Als een Marokkaan tegen mij zegt vuile Vlaming dan kan ik antwoorden met vuile Marokkaan
Dat is niet wat ze riep. Het was duidelijk een meervoud, sale flamands. Niet op een persoon gericht maar een hele bevolkingsgroep.
En als iemand dat soort dingen roept over Marokkanen of Joden of welke groep dan ook, maakt dat het botte racisme van een dergelijk persoon gewoon duidelijk.
Niet strafbaar, wel een walgelijke discriminerende inslag. Hoe deze dame echt denkt over Vlamingen is sinds vandaag heel duidelijk.
Nogmaals volgens de video heeft de fietster eerst geroepen.
Die fietser heeft in de video dergelijke zaken niet geroepen. Anders mag je me een exacte time stamp geven. In de video is er nl niets van dien aard te horen.
Wel heeft Bouchez dat beweerd. Zal niet zijn eerste leugentje zijn.
Het waren wss flaminganten debiele fietsers dat ne keer dachten van fars te doen tegen iemand met een mooie auto.
Er blijkt nergens uit dat die mensen "flaminganten" zouden zijn. Ze spraken Nederlands, misschien hebben de heer Bouchez en mevrouw Demaret daar een probleem mee?
Dit duo leeft waarschijnlijk in een francofone bubbel in Knokke Zoute en spreekt geen van beiden de taal van de "paysans"...
Voor mij hoeft dat ook niet, en ik gun ze hun dure auto en luxe leventje, maar hoeveel Vlamingen gaan er in Dinant bij een conflict met een lokale fietser in het Nederlands brullen en discussieren?
Ik hen JLB als politicus best hoog zitten, maar hij en zijn vriendin moeten toch ook weten dat het geen 1925 meer is in Knokke? Fietsers hebben inmiddels meer rechten, Nederlands is de officiele taal in Vlaanderen en (lang) niet alle Vlamingen zijn racistische boeren.
Het is niet omdat jij zelf in een glimmende bolide rijdt, en mooie dure kleding aanhebt, succesvol bent dat jij de arme en iets te dikke paysan op de simpele fiets even de levieten kan gaan lezen.
Hoe dan ook, ik denk dat dit powerduo voorlopig even niet te zien is in Vlaanderen. Ze hebben vooral zichzelf heel erg te kijk gezet.