Knockouts: Zestiende Finales

Amai mannekes wat was me dat allemaal :rofl:

Ik had het opgegeven toen Trossard en Tielemans ruzie kregen met elkaar, dat zag ik nooit nog goed komen. Dus ik ga naar boven om me te douchen en te slapen. Terwijl ik mijn tanden sta te poetsen zet ik toch nog snel even de match op mijn smartphone op. Hoppa 2 goals :rofl:Ik terug naar beneden om vol ongeloof de rest van het spektakel te aanschouwen.

Dat had anders serieus verschieten en balen geweest als ik dan deze morgen de uitslag had gezien. Dit is zo'n match die je nooit nog gaat vergeten :D

Djeezes, die negatieve, antisupporter-sfeer die hier altijd hangt als het niet echt/echt niet loopt bij de Duivels zoals gewenst.
Van salonsupporters/successo's gesproken zeg...
:sarcastic:
:puke:

Kijk en/of post dan gewoon niet he,
Dit is gewoon een uitlaatklep hé, gewoon fijn om samen hier wat te kunnen ventileren.

Het is nu niet dat ik irl slecht gezind was of ook maar een second slaap er voor heb gelaten.

Maar die commentaren hier tijdens de match zijn vaak de dingen die me wel het meest doen lachen

Wakker geworden om 03h om de baan op te gaan, WhatsApp even gecheckt voor berichtje van men vrouw. Was er ook een berichtje van een Nederlandse collega: 'Jammer'.

Ik dacht kut, uitgeschakeld. Verdorie toch, fucking spoiler. Maar toch de replay van de wedstrijd op de achtergrond in de auto op gezet, tijdens het rijden luisterend naar de verslaggeving van Filip Joos.
0-1, 0-2, shit toch geen afstraffing zeker?
1-2 oke eerredder gelukt.
2-2 huh, jammer stuurde die kees toch? Toch niet met verlengingen of penalties zeker na zo'n terugkeer?
3-2 wtf gebeurt er hier? Oh nee vrije trap Senegal laatste minuut, godverdomme die gaan gelijk maken en dan wij met de penalties eruit ofwa?
Match gedaan, snel pitstop gemaakt, berichtje nog eens gelezen, bleek die dat reeds bij de 0-2 gestuurd te hebben en daarna niets meer :rofl:

Wat een ontlading.
images

Eentje om terug te sturen naar je collega

Djeezes, die negatieve, antisupporter-sfeer die hier altijd hangt als het niet echt/echt niet loopt bij de Duivels zoals gewenst.

Afgeven op uw favoriete ploeg wanneer ze aan het verliezen zijn, is wel een eeuwenoude traditie die bovenal zeer therapeutisch werkt. Beter hier wat zeveren dan uw frustraties op een andere manier ventileren.

Al probeer ik het live in het stadion wel niet te doen, dan heb je gelijk en moet je je ploeg steunen. Maar ik denk niet dat de spelers hier tijdens de match meelezen :tongue:

Als het goed is mag het gezegd worden, maar als het slecht is mag het ook gezegd worden zeker?
Ze zijn nu met de nodige chance door maar dat neemt niet weg dat het slecht was voor het grootste deel van de match.

Die penalty al 10-tallen keren herbekenen intussen. Wat een baas toch wel, zo afmaken op zo'n moment. Kunnen de Hollanders nog iets van leren 🤣
Denk dat die nu hun kas zitten op te fretten, ze hebben veel gespeeld dan de Belgen en dan met penalties eruit
De Belgen zijn met matig voetbal dan toch in de 8e finale geraakt.

Over een klein stukje van de wedstrijd trouwens, de eerste helft, na de goal van Senegal. Ik vond dat gedeelte zo dramatisch nog niet. Dat was een moment wanneer we ook duidelijk kansen aan het creëren waren, waarbij de bal een paar keren goed voorgezet is geweest, maar waarbij we gewoon een spits misten. Maar ook bv. de poging vanuit hoekschop met de mooie trap van de Cuyper. Ja, mooie poging toch.

