Kleine nieuwtjes

Zo lang die standaard ook zal worden gehanteerd voor Jurgen Conings is daar inderdaad geen enkel probleem mee.
En waarom zou je denken dat dat niet zo is? Wat een post weer... Denk je dat ze bij de SURB allemaal hebben afgesproken om moslims vrij te laten, en blanken niet?

moderatie in pm, feedback in feedbackthread
En waarom zou je denken dat dat niet zo is? Wat een post weer... Denk je dat ze bij de SURB allemaal hebben afgesproken om moslims vrij te laten, en blanken niet?

Waarom sleur jij er hier moslims en blanken bij?

Wat een post weer...

Alé verwijder snel mijn post en geeft me wat warnings terwijl jij zelf iedereen woorden in de mond mag leggen en zaken mag uitlokken.

Wat een post weer...
Ik moet wel, omdat jij alleen halve posts maakt en nooit je insinuaties uitspreekt.
Waarom zou je denken dat dezelfde regels voor strafvermindering of vrijlating op voorwaarden die gelden voor deze jongen niét zouden gelden voor Jurgen Conings?

Wat een post weer...

Alé verwijder snel mijn post en geeft me wat warnings terwijl jij zelf iedereen woorden in de mond mag leggen en zaken mag uitlokken.
Leg dan eens uit hoe we die post anders moeten interpreteren? Want ik lees daar exact hetzelfde in als Loser hoor.

Ik moet wel, omdat jij alleen halve posts maakt en nooit je insinuaties uitspreekt.
Waarom zou je denken dat dezelfde regels voor strafvermindering of vrijlating op voorwaarden die gelden voor deze jongen niét zouden gelden voor Jurgen Conings?

Deze 'jongen', ochottekes toch.

Omdat de zaak Jurgen Conings om te beginnen al veel te veel media aandacht heeft gekregen en hij gebombardeerd is tot een staatsgevaarlijk persoon, en bovendien extreem-rechts is.

Ik insinueerde trouwens om te beginnen al niet dat hij dat niet zou krijgen, ik zei dat iedereen dan maar evenveel recht moet krijgen op vervroegde vrijlating los van de media aandacht die de zaak gekregen heeft en wat de publieke opinie daar van denkt.

Leg dan eens uit hoe we die post anders moeten interpreteren? Want ik lees daar exact hetzelfde in als Loser hoor.

Alé het olijke duo is ook weer paraat.

Hadden we maar een soort instelling dat de exacte voorwaarden wel kent en goed kan oordelen ;)
Ik bedoel (obv) dat wij de voorwaarden moeten kennen om er zelf een oordeel over te hebben he. En ja, er is een instelling die dat doet, maar je kan moeilijk zeggen dat ze daar nu nooit bedenkelijke beslissingen nemen he. Die strafuitvoeringsrechtbank zit nu eenmaal ook met het gegeven dat er te weinig gevangenissen zijn en ze dus wel gedwongen worden richting vervroegde vrijlating.

Deze 'jongen', ochottekes toch.

Omdat de zaak Jurgen Conings om te beginnen al veel te veel media aandacht heeft gekregen en hij gebombardeerd is tot een staatsgevaarlijk persoon, en bovendien extreem-rechts is.

Ik insinueerde trouwens om te beginnen al niet dat hij dat niet zou krijgen, ik zei dat iedereen dan maar evenveel recht moet krijgen op vervroegde vrijlating los van de media aandacht die de zaak gekregen heeft en wat de publieke opinie daar van denkt.

Alé het olijke duo is ook weer paraat.
Het is nu niet dat bvb de terreuraanslag in Zaventem weinig media-aandacht kreeg he...
En "dan moet het ook wel gelden voor Jurgen Conings!" is wel insinueren dat hij het niet zou krijgen he...

Dit is eigenlijk weer één van die schandalige posts die het hele debat in een foute richting sturen: als je zo'n klassiek IQ-test-vraagje moet afleggen zoals wat verhoudt zich zoals droog tot nat of warm tot koud? Wél dan staat moslim NIET tegenover blank.

Door dit te doen insinueer je dat het probleem dat onze samenleving heeft met geradicaliseerde moslims, en bij uitbreiding de gevaren die sommigen onder ons in de toenemende Islamisering zien, een probleem is van racisme. Zelfs al zou ik nog erkennen dat het voor sommige échte racisten toevallig wel goed uitkomt dat er een correlatie is tussen moslim zijn en een iets donkerdere huidskleur, dan nog is dat niet de essentie van het probleem. Blanke moslims zijn er ook genoeg, zelfs dwazen die van hier afkomstig zijn en zich bekeren. Blanke moslimterroristen en Syriëstrijders zijn er ook en die laatste mogen ook als blanke voor mijn part levenslang de vergeetput in als potentiële massamoordenaars en staatsvijanden.

