Kleine nieuwtjes

Ik begrijp de situatie eigenlijk niet zo goed. "Ze moet nu haar huis zelf afbetalen". Ja zo werkt het toch... Bij zelfdoding betaalt de SSV niet uit..
Dat artikel waar ze naar verwijzen. (164)
Art. 164.
§ 1. Tenzij het tegendeel is bedongen, dekt de verzekering de zelfmoord van de verzekerde niet die gebeurt minder dan een jaar na de inwerkingtreding van de overeenkomst. De verzekering dekt de zelfmoord die gebeurt een jaar of meer dan een jaar na de inwerkingtreding van de overeenkomst. Het bewijs van de zelfmoord moet door de verzekeraar worden geleverd.
§ 2. Tenzij anders is bedongen, dekt de verzekeraar de dood van de verzekerde niet : 1° wanneer de dood het gevolg is van de tenuitvoerlegging van een rechterlijke veroordeling tot de doodstraf; 2° wanneer de dood zijn onmiddellijke en rechtstreekse oorzaak vindt in een misdaad of een wanbedrijf, door de verzekerde als dader of mededader opzettelijk gepleegd en waarvan de gevolgen door hem konden worden voorzien. Het zich voordoen van een uitgesloten risico
Art. 164.
.Indien de verzekerde overleden is ten gevolge van een uitgesloten risico, betaalt de verzekeraar de begunstigde de opbrengst terug van de kapitalisatie van de premies die betrekking hebben op de periode na de datum van het overlijden, en beperkt tot de verzekerde prestatie bij overlijden.

Blijkbaar een jaar na inwerketreding SSV dekt de verzekering dit wel? Met uitzondering van een dood veroorzaakt een misdaad of wanbedrijf gepleegd door de verzekerde vind ik ook wel nog nen leuke. Dood door drugsdeal, geen centen.

Laatst bewerkt:
Het probleem lijkt eerder te zijn dat ze van KBC moest vernemen dat het zelfmoord was, maar als KBC de uitbetaling weigert is het toch logisch dat ze dit willen motiveren waarom?

Het probleem lijkt eerder te zijn dat ze van KBC moest vernemen dat het zelfmoord was, maar als KBC de uitbetaling weigert is het toch logisch dat ze dit willen motiveren waarom?
ja, alleen had ze die motivatie van de wetsdokter moeten krijgen en niet van KBC. Los daarvan zou ik ook het ook ambetant vinden dat onderaan een mailtje waarin staat "u man heeft zelfmoord gepleegd, we gaan u niets betalen" volgende afbeelding staat:

PcDUxrW.png

Afin, ik snap dat het geautomatiseerd wordt, maar ik kan wel begrijpen dat dat niet is wat ge wilt zien.

En dat staat los van het feit dat KBC hier effectief in zijn recht staat qua niet terugbetalen

Een beetje de attention whore komen uithangen in de krant. 5 minutes of fame. Geen aandacht aan verspillen. 🤷‍♂️ Nu de journalisten nog. Dat gezegd zijnde, komt er binnenkort weer een huis op de markt voor een gezin.
Wat voor reactie is dat nu weer... Mens zit alleen met 2 kinderen nadat haar partner zelfmoord gepleegd heeft en de reactie is "ni erg, dat huis gaat binnenkort naar een ander"
:thumb: Mooi ze

Een beetje de attention whore komen uithangen in de krant. 5 minutes of fame. Geen aandacht aan verspillen. 🤷‍♂️ Nu de journalisten nog. Dat gezegd zijnde, komt er binnenkort weer een huis op de markt voor een gezin.
Mensen die in de misérie zitten 'attention whore' noemen, bravo. Maar dat is echte misérie hé, niet het type BG-member-misérie waarbij de koers van 10.000euro cryptomunten het een paar uur slecht doet.
Dat gezegd zijnde, komt er binnenkort misschien weer een plaatske vrij op dit forum voor een nieuw lid...

