Dienstverlening is ook een deel van het product en de dienst die ze verkopen, bedrijven doen dat niet uit welwillendheid. Het is niet alsof al die andere banken denken dat ze miljarden kunnen winnen maar dat laten liggen uit de goedheid van hun hart. Als de dienstverlening goedkoper kan is dat een verhoging van de efficiëntie, en het is aan de bank om het niveau van haar dienstverlening af te stemmen met de kosten ervan.Geen idee waarom je er eufemismes tegen aangooit. De extra winst komt er niet ten gevolge van een betere efficientië, want er is geen enkele garantie dat de dienstverlening erop zal verbeteren door in zee te gaan met AI. De extra winst komt er door duizenden mensen te ontslaan. Zelfs als de dienstverlening erop verslechterd, blijft de winst bestaan. Dat lijkt mij niet de concurrentiele positie en de efficientie verbeteren.
Ik heb zelf nog geen enkele keer een tevreden service gehad via een AI chatbot. Ook op het werk waren de klanten ontevreden van onze AI chatbot en wou men liefst een mens te pakken krijgen. Maar bon, anekdotisch, je sais.
Het is in dit geval de onbeschaamde, publiekelijke verkondiging van pure hebzucht dat me tegen de borst stuit. Ze hadden het gewoon kunnen verbloemen met de trefwoorden die jij gebruikt. Maar neen, ze komen er gewoon eerlijk voor uit. Ze willen gewoon nog meer centjes. Miljarden euro's nettowinst is niet voldoende. En daarvoor moeten duizenden normale burgers voor door het stof. Zodat de have-a-lots nog meer kunnen hebben.
I guess dat we beetje respect mogen hebben voor de eerlijkheid dan![]()
De reden dat ze het niet zoals normaal verbloemen is waarschijnlijk om de reden die Sylverscythe geeft, dit keer zijn wij niet het bedoelde publiek van hun boodschap, ze zitten op de overname markt en zowel bereidheid om drastische hervormingen door te voeren als AI toepassingen implementeren zijn aantrekkelijke eigenschappen in die markt.