeer hier niet de superieure uit te hangen.
Exact mijn punt. Ik weet niet wat er gebeurd is maar jij ook niet. Maar jij kwam wel met een "waarschijnlijk" uitspraak af, ik zeg overduidelijk dat ik het uit mijn duim zuig... Zie je het verschil?

De enige feiten die we zien in de video

Bouchez krijgt een duw ( had misschien best niet uit de auto gestapt)
Je hoort de hele video de Vlaamse vrouw de Franse vrouw beledigen zeggen vuile Waal keer terug naar Wallonië.
Waarop de andere antwoord dat de Vlamingen racistisch en vuil zijn
Exact, beperk u daar dan tot. Je weet niet wat er gebeurd is, je weet niet wie eerst wat gezegd of gedaan heeft. Dit is duidelijk een filmpje dat begint midden het incident. Dus de oorzaak weet niemand, kom dan niet af met stellingen die je niet kan staven.

Doet er niet toe als je het artikel gelezen zou hebben, zoals @Silence al aanhaalt.

Exact mijn punt. Ik weet niet wat er gebeurd is maar jij ook niet. Maar jij kwam wel met een "waarschijnlijk" uitspraak af, ik zeg overduidelijk dat ik het uit mijn duim zuig... Zie je het verschil?

Exact, beperk u daar dan tot. Je weet niet wat er gebeurd is, je weet niet wie eerst wat gezegd of gedaan heeft. Dit is duidelijk een filmpje dat begint midden het incident. Dus de oorzaak weet niemand, kom dan niet af met stellingen die je niet kan staven.
Maar hoe kunt ge dan zeggen dat bouchez in fout is?

De feiten

Hij krijgt een duw ( daardoor is hij al gewonnen he)
Hij ( zijn partner) reageert op vuile Waal ga terug naar Wallonië.
Zij zijn dus het slachtoffer.

De enige feiten die wij kennen zijn dit
Moest je op basis van de video recht spreken dan kan je toch alleen maar concluderen dat de fietsers hier in fout zijn?
Zowel fysiek als verbaal?

Laatst bewerkt:
Maar hoe kunt ge dan zeggen dat bouchez in fout is?

De feiten

Hij krijgt een duw ( daardoor is hij al gewonnen he)
Hij ( zijn partner) reageert op vuile Waal ga terug naar Wallonië.
Zij zijn dus het slachtoffer.

De enige feiten die wij kennen zijn dit
Reageren met even belachelijke taal maakt u evengoed in fout. Hier zijn geen winnaars hoor, beide partijen zijn in fout. Mogelijks zelfs nog meer als je een publieke functie uitoefent.

Reageren met even belachelijke taal maakt u evengoed in fout. Hier zijn geen winnaars hoor, beide partijen zijn in fout. Mogelijks zelfs nog meer als je een publieke functie uitoefent.

Je bent toch niet moreel in fout als je op eenzelfde manier reageert als dat je bent aangevallen ?

Of het zo slim is om dat te doen als publiek figuur is iets anders, maar dat maakt je nog niet in fout.

Maar oke ieder zijn opinie erover, maar het is zeker niet 'objectief een feit' dat hij in fout was. En legaal gezien was wat hij zei ook niet in fout.

En ik zeg dat als iemand die vrij anti-waal is. Dus eerder gebiased naar de andere kant.

Als een Marokkaan tegen mij zegt vuile Vlaming dan kan ik antwoorden met vuile Marokkaan
Dat is niet wat ze riep. Het was duidelijk een meervoud, sale flamands. Niet op een persoon gericht maar een hele bevolkingsgroep.

En als iemand dat soort dingen roept over Marokkanen of Joden of welke groep dan ook, maakt dat het botte racisme van een dergelijk persoon gewoon duidelijk.
Niet strafbaar, wel een walgelijke discriminerende inslag. Hoe deze dame echt denkt over Vlamingen is sinds vandaag heel duidelijk.
Nogmaals volgens de video heeft de fietster eerst geroepen.
Die fietser heeft in de video dergelijke zaken niet geroepen. Anders mag je me een exacte time stamp geven. In de video is er nl niets van dien aard te horen.