Weet je wat ik graag in dat artikel over die Syriëlafbek - om de term van Carrion - had gelezen als we hem toch vrijlaten?
  • Niet dat die een masterdiploma gehaald heeft, want genoeg idioten die ik ken hebben er zo ook één of zelfs meerdere, je kan er desnoods 9 jaar over doen om één te halen zoals onze huidige minister van onderwijs, ...
  • Niet dat die een deradicaliseringscursusje heeft gevolgd, de basiswiskunde dat dat niet echt intensief lijkt te zijn, is hier door anderen al gemaakt.
  • Niet dat hij braaf geweest is in de gevangenis... Want wat mij betreft verdienen "stoute" gevangenen gewoon nog meer straf, en dienen brave gevangen het merendeel van hun straf uit te doen. Beetje extra wiskunde: 4/10 is minder dan 50 %.
  • ...
Wat dan wél? Dat hij de Islam volledig heeft afgezworen en atheïst/agnost is geworden of zich een andere, meer vredelievende religie heeft aangemeten. Dat hij de Koran en de bijbehorende religieuze voorschriften tot een heilige oorlog waarmee IS zijn daden rechtvaardigde, volledig afgezworen heeft en niet gewoon ingeruild voor een zogenaamd gematigde interpretatie. Ik zie zo'n gematigde interpretatie in zijn geval immers als een voormalig alcoholverslaafde die al meermaals op dronken rijden is betrapt en mogelijk al enkele verkeersdoden op z'n geweten heeft, wél die raakt best voor de rest van z'n leven ook geen druppel alcohol meer aan en zou geen auto zonder alcoholslot mogen besturen of zijn rijbewijs levenslang mogen inleveren.

Opnieuw, aan het einde van de dag gaat dit niet om huidskleur, wél om de uitwassen van een religie/ideologie die helaas nog steeds aan terrein wint in Europa. Zelfs de allerergste gevaren, met name de terroristen, durven we nauwelijks met meer dan een tik op de vingers bekampen...

De trieste ironie is dan nog dat je volgens sommige rechters en zelfs een eerste minister dan nog aan haatspraak doet wanneer je die Islamisering aanklaagt. Dat we het volgens sommige "progressieve" politici normaal moeten vinden dat er hoofddoeken gedragen worden in overheidsfuncties.
Ik was voor volgende verkiezingen dan nog serieus terug een (tactische) stem voor Vooruit aan het overwegen, maar dat zwakzinnige hoofddoekendebat in De Zevende Dag met Hilde Sabbe van "one.brussels" heeft me daar toch alvast alweer eens aan doen twijfelen.

Of je ziet iemand die inderdaad een goed parcours heeft afgelegd, waarbij alles lijkt te werken: Deradicaliseringstraject, masterdiploma... En iemand voor wie het geen zin meer heeft om hem langer daar te houden. Da's de hele bedoeling, lijkt me?
Moest hij zich nu in die 21jaar voor zijn veroordeling ook zo'n goed parcours hebben afgelegd zou je het nog kunnen begrijpen.
Maar nu trots zijn omdat hij - op kosten van de maatschappij dan nog waarschijnlijk - zijn masterdiploma (welke richting) heeft gehaald en hem daarvoor belonen...
Je zou net verwachten dat ze goed gedrag vertonen en zich nuttig maken in de gevangenis, maar daar moeten toch geen beloningen aan vast hangen.

We hebben blijkbaar dergelijke sujetten tekort in onze samenleving: rechters laten er vrij, politici halen er uit het buitenland naar hier, maar geen nood die zullen hier ongetwijfeld ook 4 jaar in de gevangenis gaan zitten vooraleer men ze vrijlaat...

Dit is eigenlijk weer één van die schandalige posts die het hele debat in een foute richting sturen: als je zo'n klassiek IQ-test-vraagje moet afleggen zoals wat verhoudt zich zoals droog tot nat of warm tot koud? Wél dan staat moslim NIET tegenover blank.

