Kleine reisvraagjes

Wij hebben met 4 een vliegtuig geboekt deze zomer. Er kwam 33 euro bij als we zelf onze plaatsen wouden kiezen. Niet gedaan.
Nu nam ik onlangs het vliegtuig, same story, en zaten we allemaal ergens anders verspreid over het vliegtuig.

Ik ging ervan uit dat ze onze kinderen (we moeten de leeftijd e.d. ingeven) toch wel telkens met een volwassene zullen samenzetten. Nu begin ik daar aan te twijfelen? Ze gaan toch geen kind alleen op een stoel zetten?

Wij hebben met 4 een vliegtuig geboekt deze zomer. Er kwam 33 euro bij als we zelf onze plaatsen wouden kiezen. Niet gedaan.
Nu nam ik onlangs het vliegtuig, same story, en zaten we allemaal ergens anders verspreid over het vliegtuig.

Ik ging ervan uit dat ze onze kinderen (we moeten de leeftijd e.d. ingeven) toch wel telkens met een volwassene zullen samenzetten. Nu begin ik daar aan te twijfelen? Ze gaan toch geen kind alleen op een stoel zetten?
Ik denk niet dat het algoritme daar rekening mee houdt, want tegenwoordig houdt het algoritme enkel rekening mee dat je zeker NIET naast elkaar gaat zitten.

Inderdaad, ze gaan gewoon die kinderen ergens anders zetten.

Heb het al gezien op de vlieger dat er mensen dan vragen om te verwisselen omdat de koters alleen zitten.

Maar als die oud genoeg zijn kan je ze misschien alleen laten zitten?

Inderdaad, ze gaan gewoon die kinderen ergens anders zetten.

Heb het al gezien op de vlieger dat er mensen dan vragen om te verwisselen omdat de koters alleen zitten.

Maar als die oud genoeg zijn kan je ze misschien alleen laten zitten?
6 en 9 jaar. Toch wel jong om alleen op een vliegtuig te zitten imo.

Maar dat is een keuze dat je wel gemaakt hebt?

Je weet hoe vliegtuigmaatschappijen zijn, die willen gewoon geld.

Maar dat is een keuze dat je wel gemaakt hebt?

Je weet hoe vliegtuigmaatschappijen zijn, die willen gewoon geld.
Hoh, een keuze. Ik ging ervan uit dat ze een kind van 6 jaar automatisch bij de volwassene zetten als je de vlucht boekt. Ik heb nog nooit plaatsen gereserveerd, de kinderen zaten automatisch altijd bij ons.

Hoh, een keuze. Ik ging ervan uit dat ze een kind van 6 jaar automatisch bij de volwassene zetten als je de vlucht boekt. Ik heb nog nooit plaatsen gereserveerd, de kinderen zaten automatisch altijd bij ons.

Het is afhankelijk van maatschappij tot maatschappij. Best eens bekijken

Bij Ryanair dacht ik dat ze kinderen jonger dan 12 bij een begeleidende ouder zetten , dus kan het wel zijn dat de andere ouder helemaal aan de andere kant van het vliegtuig zit.

Vorig jaar dezelfde vraag gesteld aan Sunweb/Brussels airlines of onze dochter (net geen 3 jaar) bij ons kwam te zitten indien we stoelen reserveerde voor mijn vrouw en ik, maar het antwoord was "kunnen we niet garanderen, dus als je zeker wilt zijn kan je best ook een stoel voor haar boeken". Hallucinant, maar toch gewoon geboekt voor haar. Dit jaar idem.

Het is afhankelijk van maatschappij tot maatschappij. Best eens bekijken

Bij Ryanair dacht ik dat ze kinderen jonger dan 12 bij een begeleidende ouder zetten , dus kan het wel zijn dat de andere ouder helemaal aan de andere kant van het vliegtuig zit.
Dat zou ik niet erg vinden. 't Is wel met Brussels Airlines. Ik bekijk het eens, merci!