Mensen die in de misérie zitten 'attention whore' noemen, bravo. Maar dat is echte misérie hé, niet het type BG-member-misérie waarbij de koers van 10.000euro cryptomunten het een paar uur slecht doet.
Dat gezegd zijnde, komt er binnenkort misschien weer een plaatske vrij op dit forum voor een nieuw lid...
Ok. Dat dit geen fijne situatie is, alle begrip voor, maar wat is het nut van daarmee naar een krant te stappen?

ergens ook wel de fout van de bevoegde diensten dat zij haar dat niet verteld hebben.
Ok. Dat dit geen fijne situatie is, alle begrip voor, maar wat is het nut van daarmee naar een krant te stappen?
misschien leest een politieker dat, dient ie een wetsvoorstel in.
misschien lezen andere families dat, zijn ze meer voorbereid als ze kans hebben dat ze in dezelfde situatie zouden terecht komen.
misschien heeft het geen enkel nut, en blijft de commentaar
komt er binnenkort weer een huis op de markt voor een gezin.
nog altijd even lomp, bot en grof.

Daar hebben ze een gepaste term voor, victim blaming.

Wansmakelijk uw eerste post, en dat je dit nu motiveert met dit is schabauwelijk.
Ik snap het sentiment van @Green Mamba ergens wel. Wat probeert ze te bereiken door naar de krant te stappen? KBC heeft zich al geexcuseerd, hoopt ze door naar de krant te stappen dat de bank een uitzondering maakt voor haar?

Wie zegt dat ze zelf naar de krant is gestapt? Komt allicht vanop Twitter waar iemand haar dan voor heeft opgebeld oid.

Afin, ik snap dat het geautomatiseerd wordt, maar ik kan wel begrijpen dat dat niet is wat ge wilt zien.

Ik kan hier geen begrip voor opbrengen. Die beslissing komt dan na maandenlang onderzoek, dus ditto onzekerheid, en ze zijn dan eigenlijk nog te mottig om de klant op te bellen om het nieuws te vertellen? Nee, makkelijk maken en lekker onpersoonlijk werken via een mailtje. Kan ik niet begrijpen. Totaal gebrek aan empathie of enig besef wat de invloed is van zo een beslissing.

Wie zegt dat ze zelf naar de krant is gestapt? Komt allicht vanop Twitter waar iemand haar dan voor heeft opgebeld oid.
Blijkbaar had haar broer inderdaad iets op twitter gezet. Veel reactie op gekomen en zo gaat de bal aan het rollen.

De vraag is vooral waarom de krant de nieuwswaarde vind.
Dat die vrouw alsnog een uitzondering probeerde te verkrijgen begrijp ik wel, zou iedereen van ons proberen denk ik

Blijkbaar had haar broer inderdaad iets op twitter gezet. Veel reactie op gekomen en zo gaat de bal aan het rollen.

De vraag is vooral waarom de krant de nieuwswaarde vind.
Dat die vrouw alsnog een uitzondering probeerde te verkrijgen begrijp ik wel, zou iedereen van ons proberen denk ik
Kranten vinden zelfs iemand die klaagt omdat hij 8x geflitst is nieuwswaardig.
Dan is dit nog net iets relevanter. Zelfmoord(pogingen) brengen dikwijls -buiten emotionele schade- veel financiële ellende doordat verzekeraars en zelfs mutualiteiten dit als reden zien om niet uit te betalen, ook al gaat het om verzekeringen die tot doel hadden je te beschermen tegen het overlijden van de partner of opnames in verband met de poging tot.
Dat mag gerust eens herbekeken worden en zo'n artikelen kunnen misschien wat druk geven (alhoewel dat niet de motivatie zal zijn voor publicatie)

De slogan onderaan de mail is natuurlijk standaard reclame in hun handtekening. Das dom en pijnlijk maar als ge dagelijks bedrijfsmails stuurt ziet ge dat zelf niet meer he.

Uk kan het artikel niet lezen maar ik begrijp wel dat dit meer past als 'nieuws/actualiteit ' dan iemand die door zijn eigen dommigheid/wangedrag in de problemen komt en dan zich toch slachtoffer voelt.