Door dit te doen insinueer je dat het probleem dat onze samenleving heeft met geradicaliseerde moslims, en bij uitbreiding de gevaren die sommigen onder ons in de toenemende Islamisering zien, een probleem is van racisme. Zelfs al zou ik nog erkennen dat het voor sommige échte racisten toevallig wel goed uitkomt dat er een correlatie is tussen moslim zijn en een iets donkerdere huidskleur, dan nog is dat niet de essentie van het probleem. Blanke moslims zijn er ook genoeg, zelfs dwazen die van hier afkomstig zijn en zich bekeren. Blanke moslimterroristen en Syriëstrijders zijn er ook en die laatste mogen ook als blanke voor mijn part levenslang de vergeetput in als potentiële massamoordenaars en staatsvijanden.

Weet je wat ik graag in dat artikel over die Syriëlafbek - om de term van Carrion - had gelezen als we hem toch vrijlaten?
  • Niet dat die een masterdiploma gehaald heeft, want genoeg idioten die ik ken hebben er zo ook één of zelfs meerdere, je kan er desnoods 9 jaar over doen om één te halen zoals onze huidige minister van onderwijs, ...
  • Niet dat die een deradicaliseringscursusje heeft gevolgd, de basiswiskunde dat dat niet echt intensief lijkt te zijn, is hier door anderen al gemaakt.
  • Niet dat hij braaf geweest is in de gevangenis... Want wat mij betreft verdienen "stoute" gevangenen gewoon nog meer straf, en dienen brave gevangen het merendeel van hun straf uit te doen. Beetje extra wiskunde: 4/10 is minder dan 50 %.
  • ...
Wat dan wél? Dat hij de Islam volledig heeft afgezworen en atheïst/agnost is geworden of zich een andere, meer vredelievende religie heeft aangemeten. Dat hij de Koran en de bijbehorende religieuze voorschriften tot een heilige oorlog waarmee IS zijn daden rechtvaardigde, volledig afgezworen heeft en niet gewoon ingeruild voor een zogenaamd gematigde interpretatie. Ik zie zo'n gematigde interpretatie in zijn geval immers als een voormalig alcoholverslaafde die al meermaals op dronken rijden is betrapt en mogelijk al enkele verkeersdoden op z'n geweten heeft, wél die raakt best voor de rest van z'n leven ook geen druppel alcohol meer aan en zou geen auto zonder alcoholslot mogen besturen of zijn rijbewijs levenslang mogen inleveren.

Opnieuw, aan het einde van de dag gaat dit niet om huidskleur, wél om de uitwassen van een religie/ideologie die helaas nog steeds aan terrein wint in Europa. Zelfs de allerergste gevaren, met name de terroristen, durven we nauwelijks met meer dan een tik op de vingers bekampen...

De trieste ironie is dan nog dat je volgens sommige rechters en zelfs een eerste minister dan nog aan haatspraak doet wanneer je die Islamisering aanklaagt. Dat we het volgens sommige "progressieve" politici normaal moeten vinden dat er hoofddoeken gedragen worden in overheidsfuncties.
Ik was voor volgende verkiezingen dan nog serieus terug een (tactische) stem voor Vooruit aan het overwegen, maar dat zwakzinnige hoofddoekendebat in De Zevende Dag met Hilde Sabbe van "one.brussels" heeft me daar toch alvast alweer eens aan doen twijfelen.
Met het eerste stuk wil ik gerust nog meegaan. Klopt, moslim staat niet tegenover blank. Maar ik moest de post van 808 state interpreteren, omdat het een half ballonnetje was. En bleek dat ik niet zo heel ver van de waarheid zat. Hij had het over het blanke extreemrechts, maar niet zozeer over het moslimstuk. Jij hebt dan weer alléén over het moslimgedeelte, en ik heb echt geen zin in een zoveelste islam=geweld-post.

't is nix. Zolang de morgen of humo of zo 1 keer per jaar is een gesprek voert met anonieme ex-moslims, om hun geweten te sussen, blijft alles in orde

Dat doet me zowat denken aan rechts extremisten die ook allerlei symbolen gebruiken en dan zeggen dat dat Keltische symbolen zijn en niets met nazisme, komaan he. :laugh:

Gaan we hier nog ontkennen dat die knie nemen niet voor BLM staat?

Zelf het obvious moet hier met momenten in twijfel getrokken worden. Redelijk frustrerend.
'Taking the knee' is gestart door Colin Kaepernick, uit frustratie met het racisme in de maatschappij. Die heeft daar toen ook ongelofelijk veel kritiek voor gekregen terwijl zijn persoonlijke ervaringen met racisme werden weggewuifd. Maar hij heeft ook een maatschappelijk debat rond racisme op gang gebracht. Dit is eigenlijk zeer gelijkaardig aan wat we nu 5 jaar later zien gebeuren in het voetbal.