Wel heeft Bouchez dat beweerd. Zal niet zijn eerste leugentje zijn.

Het waren wss flaminganten debiele fietsers dat ne keer dachten van fars te doen tegen iemand met een mooie auto.

Er blijkt nergens uit dat die mensen "flaminganten" zouden zijn. Ze spraken Nederlands, misschien hebben de heer Bouchez en mevrouw Demaret daar een probleem mee?
Dit duo leeft waarschijnlijk in een francofone bubbel in Knokke Zoute en spreekt geen van beiden de taal van de "paysans"...

Voor mij hoeft dat ook niet, en ik gun ze hun dure auto en luxe leventje, maar hoeveel Vlamingen gaan er in Dinant bij een conflict met een lokale fietser in het Nederlands brullen en discussieren?

Ik hen JLB als politicus best hoog zitten, maar hij en zijn vriendin moeten toch ook weten dat het geen 1925 meer is in Knokke? Fietsers hebben inmiddels meer rechten, Nederlands is de officiele taal in Vlaanderen en (lang) niet alle Vlamingen zijn racistische boeren.

Het is niet omdat jij zelf in een glimmende bolide rijdt, en mooie dure kleding aanhebt, succesvol bent dat jij de arme en iets te dikke paysan op de simpele fiets even de levieten kan gaan lezen.

Hoe dan ook, ik denk dat dit powerduo voorlopig even niet te zien is in Vlaanderen. Ze hebben vooral zichzelf heel erg te kijk gezet.

Laatst bewerkt:
We gaan hier niet aan buikgevoel doen, dus we verwachten dan ook dat je met bewijzen komt voor deze beschuldigingen
Als een fietser misbaar maakt en beetje fars doet.
Dan ga ik ook tot bij hem
Is dat slim? Nee
Maar ik laat ook geen fietser een grote muil opzetten om hem dan is niet te vragen wat het probleem is.
Zeker als er effectief een klop op mijn voertuig is geweest

Het is typisch iets voor fietsers om een grote muil op te zetten tot je gaat vragen wat er scheelt.

Het is ook typisch iets voor autobestuurders om hun auto als dreigwapen in te zetten en vervolgens "verhaal halen" als daar eens een terechte reactie op komt van een fietser.

Vergis u niet. In de video horen we duidelijk de racistische Vlaming.
de Waalse vrouw heeft dan ook nog is een bruin kleurtje (jaja want zuid italiaans)

Edit: Maar voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat Bouchez er hier als verstandigste uitkomt. Werd geduwd. Reageert niet terug. Die fietsers zagen er mij gefrustreerd uit, om wat voor reden dan ook.

Laatst bewerkt:
Het is typisch iets voor fietsers om een grote muil op te zetten tot je gaat vragen wat er scheelt.
Het is dan ook typisch iets voor autobestuurders om nadat je ze wijst op hun fout, heel agressief uit de hoek te komen. Alsof het nog niet erg genoeg is dat ze je bijna in het ziekenhuis of het graf hebben gereden, willen ze het vaak met de vuist wel nog eens proberen als je durft te klagen als fietser.

Het is dan ook typisch iets voor autobestuurders om nadat je ze wijst op hun fout, heel agressief uit de hoek te komen. Alsof het nog niet erg genoeg is dat ze je bijna in het ziekenhuis of het graf hebben gereden, willen ze het vaak met de vuist wel nog eens proberen als je durft te klagen als fietser.
Er is nog een significant onderscheid tussen een "gewone" fietser en een koereurke in een strak lycrapakje. Dat laatste is meestal een red flag.

