Knockouts: Zestiende Finales

Uiteindelijk was Senegal beter dan wij (allez toch op basis van de eerste 75 minuten moet je dat kunnen zeggen). Maar wij winnen de match en dat is wat telt.
Tuurlijk. En 4 jaar geleden waren wij een pak beter dan Kroatië en hadden wij altijd moeten winnen.
You win some, you lose some.

Lukaku deed ook meer dan enkel afmaken. Net voor de eerste goal van de Belgen een dramatische veel te korte inspeelpass van Mechele die ei zo na de 0-3 inluidde (beetje vreemd dat daar door niemand meer werd op teruggekomen) waarna Lukaku himself de bal op het middenveld komt recupereren en hem er 30 seconden later ook inschiet.

Theate voor mij ook een randgeval, stevig in de duels maar vaak dramatisch qua positiespel en speelt veel te weinig vooruit. Maar zoals hier al vaker gezegd, er zijn niet heel veel alternatieven op die plaats. Blijft toch altijd bibberen met die kerel.

Toch de zotste wedstrijd die ik me kan herinneren van de RD's op een eindronde. Japan in 2018 was ook fantastisch, maar daar voelde je gewoon dat het nog kon en kwamen we ook sneller terug in de match.

Dit was gewoon onverhoopt, Senegal was beter en dreigender, ik had het echt al compleet opgegeven. En als je dan in 3 minuten plots gelijk komt 5 minuten voor tijd, waanzin.

Penalty uiteraard gewoon 100% terecht, maar niemand zou daarover vallen mocht Lukebakio die bal binnen knallen, onbegrijpelijk dat hij die nog over schiet eigenlijk.

Ik had altijd gezegd dat we tegen sterke landen niet met KDB-Tielemans-Vanaken op het middenveld mochten spelen, maar toch was ik voorstander om dit nu wel te doen, vooral omdat vooral Onana echt tegenviel de eerste wedstrijden op dit tornooi. Maar als ik nu zie hoe Raskin opnieuw invalt, met zijn durf en intensiteit, het wordt toch een moeilijke keuze.

Vanaken heeft zijn nut absoluut bewezen en gaan we nog kunnen gebruiken, maar het momentum is wel daar om nu toch opnieuw naar een middenveld Tielemans-KDB-Raskin te gaan.

Mechele deze wedstrijd toch wat minder secuur als de voorgaande, vooral enkele zwakke inspeel passes. De 2-0 van Senegal overigens ook een foute inschatting tussen Mechele en Theate. Verdedigend zou ik nu toch terug durven Mechele-Ngoy te proberen, al is Theate laten staan ook ok voor mij.

Doku, tja, die moet naar de bank. Laat hem dan invallen als supersub. Maar het werkt dit WK met hem echt niet, het is zo geweldig frustrerend om te zien. Geen snelheid, geen intensiteit, geen durf, net wat Lukebakio en Moreira wel toonden bij hun invalbeurt. Hij moet echt Doku even in bescherming nemen én prikkelen door hem op de bank te zetten. Ik hoop overigens toch dat hij Seys en Pardo nog kansen gaat geven, vooral Seys kan met zijn snelheid en intensiteit op de flank bij een invalbeurt ook echt een nieuw elan aan een wedstrijd geven.

CdK ook minder deze wedstrijd, maar hij blijft hard werken en in de combinatie sterk spelen, maar indien Lukaku nu wel 90 minuten aan kan zou ik toch met hem starten.

Volgende wedstrijd voor mij Courtois - Castagne - Mechele - Theate/Ngoy - De Cuyper - Raskin - Tielemans - KDB - Lukebakio/Moreira - Trossard - Luakaku

Samen met Japan en Brazilië toch ook een match waar je nog perfect weet waar je was en met wie binnen X aantal jaar, geschifte mix van emoties gisteren.
Absurde wissels ook, maar pakken uiteindelijk toch nog goed uit, gek of geniaal zeker? :laugh:
Zeer benieuwd naar de opstelling volgende keer tegen Amerika wel

Soit voor dinsdag toch een halve dag verlof nemen, want met zo'n houten kop op het werk zitten is het toch ook niet.

Peter >> Joos
Dit is toch waarom Vandenbempt altijd de stem zal zijn waaraan ik Vlaamse commentatoren zal aan aftoetsen. Passie en emotie, dat wil ik van een commentator.

Peter >> Joos
Amai nog niet. Zeker na de uitspraak “veel tijd kan er niet meer gewonnen worden”. Waanzinnige uitspraak! Maar goed. Joos notoir fan van kleine ploegjes die tijd winnen.

Is die rode kaart voor USA nu niet zwaar? De situatie met Messi en die met de Iranees op Trossard in gedachten houdend?

Het organiserend land werd niet gespaard iig.

't is niet omdat ge u met veel flair laat vallen na een contact dat het fout is. Zie Kane een paar uur eerder.
Zo' n schwalbes mogen gerust afgestraft worden van mij

't is niet omdat ge u met veel flair laat vallen na een contact dat het fout is. Zie Kane een paar uur eerder.
Zo' n schwalbes mogen gerust afgestraft worden van mij
Doku had gisteren ook gerust geel mogen krijgen voor zijn duik... men is daar nog steeds veelal veel te laks in imo.

Eerst allemaal om Hans zagen en nu moet hij eruit?
Probleem was niet Vanaken, probleem was dat een middenveld met én Vanaken, én De Bruyne én Tielemans niet werkt tegen ploegen als Senegal. Ook tegen de VS lijkt me dat geen goed plan. Een van die drie moet er dan uit voor een defensieve middenvelder.

Dit is nu eens gebruik van AI waar ik volledig achter sta 😅🤣

Bijlagen

• Screenshot_20260702_121431_TikTok.jpg
    Screenshot_20260702_121431_TikTok.jpg
    140,3 KB · Weergaven: 5
Eerste helft speelden we met de lange bal terwijl we met 3 spelverdelers in het midden spelen. Vanaken was gewoon te traag in alles. Mechele mag van mij er ook uit. Daar moet Ngoy al naast want die moet alle fouten op snelheid oplossen...

Terug
Bovenaan