Kleine nieuwtjes

aantal redenen dat ik kan bedenken:
- veiligheid van de persoon
- lange inchecktijden vermijden
- flexibiliteit naar vertrekuur als er een vergadering uitloopt
- gevoelige data moet niet door de scanner
- gevoelige data kan niet gestolen worden vanuit bagage/overhead compartiment.
Seriously? Heb voor mijn werk een groot deel van de wereld rondgereisd, weliswaar in business. Veiligheid: geen probleem (trouwens onze ministers doen ook maar een job, ze zijn niet de president vd USA).
Inchecken: kan digitaal, en zelfs al doe je het op de luchthaven, voor business nooit lang wachten.
Flexibiliteit: opnieuw, voor business niet echt een probleem. Andere mensen in ons bedrijf werden continue overgeboekt geen probleem.
Gevoelige data: ok, kan wel een punt zijn... maar is voor zo'n top nu zoveel gevoelige data mee (ook hier, het is niet een nieuw vredesplan van de president vd USA of China). Trouwens, voor reizen naar bv China, kregen wij een cleane laptop mee, met enkel het hoogst nodige. Kon ook voor andere risicovolle landen.
EDIT: ja, ik heb ook ervaring met private en een eigen company jet. Tuurlijk is dat comfortabeler: landen op een lokale (kleine) luchthaven, op 15 min door security / douane. Maar hey, als je 10+u vliegt, maakt dat half uur dan zo veel verschil om een zeer groot prijsverschil te rechtvaardigen?

Laatst bewerkt:
aantal redenen dat ik kan bedenken:
- veiligheid van de persoon
- lange inchecktijden vermijden
- flexibiliteit naar vertrekuur als er een vergadering uitloopt
- gevoelige data moet niet door de scanner
- gevoelige data kan niet gestolen worden vanuit bagage/overhead compartiment.
Lange inchecktijden? Die kunnen gewoon via de dienst protocol.
Dan kunnen ze gewoon in de lounge zitten, terwijl staff alles regelt: bagage, paspoortcontrole, en andere formaliteiten.

En dan worden ze gewoon tot aan het vliegtuig gereden.

Het is niet omdat ge op een lijnvlucht zit, dat ge u tussen het plebs moet begeven.

En de security scanner die data van een laptop kan lezen, die moeten ze nog uitvinden. Om dan niet te gebruiken, om privacy-redenen.

Dat is momenteel reeds een probleem, eind vorige maand stond dit in de krant:

Als een politie-agent in die mate meer interesse heeft in een flexijob dan:
  • is het basisloon van een agent mogelijks onvoldoende? Dacht dat men die recent opgetrokken had? (vorige regering?)
  • is een flexijob ook gewoon té interessant, desondanks blijft men dit uitbreiden.
Als je heel veel vrije tijd hebt is de stap naar een flexijob ook snel genomen, er is veel vraag, goed betaald en meestal niet zo zwaar. Basisloon agenten is ook niet representatief gezien het gat tussen basisloon en effectief loon in geen enkele andere job zo groot is door de triljarden premies. Das dus geen referentiepunt.

Zo vreemd vind ik dat niet? Als je je politieke leiders niet tijdig ter plaatse kan krijgen voor internationale bijeenkomsten, heeft dat ook een "kost".
Zelfs al koop je 2 vliegtuigjes van € 50 miljoen euro (realistische prijs voor een zakenvliegtuig (?)) dan zal dat op lange termijn niet je begroting maken of kraken, want dat is een uitgave die je slechts elke X aantal jaar doet en niet recurrent?

Het is wel een beetje overdreven om te vragen voor een nieuwe vliegtuig terwijl (naar mijn weten) het Falcon 7X zijn. Dat zijn vliegtuigen van 2008. Dat is niet oud. (Max Verstappen heeft de 8X :p)

Kan natuurlijk zijn dat "uitbesteden" hier ook niet de beste optie was als die continue problemen hebben.