Buiten dat Doku duidelijk niet in vorm is, heeft CDK in deze opstelling niets te zoeken in de spits. Met de manier van spelen in de eerste helft, ook qua counters, zou een Pardo eigenlijk veel meer op zijn plaats geweest zijn als alternatief.

Eerste deel van beide helften was inderdaad echt triestig om aan te zien, zeker qua druk zetten/verdediging als team in zijn totaliteit vond ik het enorm ondermaats. Senegal mocht veel te veel voetballen. Maar ik vind het jammer dat hier wordt gezegd dat het zo onverdiend zou zijn dat ze door zijn. Dan staar je je toch blind op bepaalde stukken van de match?

Op basis van de eerste twintig minuten van beide helften, akkoord. Maar er is gewoon veel meer in de match dan dat. Zo vond ik dat zeker in de verlengingen de rode duivels veel meer grinta toonden (om toch dat woordje maar eens te gebruiken) dan Senegal.

Maar amai, wat heb ik Garcia allemaal verweten tijdens de match, wat heb ik gevloekt en bijna naar huis gekeerd toen Meunier op kwam. En dan deze morgen wel goed gelachen met alle comments hier. Waarvoor dank.

Ik zou tegen de VS durven starten met Raskin op de 6 en Vanaken op de plaats van De Bruyne. Pardo ipv De Ketelaere.

Voor Lukaku, De Bruyne en Doku zie ik meer een invallersrol, Lukaku obv zijn fitheid en de andere 2 obv hun vorm.

Over een klein stukje van de wedstrijd trouwens, de eerste helft, na de goal van Senegal. Ik vond dat gedeelte zo dramatisch nog niet. Dat was een moment wanneer we ook duidelijk kansen aan het creëren waren, waarbij de bal een paar keren goed voorgezet is geweest, maar waarbij we gewoon een spits misten. Maar ook bv. de poging vanuit hoekschop met de mooie trap van de Cuyper. Ja, mooie poging toch.

Buiten dat Doku duidelijk niet in vorm is, heeft CDK in deze opstelling niets te zoeken in de spits. Met de manier van spelen in de eerste helft, ook qua counters, zou een Pardo eigenlijk veel meer op zijn plaats geweest zijn als alternatief.

Eerste deel van beide helften was inderdaad echt triestig om aan te zien, zeker qua druk zetten/verdediging als team in zijn totaliteit vond ik het enorm ondermaats. Senegal mocht veel te veel voetballen. Maar ik vind het jammer dat hier wordt gezegd dat het zo onverdiend zou zijn dat ze door zijn. Dan staar je je toch blind op bepaalde stukken van de match?

Op basis van de eerste twintig minuten van beide helften, akkoord. Maar er is gewoon veel meer in de match dan dat. Zo vond ik dat zeker in de verlengingen de rode duivels veel meer grinta toonden (om toch dat woordje maar eens te gebruiken) dan Senegal.

Maar amai, wat heb ik Garcia allemaal verweten tijdens de match, wat heb ik gevloekt en bijna naar huis gekeerd toen Meunier op kwam. En dan deze morgen wel goed gelachen met alle comments hier. Waarvoor dank.
Het begin van de eerste helft (eerste 10 minuten) en dan de laatste 10-15 minuten van de eerste helft speelden ze niet zo slecht, aan het einde van de eerste helft was er terug hoop. En dan begin de tweede helft is het allemaal weer verwaterd en was het terug naar af en lieten ze Senegal veel te veel voetballen net zoals in het grootste deel van de eerste helft.

Ik zou tegen de VS durven starten met Raskin op de 6 en Vanaken op de plaats van De Bruyne. Pardo ipv De Ketelaere.

Voor Lukaku, De Bruyne en Doku zie ik meer een invallersrol, Lukaku obv zijn fitheid en de andere 2 obv hun vorm.
Het wordt elke match bewezen; Lukaku als invaller droppen bezorgd de tegenstander toch een beetje pipi in de broek. Blijven gebruiken in die rol en dzt gevoel wordt alleen maar versterkt bij een tegenstander. Gaan ze mss wat foutjes maken.

Leuk de euforie dat we met de hakken over de sloot naar de volgende ronde gaan. Maar ik hoop nu toch dat er lessen getrokken worden om met de juiste spelers te starten.

