Zelfde N-VA inderdaad maar 2 verschillende situaties. Er is niemand gewond geraakt, nogal logisch dan dat men niet van een menselijk drama spreekt of ingetogenheid vraagt. Er zijn geen slachtoffers om sterkte toe te wensen.
Ik snap je punt en ik beweer niet dat er geen grond van waarheid in zit, maar als je hen van hypocrisie wil beschuldigen moeten de 2 gebeurtenissen die je hiervoor gebruikt toch iets meer gelijkenissen vertonen lijkt me.
Overigens denk ik ook niet dat iemand van NVA beweert dat er geen onverantwoord en gevaarlijk rijgedrag gemoeid was bij het geval in Brasschaat.
Het is wel wat meer als een grond van waarheid hoor. Dit zijn twee heel gelijkaardige scenario's waarbij uit politieke hoek op geheel verschillende wijze aan recuperatie wordt gedaan. Voor de ene is men mild en zalvend, voor de andere vraagt men daags nadien al publiek een veroordeling voor de politierechtbank. Mij maak je niet wijs dat dat verschil hoofdzakelijk gestoeld is op empathie met de betrokkenen.
Ik ga er op zich wel mee akkoord dat Boom op zichzelf geen sluitend bewijs is van hypocrisie. Maar “N-VA kon niet anders reageren” vind ik imo te absoluut. Men kon roekeloos gedrag op veel manieren afkeuren: zakelijk, moraliserend, met of zonder publieke voorbeeldfunctie, met of zonder meteen richting politierechtbank te wijzen. Toon en timing zijn ook politieke keuzes.