Er is nog een significant onderscheid tussen een "gewone" fietser en een koereurke in een strak lycrapakje. Dat laatste is meestal een red flag.
Natuurlijk zijn er ook hopen fietsers die denken dat ze koning van de baan zijn en geloven dat ze onsterfelijk zijn. Maar als we het op flessen gaan trekken ... dan ben ik altijd harder voor autobestuurders dan voor fietsers. Een fietser (ten opzichte van een autobestuurder) brengt doorgaans enkel zichzelf in gevaar bij een fout, een autobestuurder doorgaans enkel de fietser. Dat je als fietser dan eens serieus uit je krammen schiet, is niet meer dan normaal. Als je je leven ziet voorbijflitsen omdat er weer maar eens een auto geen voorrang geeft, denkt dat hij je wel nog kan voor zijn wanneer je oversteekt, de bestuurder op zijn gsm aan het turen is terwijl hij naar rechts af slaat, je rakelings probeert voorbij te steken, ... dan word je nu eenmaal vrij kwaad. En het toppunt is dat veel autobestuurders dan gewoon kwaad worden op jou, of dreigen met geweld, terwijl zij in fout waren.

Het filmpje toont nu enkel de agressie van de fietser (en die is niet goed te praten, ook niet als Bouchez eerst in fout was), maar als Bouchez zijn auto is uitgestapt en de fietsers achterna is gehold om verhaal te halen, heb ik mijn twijfels of hij niet ook al onvoorzichtig en agressief aan het rijden was.

Echt jongens, wat een triestige kant gaat dit weer op zeg. Hopelijk blijkt uit verder onderzoek niet dat de fietser stemt op de sossen of een uitkering krijgt of we gaan stereotiepen tekort komen om onze genuanceerde mening te uiten.

Het is dan ook typisch iets voor autobestuurders om nadat je ze wijst op hun fout, heel agressief uit de hoek te komen. Alsof het nog niet erg genoeg is dat ze je bijna in het ziekenhuis of het graf hebben gereden, willen ze het vaak met de vuist wel nog eens proberen als je durft te klagen als fietser
Ik zie er anders maar eentje fysiek reageren op die video. Het is in ieder geval niet de minister

Ik zie er anders maar eentje fysiek reageren op die video. Het is in ieder geval niet de minister
Praat ik ook niet goed. Ik reageer alleen op jouw uitspraken die typisch zijn voor het soort autobestuurders waar ik het over heb. Door jouw toedoen mensen in gevaar brengen, en dan agressief uitstappen wanneer die mensen misbaar maken.

Het is hier precies een soort van mentaal gevecht tussen stereotype beelden. Kunnen mensen eigenlijk nog ruzie maken zonder dat er diepere racistische motieven of haat tegenover vervoersmiddelen moeten worden gezocht?

Het is ook typisch iets voor autobestuurders om hun auto als dreigwapen in te zetten en vervolgens "verhaal halen" als daar eens een terechte reactie op komt van een fietser.

Maar voor de rest akkoord, als je het filmpje bekijkt waren het waarschijnlijk gefrustreerde N-VA'ers of VB'ers die al wat gedronken hadden en dachten om eens uit te halen naar alles wat mooie auto's heeft en Frans spreekt. Maar bon, voor de rest gewoon een fait divers.
Efkes serieus.
Een politicus die in de drukste winkelstraat van het land ( je kan daar amper 20 rijden op een dag als gisteren)zelf ruzie gaat zoeken met een oude fietser en hem probeert omver te rijden met zijn voertuig?
Die wist 100% dat hij gefilmd ging worden als mensen hem herkennen.
Dus die zal effectief wel een klop gehoord hebben en uitstappen om te kijken wat er is.
Als op dat moment een fietser zich aan het opwinden is met handgebaren of dergelijke dan is het toch normaal dat hij gaat vragen wat het probleem is.

Op dat moment gaat de fietser frontaal eropaf.
Spreekt ook niet echt in het voordeel voor de fietser dat er niets gebeurd is.

Efkes serieus.
Een politicus die in de drukste winkelstraat van het land ( je kan daar amper 20 rijden op een dag als gisteren)zelf ruzie gaat zoeken met een oude fietser en hem probeert omver te rijden met zijn voertuig?
Die wist 100% dat hij gefilmd ging worden als mensen hem herkennen.
Dus die zal effectief wel een klop gehoord hebben en uitstappen om te kijken wat er is.
Als op dat moment een fietser zich aan het opwinden is met handgebaren of dergelijke dan is het toch normaal dat hij gaat vragen wat het probleem is.