Lukaku zie ik wel graag invallen op het einde. Brengt fris altijd iets extra en body in de box. Onana ook goed ingevallen, inzet, brengt rust en visie aan de bal. Mss Onana laten starten en de frisheid van debruyne de laatste 30min brengen.

De rest laat ik aan de experts over :p

Het wordt elke match bewezen; Lukaku als invaller droppen bezorgd de tegenstander toch een beetje pipi in de broek. Blijven gebruiken in die rol en dzt gevoel wordt alleen maar versterkt bij een tegenstander. Gaan ze mss wat foutjes maken.
Ik denk ook; als invaller kan Lukaku de tegenstander eerst observeren en dat geeft hem dan de edge achteraf als hij invalt.

Ik verwacht dat hij met dezelfde verdediging gaat starten tegen de VS. Had deze match ook kunnen kiezen om Ngoy opnieuw te laten starten, maar heeft dat niet gedaan. Tenzij hij helemaal verrast en ineens voor het duo Debast - Mechele gaat :unsure:

Op het middenveld zal Raskin wel starten. Kind van de rekening zal Vanaken zijn. De Bruyne - Tielemans - Raskin dus.

Trossard uiteraard en ik zie hem ergens nog wel steeds starten met Doku eigenlijk. Als hij hem op de bank houdt, dan eerder voor Lukebakio dan voor Moreira volgens mij. Ik vind ook niet dat we met z'n allen nu moeten gaan roepen om een basisplek voor Moreira. Maar laat hem zeker invallen aub.

De spits is voor mij het grootste raadsel. Doet hij het toch om CDK opnieuw daar voor de leeuwen te gooien? Hmmm. Misschien durft hij nu wel eens met Pardo starten om hem dan te wisselen voor Lukaku. Maar opnieuw starten met Lukaku (zoals tegen Iran) zie ik hem toch ook zomaar durven.

Ik heb nog te weinig van Pardo gezien om diens mogelijke impact correct te kunnen inschatten maar nóg eens met CDK starten op de 9 is nu toch echt wel onmogelijk geworden (als het dat al niet was). Lukaku blijft voor mij momenteel beter als sub rond het uur, zijn impact door fris in te komen tegen spelers die al een uur in de benen hebben gaat volgens mij meer rendement geven. Dan kan je eigenlijk niet anders dan Pardo eens proberen. Ik moet toegeven dat ik mij voor dit WK grote vragen stelde bij het feit of we Lukaku met 2 halve matchen in de benen überhaupt wel moesten meepakken maar ik geef bij deze graag mijn ongelijk toe, wat ben ik blij dat die erbij is. Belangrijkste Belg op dit WK so far? :unsure:

Raskin vond ik tegen Iran echt niet goed maar speelde gisteren wel een goeie wedstrijd. Zeker tegen de VS die toch ook zelf zullen komen en niet enkel gaat terugplooien gaat een echte 6 meer stabiliteit geven. Dan ga je KDB of Vanaken moeten slachtofferen... I'm fine either way. Het is niet zo dramatisch als De Ketelaere of Doku maar ook de meerwaarde van De Bruyne op dit WK is discutabel.

Op de flank kan je Doku gewoon niet meer blijven verdedigen. Meerwaarde op dit WK tot hiertoe? 0. Als je Moreira dan gisteren ziet invallen... beetje onnodig balverlies in de 120+10' nog maar als die pas wél doorgaat wordt het nog 4-2. Over het algemeen, goeie acties ondanks het feit dat hij niet werd geholpen door zijn ploegmaats die vaak niet bereikbaar waren om aan te spelen.

EDIT: Lukebakio heb ik ook al draken van matchen weten spelen voor de Belgen maar ook die vond ik best goed gisteren, alleen in die penalty fase had die bal wel gewoon binnen gemogen. Dan was heel dat circus ook niet nodig geweest.

Ik zou KDB, Doku en lukaku als supersub trio laten invallen na eerst met de frisse, gretige jonkies te starten. Krijg zo'n invallers op uw smoel als tegenstander na een minuut of 60.

Terug
Bovenaan