Start om te beginnen als eens met een normale toon aan te slaan en uw terug op de begane grond te begeven.
Daarna mag je eens afkomen met concrete cijfers die aantonen hoe groot juist de economische schade is van deze controles. Ja er is een impact omdat de reistijd verlengd wordt.
Maar de cijfers voor de grenscontroles werden daarentegen wel al gepost. Dus goed economische schade versus cijfers van de baten van deze controles.
En uw argument van tienduizenden stilstaande wagens met draaiende motor. Dat meen je toch niet hoop ik?
Gaan we negeren dat start-stop systemen, mild-hybride systemen en elektrische wagens niet bestaan? Weet je zelfs wel hoeveel een moderne benzinewagen uitstoot als deze stilstaat met draaiende motor?
Dat ik met links moet gaan bewijzen dat files geld kosten, is toch het belachelijkste dat ik dit weekend zal horen. Maar bon, even voor u een simpele google search:
Voor de Nederland/Duitse grens alleen al 400,000 vrachtwagens
per dag, met een maandelijks verlies van meer dan 1 miljoen euro puur door de vertraging. Andere kosten zitten daar niet eens in verrekend (personeelskosten, brandstof, verlies van goederen door verval,..)
Explore how Germany's permanent border controls are causing significant delays in cargo transport and logistics at GetTransport.com.
blog.gettransport.com
Volgens de Duitse industrie en handelsorganisaties in 2024 konden de verliezen oplopen tot meer dan 1 miljard euro.
German industries are concerned about border checks causing delays and higher costs, calling for policies like green lanes to ease the impact on trade and workers. #EuropeNews
www.euronews.com
Daarnaast kost het de Duitse overheid meer dan 10 miljoen euro per maand om tienduizenden agenten in te zetten, die ook niet elders in het land kunnen helpen.
Nearly 14,000 federal police officers currently deployed, conducting random spot checks on roads near borders and at border crossing points - Anadolu Ajansı
www.aa.com.tr
Ook in Luxemburg zijn ze al maandelang pissed omdat dagelijks 55,000 pendelaars uren vertraging oplopen:
En als jij denkt dat gans Europa rond rijdt met enerzijds auto's en vrachtwagens met start-stop systemen en anderzijds ze hun motor niet zouden laten draaien tijdens de winter en herfstmaanden wanneer ze verwarming nodig hebben...
Tsja, duidelijk te zien wie er niet serieus aan het discussieren is
Daartegenover staan natuurlijk 47,000 gestopte illegale binnenruizen. Ik was ontzettend eufemistisch met mijn " minder dan 1%" statement. Als we alleen voor Nederland (vrachtwagens) en Luxemburg (pendelaars) de rekening maken en niet eens Belgie, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Polen en Denemarken mee tellen, dan wordt het helemaal hallucinant. 450,000 grensovergangen per dag * 365 * 2 = 328,500,000.
We spreken dus over een effect van 0,001% als we de data van meer dan de helft van de gecontroleerden niet mee tellen.
Great success