Laatst bewerkt:
Dat is momenteel reeds een probleem, eind vorige maand stond dit in de krant:

Als een politie-agent in die mate meer interesse heeft in een flexijob dan:
  • is het basisloon van een agent mogelijks onvoldoende? Dacht dat men die recent opgetrokken had? (vorige regering?)
  • is een flexijob ook gewoon té interessant, desondanks blijft men dit uitbreiden.
De "loonsverhoging" was maar een mager beest, De vorige regering heeft zich dan ook nog niet aan de regels gehouden.

Ik verdien zeker niet slecht, maar ik werk er ook voor en ik doe het ook graag, wat mij dus motiveert om extra aanwezig te zijn. In Brussel verdien je nu eenmaal beter, maar je hebt ook de extra werkdruk. Ken genoeg collega's buiten Brussel die een pak meer vrije tijd hebben, maar ze hebben dan ook minder op het einde van de maand.

Laten we zeggen dat op mijn basiswedde er toch een verschil zit van 350-400 euro netto met iemand van buiten Brussel, juist door de premies. De onregelmatige prestaties, daar werk je ook voor. Veel weekends en overuren, dat moet je er voor overhebben. Nu dit kan varieren van 500 euro extra tot 2000 euro extra bij mij, maar dat laatste, dan kan ik zeggen dat ik praktisch 3 maand op 2 maand heb gewerkt.

Als je heel veel vrije tijd hebt is de stap naar een flexijob ook snel genomen, er is veel vraag, goed betaald en meestal niet zo zwaar. Basisloon agenten is ook niet representatief gezien het gat tussen basisloon en effectief loon in geen enkele andere job zo groot is door de triljarden premies. Das dus geen referenti

Je moet het ook zo zien, waarom minder betaald worden in overuren of bijkomende shifts, maar tegelijkertijd blootgesteld worden aan disciplinaire of gerechtelijke acties tegen u? Dit terwijl je dubbel zoveel kunt verdienen door gewoon wat te gaan afwassen en geen enkele zorg achteraf te moeten hebben?

Nu om terug te komen op vorige berichten, zelf een goede extra weddefiche interesseert de nieuwe generatie amper. Ze zien meer en meer de politie niet meer als hoofdberoep, maar precies meer als bijberoep.

Het is wel een beetje overdreven om te vragen voor een nieuwe vliegtuig terwijl (naar mijn weten) het Falcon 7X zijn. Dat zijn vliegtuigen van 2008. Dat is niet oud.

Kan natuurlijk zijn dat "uitbesteden" hier ook niet de beste optie was als die continue problemen hebben.
Ik vermoed inderdaad dat het bedrijf achter de vliegtuigen zit niet bepaald goed met het onderhoud omspringt als die dingen voortdurend problemen hebben. Langs de andere kant betalen we over een periode van 10jaar 124 miljoen voor die 2 toestellen. Ik denk dat met zelf aan te kopen, zelf te onderhouden en na 10jaar te verkopen voor de restwaarde we als land goedkoper zouden af zijn dan de huidige leasing deal. Verstappen kan zo een gelijkaardig toestel wel betalen om naar 24 gp's op een jaar te vliegen, dan moet een land als België dat toch ook makkelijk kunnen? Bijkomend vermoed ik ook dat sinds het ingaan van die deal in 2019 de kaarten toch wel licht verschoven zijn. Het bedrijf achter die deal zit met Russische connecties wat nu toch wel wat gevoeliger ligt en het budget voor defensie is van "het minimum wat we eraan willen uitgeven" naar "toch iets meer van moeten uitgeven" gestegen.

Een nieuwe Franstalige politieke partij ziet het levenslicht 😅 dat logo, Trump zijn haar als tricolore 🤣 kan toch niet dit 😆

Tous Réunis pour l'Union des Mouvements Populistes
Dat is ook de eerste keer dat ik een partij zichzelf openlijk populistisch hoor noemen, gans dat artikel kon zo in De Speld of The Onion staan.

en het budget voor defensie is van "het minimum wat we eraan willen uitgeven" naar "toch iets meer van moeten uitgeven" gestegen.