Vorig jaar dezelfde vraag gesteld aan Sunweb/Brussels airlines of onze dochter (net geen 3 jaar) bij ons kwam te zitten indien we stoelen reserveerde voor mijn vrouw en ik, maar het antwoord was "kunnen we niet garanderen, dus als je zeker wilt zijn kan je best ook een stoel voor haar boeken". Hallucinant, maar toch gewoon geboekt voor haar. Dit jaar idem.
Onnozelaars eigenlijk. Wat is het volgende van Brussels Airlines? Gratis handbagage schrappen vanaf 1 mei?

kinderen onder 12 jaar moeten bij hun ouders zitten, dat is ergens een europese regelgeving.
Maar het kan wel zijn dat je partner ergens anders zit met de andere kleine

Mijn 6 jarige hebben ze afgelopen november wel echt helemaal aan de andere kant van het vliegtuig gezet, ze trekken zich daar inderdaad niks van aan. We hebben dat toen wel kunnen regelen maar plezant was dat niet.

meer een kleine reisergernis, maar deze ochtend van Eurowings mail dat onze vlucht in juni (yerevan-keulen) geannuleerd werd (waarom geen idee, maar uiteraard met dank aan die achterlijk trump). herboeken was geen optie, want volgende vlucht pas 20 dagen later. dan gelukkig nog de dag erna een vlucht gevonden, uiteindelijk nog zelfs goedkoper, wel terugreizen vanuit dormund ipv keulen.
Uiteraard moeten ze in Belgie volgende week dinsdag staken, we vliegen op woensdag.
Tof reizen zo!

Mijn 6 jarige hebben ze afgelopen november wel echt helemaal aan de andere kant van het vliegtuig gezet, ze trekken zich daar inderdaad niks van aan. We hebben dat toen wel kunnen regelen maar plezant was dat niet.

Welke maatschappij was dat ?
Normaal mogen jonge kinderen maximaal 1 rij van de ouders zitten.
Tenzij er een hele goede reden is waarom niet.

Mocht er iets gebeuren en er is geen deftige reden dan is de vliegtuigmaatschappij normaal verantwoordelijk omdat ze de richtlijnen van EASA niet volgen.

Mocht er iets gebeuren en er is geen deftige reden dan is de vliegtuigmaatschappij normaal verantwoordelijk omdat ze de richtlijnen van EASA niet volgen.
Dat was met Brussels Airlines (geboekt via Sunweb).

De vraag die ik me nu wel stel is hoe je op het moment zelf dat opgelost krijgt wanneer men dit niet heeft in acht genomen. En een rij verder is bij jonge kinderen ook al niet geweldig. Lijkt me eigenlijk ideaal om mensen te laten betalen "voor de zekerheid", ik zou het ook doen om gedoe te vermijden.

Laatst bewerkt:
De vraag die ik me nu wel stel is hoe je op het moment zelf dat opgelost krijgt wanneer men dit niet heeft in acht genomen. En een rij verder is bij jonge kinderen ook al niet geweldig. Lijkt me eigenlijk ideaal om mensen te laten betalen "voor de zekerheid", ik zou het ook doen om gedoe te vermijden.

Het is gewoon erg dat de maatschappijen het vanzelfsprekend vinden dat je extra moet betalen om naast je kind te zitten.

Het zou vanzelfsprekend moeten zijn dat je wel naast 1 van de begeleidende ouders zit.

(Als je nu dag ervoor iets koopt op een volzet vliegtuig vind ik nog een plausibele reden, maar niet als je vele mensen maanden op voorhand hebt geboekt).

Ik vind het sowieso onzin dat je niet eens in elkaars buurt zit als je daar niet voor betaald. Vroeger zat je quasi altijd met z'n alle op dezelfde rij of de rij ernaast/ervoor/erachter.

Nu zit de ene op rij 2, de andere op 17 en de andere op rij 30 bij wijze van spreken. Pure geldklopperij vind ik dat. En dan achteraf is men verbaasd als er problemen/discussies optreden in het vliegtuig.

Laten we eerlijk zijn. Is een vliegtuig zo groot dat je werkelijk ver van je kind zit als het aan de andere kant van het vliegtuig zit?
Volgens mij is dat max 25 meter? Ben je dan in het dagdagelijkse leven nooit verder dan 25 meter verwijderd van je kind?

Terug
Bovenaan