Nadien is die geste gecoöpteerd door andere activisten die ijveren voor gelijke rechten voor zwarte Amerikanen in de VS, voornamelijk onder de vlag van de Black Lives Matter beweging. En nadien is dat in het verlengde van de Black Lives Matter protests ook overgewaaid naar Europa, waar zwarte mensen het eveneens gebruiken om hun frustratie met racisme duidelijk te maken. En ondertussen is 'taking the knee' uitgegroeid tot een universeel symbool tegen racisme.

Ik denk dat we deze discussie op 9lives al honderd keer hebben gevoerd maar Black Lives Matter is geen gecentraliseerde organisatie. Wat is het wel? Een leuze en een losse sociale beweging van talloze activisten. Om de vergelijking met het voetbal te maken: als Antwerpfan zal ik hooliganisme in mijn club altijd afkeuren. Maar het feit dat ik Antwerpfan ben, Antwerp liedjes zing en juich als Antwerp scoort, maakt mij nog altijd geen hooligan en betekent eveneens niet dat ik hooliganisme steun.

Zoals ik al zei over die "say no to racism" bandjes hoorde je amper iemand iets zeggen, stoort mij ook hoegenaamd niet.
Klopt, over die campagne hoorde je inderdaad amper iemand iets zeggen. Wat zegt dat over jouw intenties in dit debat als jij dat als iets goeds beschouwt?

En zoals gezegd is het ook redelijk hypocriet dat een bende geprivilegieerde multimiljonairs die zelf miljoenen verdienen op de kap van moderne slavernij op hun privé-jet met slaven springen om ons dan de les te komen spellen over gelijkheid door een radicale beweging als BLM te steunen.
En net daarom zorgt het dus voor meer verdeling, waar andere initiatieven daar veel minder last van hadden.
Je kan dat allemaal ontkennen, maar dat maakt het niet minder waar.
Nu haal je er weer irrelevante argumenten erbij. Wat doet het ertoe dat Lukaku miljonair is? Maakt dat zijn ervaringen met racisme minder relevant? Denk je dat geld spelers beschermt van de mentale impact van oerwoudgeluiden te horen in het stadion?

De enige reden dat deze actie voor verdeling zorgt, is dat mensen naar sport willen kijken zonder geconfronteerd te willen worden met discussies zoals racisme en ongelijkheid. Je zegt het zelf, eerdere campagnes die gemakkelijk te negeren zijn, storen u niet. Maar de realiteit voor de spelers is heel anders, voor hen is voetbal geen entertainment maar een job. En als onderdeel van die job, wordt van hen blijkbaar verwacht om te aanvaarden dat supporters ranzige dingen roepen op de tribunes. Dat andere spelers op het veld racistische opmerkingen maken. Dat oerwoudgeluiden door het stadion galmen. Dát is waarom spelers knielen voor de match, het is een krachtige boodschap die fans en kijkers niet kunnen negeren zoals een tandenloos TV spotje van FIFA. Het is juist een actie met als doel mensen ongemakkelijk te maken en tot nadenken te zetten.

Het feit alleen al dat we over deze actie praten, toont aan dat het een succes is. Ik heb het afgelopen seizoen gemerkt dat de instanties in het voetbal veel minder vergevingsgezind zijn als het aankomt op het aanpakken van racisme. In de Premier League worden eindelijk jarenlange stadionverboden uitgedeeld voor racisme en Slavia Praag speler Kudela kreeg eveneens een zware straf waardoor hij het EK mist nadat hij een zwarte Rangers speler een aap noemde. En dat is uiteindelijk toch het doel van al deze acties, niet?

Laatst bewerkt:
'Taking the knee' is gestart door Colin Kaepernick, uit frustratie met het racisme in de maatschappij. Die heeft daar toen ook ongelofelijk veel kritiek voor gekregen terwijl zijn persoonlijke ervaringen met racisme werden weggewuifd. Maar hij heeft ook een maatschappelijk debat rond racisme op gang gebracht. Dit is eigenlijk zeer gelijkaardig aan wat we nu 5 jaar later zien gebeuren in het voetbal.

Nadien is die geste gecoöpteerd door andere activisten die ijveren voor gelijke rechten voor zwarte Amerikanen in de VS, voornamelijk onder de vlag van de Black Lives Matter beweging. En nadien is dat in het verlengde van de Black Lives Matter protests ook overgewaaid naar Europa, waar zwarte mensen het eveneens gebruiken om hun frustratie met racisme duidelijk te maken. En ondertussen is 'taking the knee' uitgegroeid tot een universeel symbool tegen racisme.