Het budget is wel voor militaire uitgaven. Uitgaven voor landsverdediging en ondersteuning van de NAVO.
Jets voor diplomatieke missies vallen daar nu niet echt onder. Met andere woorden dat extra budget voor defensie hieraan uitgeven is niet voldoen aan de kern waaraan moet voldaan worden.

Een nieuwe Franstalige politieke partij ziet het levenslicht 😅 dat logo, Trump zijn haar als tricolore 🤣 kan toch niet dit 😆

Tous Réunis pour l'Union des Mouvements Populistes

Misschien moet iemand de man uitleggen wat populisme juist wil zeggen.
Je zou bijna denken dat dit pure slapstick is. Maar zoiets verzin je gewoon zelfs niet.

Dat is ook de eerste keer dat ik een partij zichzelf openlijk populistisch hoor noemen, gans dat artikel kon zo in De Speld of The Onion staan.
Deze quote is misschien wat te veel voor interpretatie vatbaar:
Donald Trump is hét symbool van het populisme. Hij geeft meteen aan waar wij voor staan
Is dat dan corruptie, sexisme en zelfverrijking? :unsure:

Waarom altijd maar weer die ballonnen oplaten voor meer samenwerking hier of daar. We hebben dat, het noemt Europa en misschien kan de politiek eens inzetten om die samenwerking wat meer gewicht te geven ipv altijd maar te geloven dat ge in een winkel staat en kan kiezen uit domeinen waar je wil samenwerken, afhankelijk van het plaatselijke verkiezingsresultaat.

Waarom altijd maar weer die ballonnen oplaten voor meer samenwerking hier of daar. We hebben dat, het noemt Europa en misschien kan de politiek eens inzetten om die samenwerking wat meer gewicht te geven ipv altijd maar te geloven dat ge in een winkel staat en kan kiezen uit domeinen waar je wil samenwerken, afhankelijk van het plaatselijke verkiezingsresultaat.
Nog los van de ligging en andere voordelen, heeft de BeNeLux historisch speciale mechanismen om binnen de EU samenwerkingsinitiatieven met drie op poten te zetten zonder dat daarvoor unanimiteit van alle lidstaten vereist is. Dat laatste is immers het grootste struikelblok voor verdergaande integratie binnen de EU in zijn geheel. Zij kan op die manier als laboratorium en gidsland dienen, zo is de redenering.

Blij en verheugd dat Bracke zijn slag heeft thuisgehaald met de uitspraak van die fameuze bonus, hopelijk vraagt De Croo en de rest hem ook, mijn dag zou helemaal gemaakt zijn als ze nog een paar miljoen schadevergoeding extra krijgen.

Blij en verheugd dat Bracke zijn slag heeft thuisgehaald met de uitspraak van die fameuze bonus, hopelijk vraagt De Croo en de rest hem ook, mijn dag zou helemaal gemaakt zijn als ze nog een paar miljoen schadevergoeding extra krijgen.
Had Decroo senior die 200k niet terugbetaald. Moet ook wel zuur zijn :p.... Nu ja geld genoeg zekers...

Hopelijk komen geen van de 2 nu ooit nog eens in de media om te oreren dat er op posten x en y toch nog zoveel kan worden bespaard.

Hopelijk komen geen van de 2 nu ooit nog eens in de media om te oreren dat er op posten x en y toch nog zoveel kan worden bespaard.
Waarom niet, hoe wansmakelijk het ik allemaal vind - ze hebben wel gelijk, het is het systeem dat verkeerd is - imo staan dan ook de verkeerde mensen in de rechtbank, en dan nog op de verkeerde plaats. De architecten zou men publiekelijk moeten ophangen als het van mij afhangt.

Terug
Bovenaan