Seriously? Heb voor mijn werk een groot deel van de wereld rondgereisd, weliswaar in business. Veiligheid: geen probleem (trouwens onze ministers doen ook maar een job, ze zijn niet de president vd USA).aantal redenen dat ik kan bedenken:
- veiligheid van de persoon
- lange inchecktijden vermijden
- flexibiliteit naar vertrekuur als er een vergadering uitloopt
- gevoelige data moet niet door de scanner
- gevoelige data kan niet gestolen worden vanuit bagage/overhead compartiment.
Inchecken: kan digitaal, en zelfs al doe je het op de luchthaven, voor business nooit lang wachten.
Flexibiliteit: opnieuw, voor business niet echt een probleem. Andere mensen in ons bedrijf werden continue overgeboekt geen probleem.
Gevoelige data: ok, kan wel een punt zijn... maar is voor zo'n top nu zoveel gevoelige data mee (ook hier, het is niet een nieuw vredesplan van de president vd USA of China). Trouwens, voor reizen naar bv China, kregen wij een cleane laptop mee, met enkel het hoogst nodige. Kon ook voor andere risicovolle landen.
EDIT: ja, ik heb ook ervaring met private en een eigen company jet. Tuurlijk is dat comfortabeler: landen op een lokale (kleine) luchthaven, op 15 min door security / douane. Maar hey, als je 10+u vliegt, maakt dat half uur dan zo veel verschil om een zeer groot prijsverschil te rechtvaardigen?
Laatst bewerkt:
)
dat logo, Trump zijn haar als tricolore
kan toch niet dit