Op dat moment gaat de fietser frontaal eropaf.
Spreekt ook niet echt in het voordeel voor de fietser dat er niets gebeurd is.

Je leest het niet hè:
- hij hoort een klop
- gaat kijken naar zijn auto
- ziet fietser handgebaren maken
- loopt erachter
- krijgt een duw
- stapt in en rijdt weg

De vraag blijft: was er nu iets te zien aan zijn auto of niet?
Als ik uitstap en ik zie niks aan mijn auto ga ik zeker niet mijn auto op de openbare weg achterlaten en erachter lopen om te vragen "wat is uw probleem?"
(Als je dat bij elke weggebruiker doet die misbaar maakt ga je meer lopen dan rijden)

Daar laat ik mijn dag niet door verpesten als er niks is.
Als er wel iets aan is uiteraard wel, maar dan stap je niet terug in om weg te rijden na die discussie. Dan bel je de politie in 1e instantie

Spreekt niet echt in Bouchez zijn voordeel hè bovenstaande.

als ex-Hallenaar kan ik mij dat precies toch niet herinneren? moet dan toch lang geleden geweest zijn.

Ik ken Halle totaal niet (enfin, enkel van eens te passeren/te stoppen), maar ik schijn mij toch te herinneren dat een tiental jaar geleden (als tiener) dat toch nog een rustige gemeente was? En als ik nu (sporadisch) hoor gesproken worden over Halle, is het meestal in de trant van dat er alsmaar meer overlast is van o.a. de "Brusselse jongeren". Knokke ken ik veel beter, en daar is het toch zo (niet per se Brusselse jongeren, wel gewoon alsmaar meer overlast).

Bouchez is geen minister é, voor de duidelijkheid.

Schaduwpremier*. Of zo voelt hij zich toch. 😂

Heb het exacte nieuws niet allemaal gelezen, maar hoe ik het versta is dat die (oudere) fietser(s) bijna van de weg werd gereden en dat Bouchez weer op de proppen kwam met z'n welgekende arrogante persoonlijkheid. Ik heb ook al een auto een 'pets' gegeven als die mij bijna van de weg maait. Die tijden van koning auto, die zijn we gelukkig al even voorbij.

Ik ken Halle totaal niet (enfin, enkel van eens te passeren/te stoppen), maar ik schijn mij toch te herinneren dat een tiental jaar geleden (als tiener) dat toch nog een rustige gemeente was? En als ik nu (sporadisch) hoor gesproken worden over Halle, is het meestal in de trant van dat er alsmaar meer overlast is van o.a. de "Brusselse jongeren". Knokke ken ik veel beter, en daar is het toch zo (niet per se Brusselse jongeren, wel gewoon alsmaar meer overlast).

Schaduwpremier*. Of zo voelt hij zich toch. 😂

Heb het exacte nieuws niet allemaal gelezen, maar hoe ik het versta is dat die (oudere) fietser(s) bijna van de weg werd gereden en dat Bouchez weer op de proppen kwam met z'n welgekende arrogante persoonlijkheid. Ik heb ook al een auto een 'pets' gegeven als die mij bijna van de weg maait. Die tijden van koning auto, die zijn we gelukkig al even voorbij.
Halle was 20 jaar geleden al druk bezocht door Anderlechtse jongeren die van hun ouders naar een Nederlandstalige school moesten gaan.
Daarom dat vele mensen ( terecht) vinden dat het heel hard verfranst is
Door de rechtstreekse bus en trein naar Brussel is het vandaag nog iets meer gekleurd als 20 jaar geleden.
Dat zal dan ook wel de reden zijn dat het zogezegd erger is als vroeger.
Halle leek gewoon chic omdat het op een boogscheut van Anderlecht en het contrast groot was
Ikzelf ben ook van Molenbeek naar Dilbeek en Halle moeten pendelen om Nederlands onderwijs te krijgen

Ik vind dat allemaal wel meevallen in Halle. Ge zit natuurlijk wel op 20km van Brussel en 10km ofzo van de taalgrens. Nogal wiedes dat er meer een mix is. Dat heb je in alle grensgebieden toch?

Ik vind het hier toch relatief rustig wonen :)

Terug
Bovenaan