Ik denk dat we deze discussie op 9lives al honderd keer hebben gevoerd maar Black Lives Matter is geen gecentraliseerde organisatie. Wat is het wel? Een leuze en een losse sociale beweging van talloze activisten. Om de vergelijking met het voetbal te maken: als Antwerpfan zal ik hooliganisme in mijn club altijd afkeuren. Maar het feit dat ik Antwerpfan ben, Antwerp liedjes zing en juich als Antwerp scoort, maakt mij nog altijd geen hooligan en betekent eveneens niet dat ik hooliganisme steun.

Zoals ik zei. Gewoon blijven ontkennen dat de knie staat voor BLM voor veel mensen, incl de voetbalclubs die het zelf zeggen maar ok.

Klopt, over die campagne hoorde je inderdaad amper iemand iets zeggen. Wat zegt dat over jouw intenties in dit debat als jij dat als iets goeds beschouwt?

Wat wil je nu zeggen?
Ga jij mijn intenties nu in twijfel trekken? Dat is voor niets nodig hoor, ik steun de strijd tegen racisme ook maar heb daar geen nood aan om dan extremistische initiatieven te steunen.

En weer een hoop irrelevante argumenten erbij halen om de racisme discussie maar niet te moeten voeren. Wat doet het ertoe dat Lukaku miljonair is? Maakt dat zijn ervaringen met racisme minder relevant? Denk je dat geld spelers beschermt van de mentale impact van oerwoudgeluiden te horen in het stadion?

Heb ik niet gezegd. Het zou fijn zijn als je argumenten zou halen tegen dingen die ik zeg in plaats van dingen die je meent dat ik zou suggereren.

De enige reden dat deze actie voor verdeling zorgt, is dat mensen naar sport willen kijken zonder geconfronteerd te willen worden met discussies zoals racisme en ongelijkheid.

Nope, op geen enkel andere actie is er zoveel protest of boegeroep gekomen. En daar werden ze er ook mee geconfronteerd

Je zegt het zelf, eerdere campagnes die gemakkelijk te negeren zijn, storen u niet.

Toon mij dan maar eens aan hoe dat makkelijker te negeren is en hoe dat enigzins relevant zou zijn.

Maar de realiteit voor de spelers is heel anders, voor hen is voetbal geen entertainment maar een job. En als onderdeel van die job, wordt van hen blijkbaar verwacht om te aanvaarden dat supporters ranzige dingen roepen op de tribunes.

Nope, niemand moet dat aanvaarden.

Dat andere spelers op het veld racistische opmerkingen maken. Dat oerwoudgeluiden door het stadion galmen. Dát is waarom spelers knielen voor de match, het is een krachtige boodschap die fans en kijkers niet kunnen negeren zoals een tandenloos TV spotje van FIFA. Het is juist een actie met als doel mensen ongemakkelijk te maken en tot nadenken te zetten.

Zoals gezegd, daar zijn ook andere initiatieven voor geweest die niet voor zulke verdeling zorgden en die niet symbool staan voor een extremistisch gedachtegoed dat ook hier in België gepaard ging met geweld.

Het feit alleen al dat we over deze actie praten, toont aan dat het een succes is.

Toch niet, het heeft vooral voor veel polarisering gezorgd.

Ik heb het afgelopen seizoen gemerkt dat de instanties in het voetbal veel minder vergevingsgezind zijn als het aankomt op het aanpakken van racisme. In de Premier League worden eindelijk jarenlange stadionverboden uitgedeeld voor racisme en Slavia Praag speler Kudela kreeg eveneens een zware straf waardoor hij het EK mist nadat hij een zwarte Rangers speler een aap noemde. En dat is uiteindelijk toch het doel van al deze acties, niet?

Bewijs dat dan maar eens dat dat met een ander initiatief dat niet symbool staat voor extremisme, geweld,... ook niet het geval had geweest.

Dixie Dansercoer in Groenland overleden tijdens een expeditie.
Moh :(

Heb met diene mens nog een bedrijfsevent gehad.

En waarom is "uw hoofd bedekken" anders dan "uw knieën bedekken" of "uw schouders bedekken"?
of zelfs waarom ge niet gewoon naakt moogt rondlopen?

Het is toch best ironisch dat we iemand gaan verbieden iets te dragen, omdat iemand anders het misschien verplicht? Dat is toch geen haar beter?
Ik denk dat mijn punt al duidelijk was.

Terug
Bovenaan