Bij een zelfmoord ben je als partner wel degelijk een slachtoffer en krijg je nog eens met zulke zaken te maken. Dat is gewoon doffe ellende

Dat is een vorm van coping of die vrouw wil haar verhaal kwijt? Het is de manier waarop KBC dat bericht stuurde dat aanstoot gaf, wat ik wel begrijp. Dat gaf KBC zelf ook toe. Ik vind het dus wel een relevant artikel, want het zegt wat over de noodzaak van menselijk contact en hoe vervreemd deze maatschappij soms is.

Ja, helaas een gelijkaardig voorbeeld gehad op een plaats waar ik werkte... man pleegt zelfmoord op één week na het aangaan van hun woonlening. Eén week die het verschil had gemaakt tussen een woning "cadeau" gedekt door de SSV versus een woning alleen afbetalen met één loon... cynisch om zo te denken natuurlijk, degenen die zelfmoord pleegt, die denkt daar op dat moment niet aan. De vraag is of de verzekering dan niet menselijker moet zijn en die deadline flexibeler interpreteren? Maar ergens moet natuurlijk wel een grens liggen...

Ja, helaas een gelijkaardig voorbeeld gehad op een plaats waar ik werkte... man pleegt zelfmoord op één week na het aangaan van hun woonlening. Eén week die het verschil had gemaakt tussen een woning "cadeau" gedekt door de SSV versus een woning alleen afbetalen met één loon... cynisch om zo te denken natuurlijk, degenen die zelfmoord pleegt, die denkt daar op dat moment niet aan. De vraag is of de verzekering dan niet menselijker moet zijn en die deadline flexibeler interpreteren? Maar ergens moet natuurlijk wel een grens liggen...
? die schulsaldoverzekering kan toch niet ingaan als hij zelfmoord pleegt voorafgaand aan de afsluiting

Langs de andere kant, is die woning “cadeau” niet het minste van u zorgen als uw man net zelfmoord heeft gepleegd?

Langs de andere kant, is die woning “cadeau” niet het minste van u zorgen als uw man net zelfmoord heeft gepleegd?

Als je kinderen hebt, en je die van een dak boven hun hoofd wilt voorzien kan ik mij inbeelden dat ondanks het verlies van de partner énorm pijnlijk is, dat het mogelijks niet meer kunnen afbetalen van de woning omdat je een lening berekend op twee, moet betalen met één loon, toch een grote zorg moet zijn ja.

Cru gesteld: banken en hun rijke aandeelhouders maken genoeg winst om het beperkte aantal zelfmoorden dat plaats vindt in het eerste jaar na afsluiten van een hypotheek ook te dekken. Nu sluiten ze het voor één jaar uit... dat lijkt mij gewoon triviaal laag.

Ik ga er even vanuit dat zelfmoord ongewild is, en niemand daar een moeizaam aankoopproces van een woning voor gaat aangaan om dan toch alsnog de daad te stellen. De aankoop van mijn appartement tussen akte en lening is de max. termijn van 4 maanden (en nog een paar weken extra) overheen gegaan.

Laatst bewerkt:
Als je kinderen hebt, en je die van een dak boven hun hoofd wilt voorzien kan ik mij inbeelden dat ondanks het verlies van de partner énorm pijnlijk is, dat het mogelijks niet meer kunnen afbetalen van de woning omdat je een lening berekend op twee, moet betalen met één loon, toch een grote zorg moet zijn ja.

Cru gesteld: banken en hun rijke aandeelhouders maken genoeg winst om het beperkte aantal zelfmoorden dat plaats vindt in het eerste jaar na afsluiten van een hypotheek ook te dekken. Nu sluiten ze het voor één jaar uit... dat lijkt mij gewoon triviaal laag.

Ik ga er even vanuit dat zelfmoord ongewild is, en niemand daar een moeizaam aankoopproces van een woning voor gaat aangaan om dan toch alsnog de daad te stellen. De aankoop van mijn appartement tussen akte en lening is de max. termijn van 4 maanden (en nog een paar weken extra) overheen gegaan.
Ik denk dat die assumptie niet altijd opgaat en dat er wel degelijk soms rationeel over nagedacht wordt, iemand die failliet gaat en zijn gezin de financiële ramp wil besparen zou daardoor wel eens overhaald kunnen worden om zelfmoord te plegen.

Terug
Bovenaan